Ik ben eindelijk toe aan het monteren van de koplampen, en kom in die kist met koplamp-onderdelen een rubber/mousse tegen die wat lijkt op de afdichting van de koplampglazen tegen het spatbord. Maar in de verschillende shops ziet die rubber er toch iets anders uit. Kan iemand mij vertellen wat de rubber in de afbeelding dan wel zou kunnen zijn?
Totaal aantal Berichten: 25931
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb dit in de Sm zitten achter de koplampruiten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wat goed is voor een SM, moet maar goed zijn voor een DS, een upgrade ![]()
Bedankt alweer!
Totaal aantal Berichten: 25931
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dit is wat er in hoort:
https://ds21.eu/koplampglasrubber-mousse-..html
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Dit type mousse wordt onder andere gebruikt om plaatwerk dat tegen ander plaatwerk aanzit af te dichten, zoals de wiel afdekplaten achter bij de SM, en de zijranden van de afdekplaten in de voorste en achterste wielkasten.
Zal bij een DS ook wel zoiets zijn.
Daarnaast wordt het soms gebruikt op plaatsen waar elektrische bedrading over een scherpe rand loopt, maar daar zie je ook vaak een soort U profiel in gebruik, dat lijkt origineler.
To err is human, not to err is divine.
https://www.franzose.de/de/Citroen-DS-11CV-HY/DS/Hydraulik/ANR34623/
Zou inderdaad voor in de wielkasten dienen, niet weggooien dus.
Dan toch maar het juiste type kopen, want in die 3 kisten met rubbers gaan zoeken, dat gaat uitgeharde, lekkende Rubbers opleveren
https://www.franzose.de/de/Citroen-DS-11CV-HY/DS/Scheinwerfer-Zubehoer-Halterungen/ANR35008/
Ik was deze al tegen gekomen, ziet er nog wat anders uit dan die in de link van Bogaard, waar ben ik aan begonnen!
Top, alweer een raadsel minder, bedankt!
Totaal aantal Berichten: 25931
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
LoMax schreef:waar ben ik aan begonnen!
Aan een leuke puzzle. En? Heb je plastic op de rand van de koplamp zitten of rvs?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Wat er oorspronkelijk op heeft gezeten weet ik niet. Maar er zaten nu 2 nieuwe kunststof (plastic) lijsten nieuw in een verpakking bij het bouwpakket. En de spatborden zijn haast weer naar nieuwstaat gebracht en gelakt, daar zie ik niks van sporen op terug. Het gaat over een ‘69 Pallas, ik zou misschien kunnen opzoeken of daar al plastic lijsten op zaten. Want de pasvorm van die nieuwe krengen is niet perfect.
Die plastic lijsten heb ik gelijk in de prullebak gegooid en vervangen door die van RVS ! die van RVS zijn 2x zo duur maar 3 nee 4 keer zo mooi. sluiten bij mij uitstekend aan. https://www.blondeau-ds.fr/en/92-lightning-signage
RVS 
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

