2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
2cv6 “bokt” tussen 40/60 KM pu
ChrisB
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 312
Geregistreerd: 18-03-2010

Gepost: 28 juni 2026 01:42 PM
  [ # 16 ]

Origineel zit er boven en onder de isolator (die dikke plak) geen pakking. Maar zoveel jaren later is die dikke plak niet altijd meer recht en dicht niet meer goed af. Daarom zijn er in de aftermarket papieren pakkingen beschikbaar.

De nieuwe dikke plakken daar heb ik geen goede ervaringen mee. Ik heb meestal meer succes het met vlakschuren van de oude. Pakkingen heb ik nog geen ervaring mee. As we speak heb ik daar een setje van liggen om toe te passen, zal komende week zijn. Op fora wordt beweerd dat die papieren pakkingen verbranden, maar dat lijkt mij sterk. Het zijn pakkingen van Aramidevezels, dat is uitermate goed tegen hoge temperaturen bestand.

Lang antwoord kort, vlak niet alleen de voet van de carburateur maar ook die dikke plak eronder. En indien nodig dunne pakkingen monteren boven en onder de dikke plak.

ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
2cv Scharrelston

Nu
Dyane 6

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 28 juni 2026 05:34 PM
  [ # 17 ]

Heb vanmiddag me er nog mee bezig gehouden, en merk dat de as van de secundaire smoorklep behoorlijk speling in de carburateur heeft.voelbaar aan de circlip ( buitenkant carbu) Dat zou toch ook valse lucht kunnen betekenen. Ik heb nog een aantal carbs liggen met geen speling. Verder heb geen verandering met de remmenreiniger en de passingen.
Ga daar de beste uithalen en klaarmaken voor vervanging.

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 28 juni 2026 06:18 PM
  [ # 18 ]

Is er een goed huismiddel om zo’n carburateur vooral van binnen schoon te krijgen?

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25949
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 juni 2026 06:24 PM
  [ # 19 ]

een ultrasoon reiniger!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
I Claudius
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 556
Geregistreerd: 29-08-2006

Gepost: 28 juni 2026 06:54 PM
  [ # 20 ]

Daar past ie niet in bij mij, carb ziet er netjes uit verder, wil zeker zijn dat het schoon is!

5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris

2CV6 (1983)
C5 Break (2005)

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2026 | adverteren
Facebook