7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7

uitlezen v6 met knippercode’s
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 645

Gepost: 28 augustus 2007 01:25 AM
  [ # 91 ]

Hum, ik zal nog eens een mooi kastje in elkaar vlooien. Ik heb vorig weekend geprobeerd de boel uit te lezen met wat testsnoertjes en een lampje, maar had daarmee een zekering van de hydractief gemold waardoor de hele auto niet meer startte en geen controlelampjes meer gaf !?!? wat is dit voor vage auto ?

Overigens heb ik ook lang niet alle pennen maar heb E2 wel… Ik heb dat pdfje doorgekeken maar volgens mij waren er geen uitvoeringen met de ABS-pen op een andere plek ? Voor de rest is het bij mij wel logisch wat er ontbreekt: zoals alle dieselpennen en de multiplexbende.

Groetjes Erik!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 28 augustus 2007 01:33 AM
  [ # 92 ]

op het gevaar af om afgezeken te worden..
dit lampje uitlezen is wel gein, maar echt usefull ,,kweet niet.

als ik een tuut uitlees ,en hij geeft bv een storing in de gaspedaal sensor, dan kan ik meteen het gaspedaal indrukken, en aflezen welke waarde’s hij wel of niet geeft..
daardoor dus meteen uitsluiten of het de sensor of de bedrading en of andere oorzaken zijn.

in dat opzicht mis ik dus wat met het lampjes lezen ding ..
ok niet iedereen kan even makkelijk de auto laten uitlezen, maar toch..

mvgr wupke Wink

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 28 augustus 2007 01:58 AM
  [ # 93 ]
kreazyV8wuppo schreef:

als ik een tuut uitlees ,en hij geeft bv een storing in de gaspedaal sensor, dan kan ik meteen het gaspedaal indrukken, en aflezen welke waarde’s hij wel of niet geeft..
daardoor dus meteen uitsluiten of het de sensor of de bedrading en of andere oorzaken zijn.

mvgr wupke Wink

Nee, ik wil helemaal niet zeiken. Wink Wel discussiëren, daar is het forum voor.

Maar dan is dat uitlezen toch handig, Wup? Ik heb bijvoorbeeld een zeurend ABS lampje. Nu kan ik wel alle sensoren schoonmaken, en alle kabeljes nalopen en dan is het misschien nog niet opgelost, dan mag ik alles wat met ABS te maken heeft nalopen. Ok, dan is alles wel grondig gedaan maar het is handig om te weten waar ik moet zoeken. En dat is wat je bereikt met het uitlezen van die codes. Of bedoel je dit niet?

Groetjes Erik!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 28 augustus 2007 02:04 AM
  [ # 94 ]
Lampie schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

mvgr wupke Wink

Nee, ik wil helemaal niet zeiken. Wink Wel discussiëren, daar is het forum voor.

Maar dan is dat uitlezen toch handig, Wup? Ik heb bijvoorbeeld een zeurend ABS lampje. Nu kan ik wel alle sensoren schoonmaken, en alle kabeljes nalopen en dan is het misschien nog niet opgelost, dan mag ik alles wat met ABS te maken heeft nalopen. Ok, dan is alles wel grondig gedaan maar het is handig om te weten waar ik moet zoeken. En dat is wat je bereikt met het uitlezen van die codes. Of bedoel je dit niet?

dat bedoel ik nu juist.
bij het uitlezen van bv de ABS, kan ik elke sensor aan de wielen afzonderlijk controleren.
ik ga rijden, en lees dan op de computer de pulsfrequentie af + de afwijkingen.
ik kan dan direct zien welk wiel een storing heeft of veroorzaakt.

met dat lampjes code’s uitlezen zie je enkeld en alleen de storingen, welke opgeslagen zijn in de ECU, niet de sensor waarde’s actueel.

mvgr wupke

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 28 augustus 2007 02:09 AM
  [ # 95 ]

Oh, zo! Dan heb jij zeker zo’n lexia-ding! Die wil ik ook, maar is voor mij niet weggelegd! Wink

Groetjes Erik!

Profiel  

FerryV
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 168

- ID/DS DSuper
Gepost: 28 augustus 2007 10:41 PM
  [ # 96 ]

Het is toch hardstikke handig om de opgeslagen code’s uit te lezen? Mijn ABS die geeft maar af en toe een storing; dus dan is het superhandig als ik die zou kunnen uitlezen uit het geheugen; weet ik tenminste waar ik moet zoeken; anders kom je er bij die af en toe storingen erg slecht achter..

ABS zou trouwens op de E1 pinnen moeten zitten; die ik dus niet heb; typfoutje de vorige keer..

Profiel  

Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 30 augustus 2007 08:56 PM
  [ # 97 ]

Tjah, als ik het goed begrijp vindt Wupke het uitlezen van die codes niet handig ten opzichte van een diagnosecomputer… Luxe-probleem! Wink

Groetjes Erik!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 30 augustus 2007 09:02 PM
  [ # 98 ]
Lampie schreef:

Tjah, als ik het goed begrijp vindt Wupke het uitlezen van die codes niet handig ten opzichte van een diagnosecomputer… Luxe-probleem! Wink

is idd een luxe probleem.
maar andersom geeft het wel weer dat lampjescode je soms op het verkeerde spoor kan zetten.

maar idd als je niks anders hebt, is het een hulpmiddel.

mvgr wupke Wink

Profiel  

7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook