Hoi Waterman!
Dank voor je uitgebreide reactie. De radiateur is nieuw, maar mijn type BX heeft nog de kleine variant. Achteraf was misschien direct ombouwen naar de grotere variant. Maar goed, het is wel origineel dus het zou moeten werken.
Áls er een oliekoeler tussen zou komen, dan sowieso eentje met een thermostaat; ik wil de olie wel op temperatuur houden.
Voor nu is monitoren en meten het meest verstandig. Kortom: oliedruk en olietemperatuur wil ik wel al op korte termijn kunnen meten. Koelwatertemp is nog een lastige: ik wil geen extra adapter in een koelslang zetten, dat levert alleen maar extra risico op lekkage.
Nu:
BX 16TRS 1985 Beige Sphinx
Saab 900 S Classic 3-drs Scarabee Groen
Toen:
Citroën BX 16 TZI 1990 Blue Memphis
Eerst schrijf je ; ‘’ Ik heb een nieuwe (maar kleine) radiator gemonteerd.’’ Nu schrijf je dat het wél de org. is? Dan moet het voldoende zijn. Als de rest in orde is, schone slangen en goed ontlucht enz.
rust is prima op z’n tijd…..
.
but rust ain’t
Terecht punt, bibberkip. Zoals altijd zat het probleem tussen rugleuning en beeldscherm
. Zoals gezegd; ik ga de situatie in de gaten houden en in ieder geval voor olietemp en -drukweergave zorgen. Vind het altijd een prettige gedachte om die parameters in het oog te houden. Hoe ik het precies in het interieur wil verwerken, daar moet ik nog over nadenken. Gewoon maar ergens twee ronde meters inbouwen vind ik niet passen in het ontwerp.
Verder merk ik dat rijden de oude dame erg goed doet! Ze komt merkbaar ‘los’ en begint steeds beter te lopen. Wel een hoop kleinere en grotere dingen die nog aangepakt moeten worden. Kleine zaken zoals een defect relais voor het schuifdak en een langzaam elektrisch raam LV tot grotere zaken zoals een stevige kloenk in de linker voortrein. Gaan we allemaal rustig aanpakken.
Van de week spatborden aan de voorzijde gemonteerd, een klein tourtje gemaakt en nog even achter het Jachtslot Mookerheide gestopt voor wat kiekjes:
Nu:
BX 16TRS 1985 Beige Sphinx
Saab 900 S Classic 3-drs Scarabee Groen
Toen:
Citroën BX 16 TZI 1990 Blue Memphis