weet evt nog wel een laagdaks prestige van 1976 van 1e eigenaar van 95 jaar 130 dkm maar staat wel in frankrijk
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
ja was die auto in Pesse, man zei dus dat ie er voor 400 in had gestopt om m APK te krijgen maar ik weet dat die met APK door die garage te koop werd aangeboden. Nou zegt dat niet zoveel maar al met al zat er ergens iets niet lekker
roy ik stuur je een pb

Totaal aantal Berichten: 1745
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik zie dat je voorkeur hebt voor een prestige. Een andere 2400 injectie heeft niet de specifieke problemen van een prestige, dus minder gezeur misschien. Een 2 liter is nog wat simpeler.
Van de andere kant maakt het alles een stuk makkelijker, als het niet zoveel uitmaakt; je bekijkt een hoop auto’s, neemt iemand met ervaring van het forum mee, leert steeds wat bij en uiteindelijk loop je tegen een hele mooie aan voor weinig geld en die koop je:-)
Heeft iemand van het forum deze al eens bekeken?
http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/111078974-citroen-cx-2-0-gti-bj-1979.html
Ben er al eens geweest toen hij nog in Uden zat.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
maar wat zijn dan de echte specifeke problemen van een prestige ?
achterdeuren die erg moeilijk te krijgen zijn en de ruiten die er in zitten
verder is roest het grote probleem maar is per cx verschillend dus gewoon iemand mee nemen die er verstand van heeft
verder zijn het de zelfde dingen als bij een gewone cx vaak
Maar mijn grootste vraag is, kan zon auto er tegen altijd buiten te staan en is hij opgewassen tegen dagelijks gebruik…
Starten in de winter is een must, dan heb ik hem juist nodig. Anders ga ik met de fiets.

Totaal aantal Berichten: 1205
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Winterbestendigheid is subjectief onderwerp hier, geloof ik. Mijn motto:
- zonder schoonmaken, rotte plekken kaalhalen en inlassen, en goede anti-roestbehandeling (ook holle ruimtes) kan een CX/GS alleen op droge dagen gereden worden
- met bovengenoemde bescherming kan een CX ook wel (liefst wat beschut/carport) buiten slapen (bij Citroville doen ze dat ook) en soms een regenbuitje op de weg trotseren.
- Pekel blijft uit den boze. Er schijnen enkele relatief erg goede Serie2-jaren te bestaan (1986/1987????), maar dat zijn voor mij de uitzonderingen die de regel bevestigen.
- starten kan in principe iedere auto met goede dynamo, accu, bougies/kabels - een goed onderhouden CX kan beter zijn dan een XM die 15jr verwaarloosd is.
Ik heb niet voor niets de luxe van een XM en CX (eerst GSA) verkozen. Rij in deze periode veel met de zojuist antiroest behandelde schuifdak-CX. Heerlijk zweven met het dak open, ook bij 120 op de A67. Pekel en 35+ graden vakanties-met-kleine-kids zijn voor de airco-XM.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Ja is ook zo.
Ik heb inmiddels wat info ingewonnen her en der en ik denk dat voor mij toch niet verstandig is om met een cx te gaan rijden.
Ik heb weinig tot geen kennis van cx-en, de auto staat altijd buiten en MOET starten en kunnen rijden als ik dat wil en ik het juist gekozen om de C5 eruit te doen om de autokosten te doen dalen. Een betere optie is een saxo ofzo

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
PSA schreef:Ja is ook zo.
Ik heb inmiddels wat info ingewonnen her en der en ik denk dat voor mij toch niet verstandig is om met een cx te gaan rijden.
Ik heb weinig tot geen kennis van cx-en, de auto staat altijd buiten en MOET starten en kunnen rijden als ik dat wil en ik het juist gekozen om de C5 eruit te doen om de autokosten te doen dalen. Een betere optie is een saxo ofzo
Vergeet de ZX en de Xsara niet, dat is net wat meer dan een Saxo
Succes met zoeken

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
bx 1.9 diesel.