10 van de 10
« Eerste  < Vorige 8 9 10

De Yellow Mini Cooper van Lucas: Vermogen terug en, olie, filter en rubber
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6409

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 08 januari 2026 10:45 PM
  [ # 136 ]

Technobond is een zeer sterk hechtende polymeerkit. Deurrubber verwijderen betekent dan dus deurrubber wegsnijden. Dat is niet zo heel erg, een ander gebruikt deurrubber is zo te vinden. Een nieuw deurrubber kost overigens €550,- dus een beetje weloverwogen aanbeunen is de moeite waard.

Profiel  

Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 05 april 2026 11:09 PM
  [ # 137 ]

Operatie deeurrubbers kitten heeft gewerkt. Uiteindelijk zwarte Polymax gebruikt, missie geslaagd, geen lekkage meer!

Ik heb de Mini ook maar weer eens in elkaar gezet, want ik zet hem weer in als dagelijks vervoer. Ik zal het even opbiechten, ik heb het rijden in een nieuwe (elektrische) auto weer geprobeerd de afgelopen maanden met een Zeekr 001. Echt veel beter dan de ID3 die ik ooit heb gehad, maar dat was ook niet zo moeilijk. Grootste bezwaar is dat ik mij na 30 minuten in zo’n ding echt kapotverveel, echt niet te doen. Niet voor mij dus. Met de werkgever een goede afspraak kunnen maken en tabé électricité!

Er lag al een nieuwe vloermat klaar die ik vele maanden geleden al grondig had gereinigd, daar knapt het meteen flink van op.

Een vervangende steun voor het gaspedaal, de oude had ik gesloopt bij demontage.

Dan ook maar meteen een tamelijk prijzige hoogpolige mattenset.

En twee ‘nieuwe’ deurpanelen van de sloop.

Profiel  

Lucas Unger
Administrator

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 31 juli 2026 09:20 PM
  [ # 138 ]

Ook de Mini was vanwege het verstrijken der tijd weer toe aan verse motorolie en een nieuw filter:

Het busje in de reactiestang op de rechter motorsteun had ik al eens vervangen door een PU exemplaar. PU in een motorsteun blijkt na enige experimenten toch gewoon een erg slecht idee tenzij je zin hebt in veel extra vibraties in het interieur. Ik heb er dus maar weer een nieuw origineel rubber in geperst. Dat ging eigenlijk heel makkelijk met creatief gebruik van een fuseekogeltrekker.

Na de hele grote midlife revisie miste ik wat vermogen bij lage touren. Na laatst met de Z3 het zelfde te hebben meegemaakt na het monteren van NGK bobines heb ik ook hier de NGK bobine maar vervangen door een originele. Er is eens een hele studie gedaan door een amerikaan naar een groot aantal beschikbare bobines voor de Mini R50 en de conclusie was dat er niets boven een originele bobine gaat. Ik heb dus maar een frisse gebruikte originele meegenomen op de sloop en die gemonteerd. Het maakt verschil! Wonderlijk en hinderlijk dat bobines dus matig kunnen werken zonder dat er direct iets mis lijkt te zijn.

Profiel  

10 van de 10
« Eerste  < Vorige 8 9 10

© Citroën-Forum 2003 - 2026 | adverteren
Facebook