


























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Harm schreef:
Dat is ‘m, onze Rens
Meguairs begint een beetje op een soort sekte te lijken, maar het werkt ook echt. En het ruikt allemaal zo lekker
Aha, dat is het dus, er zit een specifiek bedwelmend/beïnvloedend middel in dat spul waardoor het onderbewustzijn alleen nog maar Meguiers promoot in je slaap. Daarna weet je niet beter!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Xsara_Coupe schreef:Ik neem aan dat het hier gaat over Xtrailrijder met zn cherry?
Zo ja, dan kan die zeker poetsenZit zelf regelmatig op het meguiars forum om de resultaten te bekijken of nog wat tips te lezen…
Meguiars is echt heel goed spul, maar dat heb ik al in verschillende topics gepost hierT gaat al bijna reclame lijken
ops:
Xsara_Coupe
Ik ken zo’n topic.
Als er iemand lyrisch is over Meguiar’s dan is het Xsara_Coupe wel.
Het is ook goed spul. Overigens is het wel leuk dat het hier en op XMNL ineens allebei zo veel genoemd wordt.
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Zo, gisteren op de meeting maar eens een voorraadbol, kannetje LHM en Hydraurincage meegenomen.
In het stuur (Diravi) voelde je heel erg het inslaan van de drukregeldinges, vandaar de voorraadbol.
Het erin prutsen van die voorraadbol is niet echt makkelijk geloof ik ... dus hebben we maar alvast de spoelvloeistof erin gegooid (eerst LHM eruit, dat was me een zwarte rotzooi zeg).
En wat denk je: weg is dat rare stuurgevoel!
Ook maar weer eens lekker gewassen met Meguairs shampoo en wat overbodige kabels uit het interieur getrokken (antennekabel voor de carkit en microfoontje van de carkit die er al uit is).
Lekker om er zo even mee bezig te zijn





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Harm schreef:
Het erin prutsen van die voorraadbol is niet echt makkelijk geloof ik ... dus hebben we maar alvast de spoelvloeistof erin gegooid (eerst LHM eruit, dat was me een zwarte rotzooi zeg).
En wat denk je: weg is dat rare stuurgevoel!
Soms wil er wel eens een oliekoeler voor de automaat inzitten en dan is die bol onbereikbaar, dat was tenminste zo bij m’n vorige s1 V6 automaat. Bij s2 V6 automaten ben ik die oliekoeler niet meer tegengekomen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Vanaf vandaag staat de XM bij de gasboer… VSI installatie, 160 litertank. Een rib uit m’n lijf, maar wel een die ik binnen een half jaar terugverdien.
Wel spannend zo…
Hmmm 160 liter. Dan kom je ong. net zover als met met de diesel?
Wanneer is ie klaar?












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
mpostma schreef:Hmmm 160 liter. Dan kom je ong. net zover als met met de diesel?
Wanneer is ie klaar?
alleen goedkoper
arjan_verkade schreef:mpostma schreef:Hmmm 160 liter. Dan kom je ong. net zover als met met de diesel?
Wanneer is ie klaar?
alleen goedkoper
Dat denk ik niet in dit specifieke geval.
diesel (BX 19 TZD). Volle tank 60 liter. Kost nu ong. 60 EUR
gas (XM V6). Volle tank. Kost ong. 65 EUR? (- 80 % vulbegrenzing)
Toegegeven, t’is krap an: en ik vergelijk hier appels met peren.
stel 1 op 8 voor de XM (lijkt me optimistisch), 1 op 17 voor de BX
60 ltr x 17 = 1020
128 ltr (80% van 160) x 8 = 1024
Reken je met een wat minder optimistische 1 op 13 voor een qua rijgevoel wellicht gelijkwaardie 2.5 TD dan wordt de berekening aardig kansloos voor de diesel.
Overigens: een goede zaak om gelijk een flinke tank te nemen. Een 52 liter tankje in een XM is ook zo net niet..
mpostma schreef:
Overigens: een goede zaak om gelijk een flinke tank te nemen. Een 52 liter tankje in een XM is ook zo net niet..
Dat is één keer gasgeven na het starten…












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik ga natuurlijk niet een BX diesel vergelijken met een XM V6
enige diesel die in de buurt kan komen van V6 is de 2.5 TD.
maar die motor kent ook zo zijn problemen
en dan zal je toch het zoeven en brullen van de V6 moeten opgeven
en de 2.5 TD is volgens mij niet met automaat geleverd..
Nou het is inderdaad niet zomaar een klein lullig tankje… maar goed dat ik op gas ga rijden, op vakantie moet ik 2 keer rijden om alles mee te krijgen:
Toch wel ietsje groter dan ik had gedacht, maar als ik naar de ikea ga neem ik wel een BX mee












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Harm schreef:Nou het is inderdaad niet zomaar een klein lullig tankje… maar goed dat ik op gas ga rijden, op vakantie moet ik 2 keer rijden om alles mee te krijgen:
Toch wel ietsje groter dan ik had gedacht, maar als ik naar de ikea ga neem ik wel een BX mee
das flinke bom






















Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Harm schreef:Nou het is inderdaad niet zomaar een klein lullig tankje… maar goed dat ik op gas ga rijden, op vakantie moet ik 2 keer rijden om alles mee te krijgen:
Toch wel ietsje groter dan ik had gedacht, maar als ik naar de ikea ga neem ik wel een BX mee
kolere…!
staat een setje dakdragers op mp.nl…
Wozes; wat een tank