7 van de 21
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
CX Ambulance; de revalidatie (vanaf p6).
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 10 augustus 2007 09:37 PM
  [ # 91 ]

oh oh, XM-ziekenwagens zijn die er ook?  huh

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 10 augustus 2007 09:44 PM
  [ # 92 ]
ieksEmmu schreef:

oh oh, XM-ziekenwagens zijn die er ook?  huh

 

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 10 augustus 2007 09:46 PM
  [ # 93 ]
citroenc2 schreef:
ieksEmmu schreef:

oh oh, XM-ziekenwagens zijn die er ook?  huh

 

en dat is nog een mooie, sommige ambu’s (net zitten googlen) hebben echt een monsterlijke opbouw…

 

maar weer on-topic: foto’s!  Smile

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 10 augustus 2007 09:56 PM
  [ # 94 ]
toniclight schreef:

Zo had er eentje 1,7 miljoen km op de teller staan met maar 1 motorwissel

Neem aan 170000 km. Wink

Jeroen


Zoals C2 zegt, is het idd geen vergissing; 1,7 miljoen. Ik zag ook nog 1 met 1,2 miljoen en een andere met 8 ton, allemaal geen kattepis!

Die van mij heeft maar 1,7ton gedraaid, maar ze heeft naar verluid in een heel klein bergachtig gebiedje geopereerd ( Laughing ). Dat zal ook wel verklaren waarom de koppeling niet helemaal vers meer is.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 augustus 2007 10:05 PM
  [ # 95 ]
Serge schreef:
cxfanatic schreef:

Dat zit er dik in ja. Die dingen werden natuurlijk sowieso afgebeuld.

Dat denk ik wel. Aan de andere kant ben ik op mijn zoektocht een aantal CX Ambulances tegengekomen met absurd hoge km-standen. Zo had er eentje 1,7 miljoen km op de teller staan met maar 1 motorwissel Shocked

je moet je voorstellen, dat de ambuces hier in frankrijk ook anderssoortige trips maken dan alleen met liggende mensen achterin. er worden ook mensen uit dorpen opgepikt om gewoon een bezoekje aan de huisarts of aan het ziekenhuis te brengen. dus niet alleen bij noodgevallen rukken deze auto’s uit. het is ook een soort taxidienst.

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 10 augustus 2007 10:40 PM
  [ # 96 ]

Zoals C2 zegt, is het idd geen vergissing; 1,7 miljoen. Ik zag ook nog 1 met 1,2 miljoen en een andere met 8 ton, allemaal geen kattepis!

Bijna niet voor te stellen. Dat is 30 jaar lang elk jaar meer dan 50.000 km!
Chapeau!

Jeroen

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 10 augustus 2007 10:58 PM
  [ # 97 ]

Groot voordeel is wel dat die ouwe bakken met absurd hoge kilometerstanden goed onderhouden worden. Je wilt toch niet dat je motor dood gaat en even later de patient achterin ...

Serge, succes met het restauratiewerk ! Ik heb het idee dat het wel goed gaat komen Wink

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 11 augustus 2007 03:54 AM
  [ # 98 ]

Dank je Elmer! Het is al een zeer goede auto en dat maakt het project in z’n totaal redelijk te overzien, dus dat gaat zeker goed komen!

Animal triste post coitum

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 11 augustus 2007 11:57 AM
  [ # 99 ]
Lelijke Eend schreef:

Groot voordeel is wel dat die ouwe bakken met absurd hoge kilometerstanden goed onderhouden worden. Je wilt toch niet dat je motor dood gaat en even later de patient achterin ...

En nou heb ik ook weleens begrepen dat ambulances vaak ook kunstmatig warm gehouden worden (met zaken als standkachels etc.)

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 11 augustus 2007 11:17 PM
  [ # 100 ]

oh oh, XM-ziekenwagens zijn die er ook?


 

Citroënloos

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 12 augustus 2007 11:01 PM
  [ # 101 ]

Goed, ff weer toe de point. Ik heb gisteren de slang van de carterontluchting losgemaakt (is van de carter met het kleppendeksel verbonden) en gecheckt op lucht[druk]. Conclusie; uit het carter komen enkel kleine pufjes. Daarentegen komt er uit de aansluiting op het kleppendeksel een noordwester storm….. en deze blaast dus via de carterontluchtingsslang het carter in en zal daar ongetwijfeld druk opbouwen. Wat mogelijke oorzaken hiervan zijn en of het normaal is of niet, zou ik wel eens willen horen van wat kenners. Los hiervan heb ik nu het idee dat er een koppakking lekkage is van een oliekanaal naar een verbrandingskamer en daardoor olie meeverbrandt, hence; blauwe walm.

Graag meedenkers gevraagd!

Animal triste post coitum

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 12 augustus 2007 11:12 PM
  [ # 102 ]
Serge schreef:

Goed, ff weer toe de point. Ik heb gisteren de slang van de carterontluchting losgemaakt (is van de carter met het kleppendeksel verbonden) en gecheckt op lucht[druk]. Conclusie; uit het carter komen enkel kleine pufjes. Daarentegen komt er uit de aansluiting op het kleppendeksel een noordwester storm….. en deze blaast dus via de carterontluchtingsslang het carter in en zal daar ongetwijfeld druk opbouwen. Wat mogelijke oorzaken hiervan zijn en of het normaal is of niet, zou ik wel eens willen horen van wat kenners. Los hiervan heb ik nu het idee dat er een koppakking lekkage is van een oliekanaal naar een verbrandingskamer en daardoor olie meeverbrandt, hence; blauwe walm.

Graag meedenkers gevraagd!

je Carter verhaal volg ik niet helemaal..

zover ik weet is dat ronde ding op je kleppendeksel de carterontluchting, en gaat van daaraf in je Luchtfilter.
als je een Noordwesterstorm constateert, dan zijn je zuigerveren pleiten, en is de lek langs je compressieveer zo groot, dat er druk in het Carter word opgebouwd.

je idee van de koppakking kan eigenlijk niet, want dan zou hij op hol slaan.
ik meen begrepen te hebben dat het een Diesel is toch?
als niet, dan zou het kunnen, maar zover ik weet is het technisch niet realistisch ,dat er olie in de verbrandingskamers kan komen, eerder lekt het naar buiten.
maar zeg nooit nooit.. edoch als diesel? dan lijkt me deze redenatie niet logisch.

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 augustus 2007 11:16 PM
  [ # 103 ]

Even een leek die meedenkt: volgens mij is de druk in de verbrandingskamers hoger dan je oliedruk, dus kan er (bijna) geen olie in je verbrandingskamers komen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 12 augustus 2007 11:26 PM
  [ # 104 ]
Lelijke Eend schreef:

Even een leek die meedenkt: volgens mij is de druk in de verbrandingskamers hoger dan je oliedruk, dus kan er (bijna) geen olie in je verbrandingskamers komen.

volgens mij is er onderdruk tijdens de inlaat slag LE!

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 12 augustus 2007 11:27 PM
  [ # 105 ]

Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:  Surprisedops:

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
 
7 van de 21
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook