Totaal aantal Berichten: 3026
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Ondertussen stond de GTiT alweer een weekje bij Beau voor ‘t laswerk en gisteren even bekeken hoe ‘t er nu allemaal uitziet: redelijk kansloos helaas
De roest heeft veel verder om zich heen gegrepen dan het leek en zou eigenlijk compleet opnieuw opbouwen noodzakelijk maken. Helaas heb ik echter even de fondsen voor een totaalrestauratie niet beschikbaar…
Op dit moment is hij ook al niet meer rijdbaar, zitten aardige gaten in bodem, dorpels en met name de hoek dorpel/bodem/wielkast/schutbord rechtsvoor is helemaal weg.
Dus: einde oefening
Uiteraard wel op zoek naar de volgende…
Totaal aantal Berichten: 6525
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Auw! Vervelend, zonde. Het was/leek zo’n mooie auto. Interieur neem je mee neem ik aan?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 3026
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Mulder schreef:Auw! Vervelend, zonde. Het was/leek zo’n mooie auto. Interieur neem je mee neem ik aan?
Uiteraard!
Eigenlijk is alles nog bruikbaar en in goede staat, plaatwerk, voorsubframe, ski’s, techniek, alleen ‘t karkas kun je helaas weggooien ![]()
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Is het subframe nog goed?
Anders willekeurige 22TRS of iets anders met harde koets scoren (als je slim bent een belastingvrije), en op dit subframe zetten en alles overbouwen
.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
beerpeet schreef:Dus: einde oefening
![]()
Uiteraard wel op zoek naar de volgende…
He wat vreselijk jammer zeg! Het was inderdaad een plaatje qua exterieur.
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Helaas verhult dat vaak een hoop ellende.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
wat balen zeg
succes in ieder geval dan maar..
wil evt het interieur wel overnemen om de pijn wat te verzachten?
hoop dat je gauw weer een goeie cx weer kunt vinden ![]()
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 1391
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
beerpeet schreef:Ondertussen stond de GTiT alweer een weekje bij Beau voor ‘t laswerk en gisteren even bekeken hoe ‘t er nu allemaal uitziet: redelijk kansloos helaas
![]()
De roest heeft veel verder om zich heen gegrepen dan het leek en zou eigenlijk compleet opnieuw opbouwen noodzakelijk maken. Helaas heb ik echter even de fondsen voor een totaalrestauratie niet beschikbaar…
Op dit moment is hij ook al niet meer rijdbaar, zitten aardige gaten in bodem, dorpels en met name de hoek dorpel/bodem/wielkast/schutbord rechtsvoor is helemaal weg.
Dus: einde oefening
![]()
Uiteraard wel op zoek naar de volgende…
Spijtig om dat te moeten lezen.
Heb je foto’s van de situatie?
Was de garage al begonnen met de herstellings poging?
sans-pareil schreef:Is het subframe nog goed?
Anders willekeurige 22TRS of iets anders met harde koets scoren (als je slim bent een belastingvrije), en op dit subframe zetten en alles overbouwen
.
Is idd een goed mogelijke oplossing,maar geeft dat geen problemen bij de APK keuring?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Balen zeg!
Succes met de zoektocht naar een andere, misschien zelfs dezelfde kleur?
Heb je iig veel reservedelen als je er tenminste de ruimte voor hebt.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
gecondoleerd, en ik hoop dat je er snel weer één hebt
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Jemig wat zonde, weer een CX minder
Succes met zoeken naar een nieuwe voiture!
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 6372
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Jeetje mineetje, valt toch wel heel erg tegen dan. Jammer hoor.
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
moet je nou dan in de bx rijden?
heb ik ook mee moeten maken.
sterkte met het zoeken naar een andere.
nog voorkeuren?
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bah, dit zijn slechte berichten, sterkte er mee!
trxke schreef:
Is idd een goed mogelijke oplossing,maar geeft dat geen problemen bij de APK keuring?
Nee. De enige APK-eis t.a.v. het chassisnummer is dat het er leesbaar in moet staan en dat het overeen komt met de papieren.
Een CX omkatten an sich is niet zo heel veel werk. Maar dat is ook enkel aan de sans-pareils van deze wereld besteed denk ik, het is gewoon heel veel werk om ‘even’ een koets te wisselen. Ik zou deze mooi strippen van de goede onderdelen en sparen voor een andere goeie. Wel lid van CCCN blijven he ![]()
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

