7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
   
Nu breekt mijn klomp, betalen voor een proefrit
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 17 november 2006 12:04 AM
  [ # 91 ]
René van Maren schreef:

Leuk om te lezen!

Maar hier gaat het wél om een potentiele klant.
En daarmee gaan ze wel de mist in.

Ik wil wel eens van de dealers horen wat het percentage is van mensen die proefrijden, en uiteindelijk eentje bestellen.
én dan wil ik wel eens weten hoeveel er dan zijn gekomen in “ouwe meuk” ( een grote plek olie op de parkeerplaats achterlaten)

he patje?
Laughing

daarom hebben wij dus een aparte parkeerplaats met losse steentjes makkelijk te harken Wink  Very Happy

ik vind het eigenlijk wel meevallen met proefritten voor de lol, was alleen een aktie van citroen met de pluriel en leuke dingen doen toen heeft de pluriel wel 4000km bij elkaar gereden en geen een verkocht Crying or Very sad

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 17 november 2006 12:44 AM
  [ # 92 ]
Sep schreef:

was alleen een aktie van citroen met de pluriel en leuke dingen doen toen heeft de pluriel wel 4000km bij elkaar gereden en geen een verkocht Crying or Very sad

Ligt dat dan aan de Pluriel, de kopers, of de verkoper?

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 17 november 2006 05:36 AM
  [ # 93 ]
Handjes schreef:
Sep schreef:

was alleen een aktie van citroen met de pluriel en leuke dingen doen toen heeft de pluriel wel 4000km bij elkaar gereden en geen een verkocht Crying or Very sad

Ligt dat dan aan de Pluriel, de kopers, of de verkoper?

Vooral aan de niet-kopers volgens mij!  Wink

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 17 november 2006 10:07 AM
  [ # 94 ]
patje74 schreef:
Handjes schreef:
Sep schreef:

was alleen een aktie van citroen met de pluriel en leuke dingen doen toen heeft de pluriel wel 4000km bij elkaar gereden en geen een verkocht Crying or Very sad

Ligt dat dan aan de Pluriel, de kopers, of de verkoper?

Vooral aan de niet-kopers volgens mij!  Wink

Ik moet nog een verkoper tegenkomen die in het weekend NIET met een demo-auto rondrijdt

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 17 november 2006 10:49 AM
  [ # 95 ]

C6 ter vervanging van de XM

patje74 schreef:
René van Maren schreef:

Er zijn natuurlijk uitzonderingen.

En die verhalen hoor je natuurlijk vaak, maar gebeuren ze ook echt veel?

Getal achter de Komma.

Persoonlijk denk ik dat het met de C6 nog wel eens zal voorkomen. Velen konden maar geen gelijkwaardige vervanger vinden voor hun XM. Ik hoorde onlangs dat een C6 eigenaar zijn behoorlijk oude XM heeft ingeruild voor een C6.
.

Ik ken in mijn (Citroën) vriendenkring nogal wat (weliswaar niet meer zo jonge) mensen die echt gewacht hebben op de C6 alvorens hun XM in te ruilen en die oprecht NIET geinteresseerd waren in een C5 of een Xanntia.

Toen ik mijn Xm (nieuw gekocht) inruilde had hij 380 000 km op de teller. De enige reden waarom ik geen nieuwe XM gekocht heb toen (release II) was:

De fenomenale rij-ervaring in de Xantia Activa TCT. (eigenlijk had ik deze auto nooit mogen verkopen (ingeruild 3 jaar later voor een Xantia Activa HDI)

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
Willeam
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 09-10-2006

- 2CV 6 Club
Gepost: 17 november 2006 11:04 AM
  [ # 96 ]
Serge schreef:
patje74 schreef:

Wel hoop ik serieus geneomen te worden als ik met mijn eend kom voorrijden als ik dan toch een nieuwere Citroen zou willen kopen.


Wat kan jou dat nou interesseren, dan ga je toch gewoon lekker naar de concurrent !

Ik ben 2 jaar geleden eens met m’n oude motorjack en een gescheurde spijkerbroek een fotovakhandel binnengestapt om een flinke lading nieuwe apparatuur te bestellen. Er stonden 5 verkopers wat te smoezen met de secretaresse die me geen blik waardig gunden. Toen ik na ff te hebben gewacht zelf maar eens vroeg of ik geholpen kon worden, luidde het “je moet niet zo ongeduldig zijn, er komt zo wel iemand bij je”. Waarop ik tegen de secretaresse zei dat ze haar manager maar eens moest gaan halen. Ik ben met die man om tafel gaan zitten, heb hem opgenoemd wat ik wilde bestellen, waarbij hij steeds opgewondener op z’n rekenmachine begon te tikken. Toen het lijstje klaar was vroeg ik hem naar het totaalbedrag, wat hij vervolgens opnoemde. Ik ben opgestaan en zei tegen hem dat hij z’n medewerkers daar aan de balie maar eens moest gaan vragen waarom deze klant dat geld nu bij de concurrent gaat besteden. Zelden ben ik met zoveel plezier een winkel uitgestapt!!  Laughing

Dit vind ik dus echt ge-wel-dig! Echt superstrak!!!!!

Ooit stond ik als kind met mn moeder in de rij in een winkel. Toen kwam er een vrouw binnen die vroeg naar een opticien (d’r lens was weggeschoten ofzo). Toen legde die verkoopster achter de kassa heel omslachtig de weg uit naar een opticien. De vrouw die het vroeg stond een beetje hulpeloos te kijken na die uitleg waarop mn moeder zei “hier schuin tegenover zit er ook één hoor”. Vrouw blij, maar de verkoopster achter de kassa zei hardop heel bits “waar bemoeit u zich mee”. Mn moeder zei niks, liet alle te kopen artikelen inpakken (“allemaal cadeautjes”). Toen de verkoopster zei: dat is dan x gulden zei mn moeder “je houdt je rotzooi maar” en liep de zaak uit Twisted Evil


Terug naar het onderwerp: wat C6 betreft: ik vind het ook jammer dat op Citromobile bij de Citroenstand de nieuwe modellen altijd potdicht zitten. Oké, paar honderd mensen die auto in en uit is misschien niet je-van-het maar je hebt daar wel allemaal profeten van je automerk rondlopen, niet verkeerd om die te koesteren lijkt me.

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 17 november 2006 11:04 AM
  [ # 97 ]
Handjes schreef:
Sep schreef:

was alleen een aktie van citroen met de pluriel en leuke dingen doen toen heeft de pluriel wel 4000km bij elkaar gereden en geen een verkocht Crying or Very sad

Ligt dat dan aan de Pluriel, de kopers, of de verkoper?

alleen maar mensen die voor de fun wilde rijden, maand juli. gewoon mensen die dan een dagje naar het strand gingen we hebben toen geen 1 offerte gemaakt voor mensen die via die aktie de pluriel meenamen.  Shocked

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 17 november 2006 12:09 PM
  [ # 98 ]

Dan ken ik tóch een verkoper die met een “oudere"C5 rond tuft.

Dat bedoelde ik niet met achter de komma!

ik bedoelde meer hoe groot de kans is dat een potentiele koper van een C6 uit een BX stapt!

Die 72.000 weet ik wel Wink

 

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 17 november 2006 12:13 PM
  [ # 99 ]

Precies….
Laughing

Lekker rap vézesje Cool

 

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 17 november 2006 12:14 PM
  [ # 100 ]

Maar goed, We zijn het er dus wel over eens dat geld vragen (buiten de benzinekosten) belachelijk is?

 

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 17 november 2006 12:15 PM
  [ # 101 ]
patje74 schreef:
Handjes schreef:
Sep schreef:

was alleen een aktie van citroen met de pluriel en leuke dingen doen toen heeft de pluriel wel 4000km bij elkaar gereden en geen een verkocht Crying or Very sad

Ligt dat dan aan de Pluriel, de kopers, of de verkoper?

Vooral aan de niet-kopers volgens mij!  Wink

Bij marketing is niet zozeer de vraag: wie zijn de niet-kopers?, maar: hoe sluiten mijn producten aan bij de beleving van de wèl-(potentiele) kopers? Het gaat niet eens om het product of de prijs. Een groot wordt bepaald door het gevoel en de mate van tevredenheid die het hele gebeuren je geeft. Misschien vinden de potentiele kopers de Pluriel wel geweldig, maar bood die dealer niet het gewenste juiste ‘bed’.

Over beleving gesproken: waarom zijn de meeste dealergebouwen zo mens-onvriendelijk en de verkopers zo euh, ‘verkoper’-achtig?

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1609
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 17 november 2006 12:22 PM
  [ # 102 ]
Art Verhoeff schreef:
ZX1.4i schreef:
René van Maren schreef:

Ik moet uit het verhaal opmaken dat u een Citroëndealer bent?

Ik gok op Citroen Van Oosten in Zoetermeer???
Ben daar een tevreden klant geweest met mijn Xsara van de zaak en mijn Saxo1.5D heb ik daar ook gekocht Razz

Klopt Smile

Mag ik ook even optekenen dat Van Oosten in Zoetermeer een uitermate vriendelijk bedrijf is waar ik al 2 auto’s gekocht heb? Niet moeilijk doen, vriendelijk, een zeer ruime voorraad occasions in allerlei klassen. Alleen vind ik de showroom nog wat zwembadachtig.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 17 november 2006 12:36 PM
  [ # 103 ]
René van Maren schreef:

Maar goed, We zijn het er dus wel over eens dat geld vragen (buiten de benzinekosten) belachelijk is?

Ik wil het hier bij laten!

Voor een pluim hebben we een ander topic!

 

Profiel  
 
 
7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook