2cv6 “bokt” tussen 40/60 KM pu
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 549
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 24 juni 2026 02:52 PM

Onze 2cv uit 1983 (door ons nieuw gekocht) heeft heel wat KMrs dienst erop zitten, en we maken nog steeds enorme reizen (hebben nu de tijd ervoor).
Ik houd haar in uiterste goede conditie, maar de laatste tijd begint ze wat te bokken in de bebouwde kom. Alsof je steeds tikjes op het gaspedaal geeft. Vroeger hadden we er een met gasstang en dan ging het gaspedaal extra mee met de schokken. Nu hebben we een gaskabel en dubbele carb, dus daar ligt het denk ik niet aan.
Ook als ik het gaspedaal constant het zelfde houd gaat het weer bokken.(dit alles tussen 40 en 60 ?KM/pu)Vol optrekken en constant 80/100 cruisen gaat alles prima.
Ik hoop dat iemand dit herkent, en een oplossing weet!

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
Dyane_ac078
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 301
Geregistreerd: 18-02-2005

- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Gepost: 24 juni 2026 03:28 PM
  [ # 1 ]

Ik neem aan dat je een elektronische onsteking (123 oid) hebt?
Als de onsteking goed geregeld is, is de eerste verdachte voldoende benzine.

- Check de vlotterhoogte en vrij bewegen van de 2 vlotter ballen. (18mm incl pakking naar de middenstip van de vlotterballen)
- De vlotter moet goed om de bevestingstif bewegen, niet uitgelubberd etc.
- Mogelijk heeft de benzinepomp te weinig opbrengst (stlijtage). Vervang deze door een vers exemplaar

Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”

Profiel  
 
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 493
Geregistreerd: 22-02-2008

Gepost: 24 juni 2026 04:13 PM
  [ # 2 ]

Dus bij beide carburateurs heb je het schokken? Dan zijn die iig niet verdacht. Dan lijkt je benzinepomp de makkelijkste verdachte.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25936
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 juni 2026 06:44 PM
  [ # 3 ]

zet er eerst eens nieuwe NGKs in en dan testen. vlotterhoogte is het niet denk ik want bij 80 doet ie het niet. de 123 kan ook verdacht zijn…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2026 | adverteren
Facebook