Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
HAMSTEREN!
zouden we niet ook een XMclubonderdelenschuur moeten opstarten?
Goed idee! Ik ben serieus voor! Ik heb met alleen al een kachelmotor uit die laatste sloper veel geld uitgespaard! En ik heb eindelijk weer airco. Wat ik hoorde van de dealer is dat de onderdelenvoorziening best terug aan het lopen is voor de xm. Erg jammer en ik was er serieus van overtuigd dat fabrikanten een 10 jaars verplichting hebben.
Zelf ben ik natuurlijk al een beetje begonnen met de onderdelenschuur Kan nog veel meer bij, zeker als er wat nette rekjes getimmerd worden…
Xsara_Coupe

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
by the way, wat voor olie-aftap-plug heb jij onder je 24klepper, een zeskant, een zeskant imbus, een vierkante imbus of een torxachtige plug?
Geen idee en tis nu een beetje te donker om te gaan kijken
Zal binnenkort wel weer is kijken. Heb de dame eigenlijk al een week stil staan Had met mn xsara nog maar 3500 km gereden waar de xm er al 5000 op had zitten… Dus dat ben ik maar even in aan het halen
Ff wennen, maar toch blijft de xsara een heeeerlijke auto
Xsara_Coupe
Goed, de kogel is door de kerk, ik heb weer wat geld opgespaard en de auto gaat weer naar de dealer.
Ten eerste gaan er, zoals al een tijdje gezegd wordt, nieuwe bougiekabels in. De dealer levert ze nieuw voor 80 euro en das de laagste prijs die ik tot nu toe heb gehad.
En het veersysteem is verre van zoals het hoort. Voor is de dame veel te stug en achter veel te zacht. Voor is ze met mn volle gewicht een paar cm in te duwen terwijl ze achter met twee vingers in de stops is te drukken. Gaat niet echt goed dus…
Maandag gaat de dame de brug op bij de dealer. Daar zullen alle bollen er onderuit gaan voor een check van het type en de druk om vervolgens met een spoedbestelling dinsdag het nodige er nieuw onder te schroeven.
Bij chyparse was iig al geconstateerd dat er achter xantia bollen onder zitten. Graag geen vragen waarom de dealer. Ik heb daar gewoon goeie ervaringen en de bollen zijn daar nieuw goedkoper dan chyparse.
En ik heb de tijd niet om het allemaal zelf uit te zoeken. Kom zonder het sleutelen al tijd te kort.
Ideeen over wat er nog meer kan zorgen voor het rare veergedrag voor/achter zijn overigens welkom! Ik heb al van een aantal mensen tijdens de sloop van de v6 in leiden dat de hydractive bol(len) er wel is aan zou(den) kunnen zijn.
Xsara Coupe

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
hoop maar dat het allemaal uitmaakt
het waren toch Xantia activa bollen btw?

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Ik ben ook zeer benieuwd wat er uit komt bij de veerring.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
eXpelliarMus schreef:Ik ben ook zeer benieuwd wat er uit komt bij de veerring.
veerring, vering, verering?

- Xsara Scootertje.
ieksEmmu schreef:eXpelliarMus schreef:Ik ben ook zeer benieuwd wat er uit komt bij de veerring.
veerring, vering, verering?
Heb je niks beters te doen Ieks? Ik ben geen doc.anders, maar heb wel dyslectie lachen hoor!!
Het is dyslexie hoor..
ops:
Even ontopic:
Ik ben ook heel benieuwd of de dealer je probleem kan fixen (zonder er extreem arm van te worden ).
Hoor het vast wel hehe..
Hmm, ze hadden het stervens druk maar de eerste berichten zijn terug. De bollen zijn allemaal op de druk die er op staat. Men ging uitzoeken of deze drukken ook op mijn v6 horen. Verder worden de hoogteregelaars ganbaar gemaakt en gesmeerd. Achter zijn de activa bollen vervangen voor verse v6 bollen en als klap op de vuurpijl zijn de bougiekabels vervangen voor een compleet nieuwe bougiecord set
Morgen hoor ik meer over de overige bollen. Verder is het systeem ontdaan van spoelvloeistof en gevuld met Kendoll Blue. Of hoe je het ook noemt Het schijnt beter te veren en ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen…
Xsara_Coupe

- Xsara Scootertje.
Oké, goed om te horen dat ze er werk van gemaakt hebben.

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Xsara Coupe schreef:Verder is het systeem ontdaan van spoelvloeistof en gevuld met Kendoll Blue. Of hoe je het ook noemt
Het schijnt beter te veren en ik ben benieuwd hoe het gaat bevallen…
Kendall Glacial blue….Prima ervaringen mee…Als de LHM weer aan de beurt is, gaat dat erin
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002