Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
hmm je ziet dus nog weinig mogelijkheden
als het redelijk makkelijk tijdelijk te doen is, zou ik idd proberen die sport stand er uit te slopen.
je twijfeld nu immers of die in die stand blijft hangen.
kan die H4 comp weer niet voor problemen zorgen?
wanneer verwacht je je H5 terug?

Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
hm, kreeg geen notoficatie van dit “de avonturen van….”-topic…
als ik dit zo lees, vrees ik het ergste voor mijn stilstaande V6…
wat al werd geopperd, haal eerst het teveel aan (blauwe) olie eruit, kan echt schelen! Hoop ik voor je…
Ik kreeg van KlaasBaas een mooie pdf met daarin de werking van het hydraulisch systeem, en daarin werd ook bij hydractive 2 gewezen op de isolation piston in het hydraulic controll block. Zodra de elektroklep open gaat, zou het drukverschil in het systeem een zuiger open moeten duwen. Die schakelt dan de hydractive bol bij.
Door vervuiling zou deze kunnen blijven hangen.
Ik bedacht me nu dus, dat het best zou kunnen dat de xm door het grote drukverschil na drukloos maken veel beter gaat veren doordat het grote drukverschil wel die piston open duwt. Na de eerste keer ingrijpen van de hydractive compu schiet de xm weer hard en is het afgelopen met de pret…
Is dit een reeele gedachte?
Feit is natuurlijk dat de vorige eigenaar 1 jaar met een gesloten elektroklep en dus gesloten piston heeft gereden. En dat het systeem tijdens dit gebeuren behoorlijk vuil was….
Ben benieuwd naar jullie ideeen over deze gedachtengang…
Xsara Coupe

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Dat zou betekenen dat je de veercomp opnieuw zou moeten inlezen?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Nee, want die schakelt de elektrokleppen wel. Alleen door t vervuilde systeem kan t dat de isolation dingen zuigers blijven hangen. Zo lees ik het tenminste op internet….
Puur mechanisch dus…
Xsara Coupe

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Xsara Coupe schreef:Nee, want die schakelt de elektrokleppen wel. Alleen door t vervuilde systeem kan t dat de isolation dingen zuigers blijven hangen. Zo lees ik het tenminste op internet….
Puur mechanisch dus…Xsara Coupe
Oké, de boel opnieuw reinigen?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Smerige KL**TZAKKEN
Kom ik vanmiddag thuis van een race event in engeland, xm ivm mogelijke schade thuis gelaten. Heeft een aannamer zonder briefje een aanhanger in mn xm gereden. Bumper volledig afgeschreven, koplamp kapot en naar binnen gedrukt, rechter voorscherm geknikt, grille kapot, knipperlicht kapot, mistlamp kapot. Ofwel, Heel veel schade. En nog af te wachten wat er achter zit…
Auto is door de politie onrijdbaar verklaard en ik moet er kussens op tapen om naar t schadebedrijf te mogen rijden…
Heel fijn allemaal weer Kon er ook nog wel bij…
Morgen eerst maar is proberen de dader te achterhalen, hoe moeilijk dat ook gaat worden…
Xsara Coupe
Xsara Coupe schreef:Smerige KL**TZAKKEN
Kom ik vanmiddag thuis van een race event in engeland, xm ivm mogelijke schade thuis gelaten. Heeft een aannamer zonder briefje een aanhanger in mn xm gereden. Bumper volledig afgeschreven, koplamp kapot en naar binnen gedrukt, rechter voorscherm geknikt, grille kapot, knipperlicht kapot, mistlamp kapot. Ofwel, Heel veel schade. En nog af te wachten wat er achter zit…
Auto is door de politie onrijdbaar verklaard en ik moet er kussens op tapen om naar t schadebedrijf te mogen rijden…
Heel fijn allemaal weerKon er ook nog wel bij…
Morgen eerst maar is proberen de dader te achterhalen, hoe moeilijk dat ook gaat worden…Xsara Coupe
Gloeiende gloeiende gloeiende . Bij mij hebben ze het ook al geflikt. BAH, ik leef helemaal met je mee. Ik was echt woedend toen ik bij mijn auto aankwam. Ik hoop dat je de daders kan achterhalen! En anders is het waarborgfonds misschien een oplossing (wat in jouw geval wel lonend is denk ik).
Succes en sterkte met de afhandeling.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
TERING!
Wat een smerige tyfuslijers…

Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
je zei ut net op msn ja.. echt klote voor je.. leef met je mee.. zelfde als het raam van de ax toen… mja dit is natuurlijk veel erger
Ja, als je de schade zo ziet, dan is ie er ook behoorlijk hard in geramd. Het is echt niet een paar krasjes. De bumper is echt totaal aan gort…
Auto is niet meer rijdbaar volgens de politie. Zal de dame dus proberen een tijdje bij de dealer te stallen tot ik wat meer weet en ook een schadebedrag weet…
Heeeel fijn weer Als ik degene vindt die er zonder briefje vanaf dacht te komen is hij echt nog lang niet jarig…
Xsara Coupe
das mooi KUT, maar euh, is jou XM niet all risk verzekerd ?
Nope, WA+...
Was net bezig met uitzoeken wat allrisk doet en waar ik de auto kon laten taxeren daarvoor…
Xsara Coupe
Heb je al een buurtonderzoekje gedaan? Bij zo’n schade komt ook aardig wat geluid vrij en aannemers werken meestal bij daglicht. Misschien heeft iemand uit je straat wat gezien?
Sterkte, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders