De voorbollen zijn nu gewisseld , er zat ca 45 bar in, en demper 4.4 die reden heel prettig, en had een fijne na-zweef.
Nu zitten er 65 bar bollen op , multi membraan en 1.4 dempers. dat zweeft beter, maar logisch omdat ze 20 bar meer hebben. daar wil ik nu een paar dagen mee rondkarren en dan kijken welke demper er in de 75 bar multi bollen gaat komen. Er is volop keuze omdat we dempers voldoende hebben geoogst ![]()
Het wisselen van de voorraadbol viel even een klein beetje tegen, die zat ? toch een beetje vast en brak mijn zelfbouw tool kettingsleutel af. Niet heel erg, die is verbeterd , dus morgen nog eens proberen, en dan de achterbollen een keer eraf en even testen, die zitten ook al een poosje , dus eens kijken waar die op staan.
rust is prima op z’n tijd…..
.
but rust ain’t
En dan maak je een nieuwe tool, wederom een kettingsleutel ( van een sm distributieketting ) en die werkt ook niet ! ik hem ‘m op de werkbank op ‘‘een’’ bol gemaakt, werkt als een dolle maar op de wagen past ie niet, en draait weer door? slipt over de bol heen? Wie is er abuis? Dus helaas even terug in de tijd en met een zeer scherpe beitel een minimaal tikje op de bol en meteen los. Die zat dus amper echt vast, maar de sleutel slipte dus, nooit eerder gehad. Nouja, de voorbereide ds bol er op met 70 bar en verwijderde demper. Dat was zo gebeurd en werkt natuurlijk prima.
Maar nu de bol op de werkbank lag, toch even wat meten, en ja hoor, de multi bollen die ik heb zijn een mm of 5 kleiner ! dan is het logisch dat de sleutel slipt, maar zie je niet als ie op de wagen zit. Dan de sleutel aangepast, zal er een foto van maken, want da’s duidelijker.
rust is prima op z’n tijd…..
.
but rust ain’t