Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
oh oh, XM-ziekenwagens zijn die er ook?

Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
toniclight schreef:Zo had er eentje 1,7 miljoen km op de teller staan met maar 1 motorwissel
Neem aan 170000 km.
![]()
Jeroen
Zoals C2 zegt, is het idd geen vergissing; 1,7 miljoen. Ik zag ook nog 1 met 1,2 miljoen en een andere met 8 ton, allemaal geen kattepis!
Die van mij heeft maar 1,7ton gedraaid, maar ze heeft naar verluid in een heel klein bergachtig gebiedje geopereerd ( ). Dat zal ook wel verklaren waarom de koppeling niet helemaal vers meer is.
Animal triste post coitum

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Serge schreef:cxfanatic schreef:Dat zit er dik in ja. Die dingen werden natuurlijk sowieso afgebeuld.
Dat denk ik wel. Aan de andere kant ben ik op mijn zoektocht een aantal CX Ambulances tegengekomen met absurd hoge km-standen. Zo had er eentje 1,7 miljoen km op de teller staan met maar 1 motorwissel
je moet je voorstellen, dat de ambuces hier in frankrijk ook anderssoortige trips maken dan alleen met liggende mensen achterin. er worden ook mensen uit dorpen opgepikt om gewoon een bezoekje aan de huisarts of aan het ziekenhuis te brengen. dus niet alleen bij noodgevallen rukken deze auto’s uit. het is ook een soort taxidienst.

Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Zoals C2 zegt, is het idd geen vergissing; 1,7 miljoen. Ik zag ook nog 1 met 1,2 miljoen en een andere met 8 ton, allemaal geen kattepis!
Bijna niet voor te stellen. Dat is 30 jaar lang elk jaar meer dan 50.000 km!
Chapeau!
Jeroen
Groot voordeel is wel dat die ouwe bakken met absurd hoge kilometerstanden goed onderhouden worden. Je wilt toch niet dat je motor dood gaat en even later de patient achterin ...
Serge, succes met het restauratiewerk ! Ik heb het idee dat het wel goed gaat komen
Schijt aan originaliteit.
Dank je Elmer! Het is al een zeer goede auto en dat maakt het project in z’n totaal redelijk te overzien, dus dat gaat zeker goed komen!
Lelijke Eend schreef:Groot voordeel is wel dat die ouwe bakken met absurd hoge kilometerstanden goed onderhouden worden. Je wilt toch niet dat je motor dood gaat en even later de patient achterin ...
En nou heb ik ook weleens begrepen dat ambulances vaak ook kunstmatig warm gehouden worden (met zaken als standkachels etc.)
Goed, ff weer toe de point. Ik heb gisteren de slang van de carterontluchting losgemaakt (is van de carter met het kleppendeksel verbonden) en gecheckt op lucht[druk]. Conclusie; uit het carter komen enkel kleine pufjes. Daarentegen komt er uit de aansluiting op het kleppendeksel een noordwester storm….. en deze blaast dus via de carterontluchtingsslang het carter in en zal daar ongetwijfeld druk opbouwen. Wat mogelijke oorzaken hiervan zijn en of het normaal is of niet, zou ik wel eens willen horen van wat kenners. Los hiervan heb ik nu het idee dat er een koppakking lekkage is van een oliekanaal naar een verbrandingskamer en daardoor olie meeverbrandt, hence; blauwe walm.
Graag meedenkers gevraagd!
Serge schreef:Goed, ff weer toe de point. Ik heb gisteren de slang van de carterontluchting losgemaakt (is van de carter met het kleppendeksel verbonden) en gecheckt op lucht[druk]. Conclusie; uit het carter komen enkel kleine pufjes. Daarentegen komt er uit de aansluiting op het kleppendeksel een noordwester storm….. en deze blaast dus via de carterontluchtingsslang het carter in en zal daar ongetwijfeld druk opbouwen. Wat mogelijke oorzaken hiervan zijn en of het normaal is of niet, zou ik wel eens willen horen van wat kenners. Los hiervan heb ik nu het idee dat er een koppakking lekkage is van een oliekanaal naar een verbrandingskamer en daardoor olie meeverbrandt, hence; blauwe walm.
Graag meedenkers gevraagd!
je Carter verhaal volg ik niet helemaal..
zover ik weet is dat ronde ding op je kleppendeksel de carterontluchting, en gaat van daaraf in je Luchtfilter.
als je een Noordwesterstorm constateert, dan zijn je zuigerveren pleiten, en is de lek langs je compressieveer zo groot, dat er druk in het Carter word opgebouwd.
je idee van de koppakking kan eigenlijk niet, want dan zou hij op hol slaan.
ik meen begrepen te hebben dat het een Diesel is toch?
als niet, dan zou het kunnen, maar zover ik weet is het technisch niet realistisch ,dat er olie in de verbrandingskamers kan komen, eerder lekt het naar buiten.
maar zeg nooit nooit.. edoch als diesel? dan lijkt me deze redenatie niet logisch.
mvgr wupke
Even een leek die meedenkt: volgens mij is de druk in de verbrandingskamers hoger dan je oliedruk, dus kan er (bijna) geen olie in je verbrandingskamers komen.
Lelijke Eend schreef:Even een leek die meedenkt: volgens mij is de druk in de verbrandingskamers hoger dan je oliedruk, dus kan er (bijna) geen olie in je verbrandingskamers komen.
volgens mij is er onderdruk tijdens de inlaat slag LE!
mvgr wupke
ops:
ops:
ops:
ops:
ops:
ops:
ops:
ops:
ops:
ops: