8 van de 13
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »

mkatgert’s BX 16 TRS Automaat
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2511

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 26 juli 2007 09:51 PM
  [ # 106 ]

Bedankt, heb ik weer wat te doen de komende tijd Wink

Gemiddelde over de laatste 3 tankbeurten is 1 op 12,7.

Helemaal niet beroerd voor een automaat!

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 30 juli 2007 03:29 AM
  [ # 107 ]

Zo, terug van een weekendje ( Surprisedops: ) Zwitserland. Fotootjes:

De BX heeft zich over het algemeen prima gehouden. Erg veel comfort voor 4 man met bagage, alleen is ie dan niet meer vooruit te branden in de bergen. Toch heeft ie kilometers >10% overleefd Smile

Op de terugweg na 3 uur voluit rijden op de snelweg in de file terecht gekomen, en niet veel later schoot het KVS-temperatuur-waarschuwingslampje aan. Verwarming vol open, en toen was het al vrij snel weer weg. Later gebeurde dat nog een keer, en nu moest ik echt naar de vluchtstrook van de STOP-melding. Wonderbaarlijk genoeg was dat ook na een minuutje weer weg, en de rest van de dag heb ik er geen last meer van gehad. Toch eens uitzoeken wat dat is. KVS is prima op niveau…

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 30 juli 2007 04:15 AM
  [ # 108 ]

dat themperatuur gebeuren kan je koppelen aan je automaat.
langere afstanden, zwaardere belasting werkt de ATF themperaturen omhoog welke dus ook gekoelt worden door het KVS systeem.

het is zelfs gebruikelijk om automaten die zwaarder belast worden van een extra koelunit te voorzien.

in principe hoeft er dus niks aan gedaan te worden, maar je kunt je thermostaten vervangen door soorten die bij lagere themperaturen werken.
dus de algehele themperatuur omlaag brengen.

een grotere radiator plaatsen voor meer koelcapaciteit.

en of een tussenschijf van aluminium maken, waar 2 x een 14 mm uitgang/ingang op zit.
en die onder je bestaande koeladaptor op de bak schroeven.daaraan kun je dan een kleine extra radiator hangen.

radiatortjes daarvoor kan ik leveren, en zijn niet erg duur.
die tussenschijven /adaptors schijnen te bestaan , maar hoe en waar weet ik niet .
feitelijk gaat door die radiator alleen de bakolie, dus je zult op de een of andere manier een aftakking moeten maken ..

mvgr wupke Wink

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 12 september 2007 11:39 PM
  [ # 109 ]

Tijd voor een update. Sinds aanschaf alweer 10000 kilometer gereden met de BX. En dat eigenlijk zonder probleem. Ze brengt me gerieflijk van A naar B.

Verbruik over de laatste 2274 kilometer was 1 op 12.38.

Ze lust wel een slokje LHM, zonet weer een half litertje er bij gegooid, terwijl de voorraadtank 2000 km geleden ook al vol zat. Ik maak me er geen zorgen over, ik zie nooit lekkageplekken dus ik denk dat het heel geleidelijk gaat.

Motortje klinkt nog steeds fijn en zelfs de monteur van de garage vond hem lekker veren…

Automaat schakelt af en toe wat bruusk terug, en dat terwijl remband goed is afgesteld en olie zojuist ververst. Opschakelen merk ik nu trouwens meestal echt niet meer.

Autochoke blijft een eigen leven leiden, maar ik houd hem wel onder controle.

Het ‘geklonk’ is soms weken afwezig, en dan weer een tijdje duidelijk aanwezig. Silent cups werden goedgekeurd door de garage maar de onderste motorsteun kon ook een heel stuk aangedraaid worden.

Ik stoor me er eigenlijk niet meer aan…

Al met al, een uitermate fijn automobiel.

Profiel  

hel1
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2256

Gepost: 13 september 2007 01:44 AM
  [ # 110 ]

hoera!

zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15874

- Ami 8 Club
Gepost: 13 september 2007 01:47 AM
  [ # 111 ]

Dat klinkt als een unicum: een BX waar bijna niks mee aan de hand is.  Shocked

Very Happy

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 07 oktober 2007 03:31 AM
  [ # 112 ]

Vandaag dus maar eens bedacht dat het eeuwige knok-geluid wel eens kon liggen aan de bevestiging van het subframe aan de carrosserie. En dat was dus zo. Ik kon de boel nog een aardig eind nadraaien. Inmiddels 100 km gereden en niks meer gehoord. De auto voelt steviger en meer solide aan, en lijkt beter op de weg te liggen. Kan allemaal psychisch zijn, maar dan nog.

Er is steeds minder te doen aan de BX Smile

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15874

- Ami 8 Club
Gepost: 08 oktober 2007 05:38 AM
  [ # 113 ]

Bedoel je de onderste motorsteun, die met 2 moeren 16 vastzit?

Mooi dat zo’n simpele oplossing een irritant getokkel laat ophouden!  Cool

Profiel  

Jdt
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 819

Gepost: 08 oktober 2007 11:33 AM
  [ # 114 ]
XBXG schreef:

Bedoel je de onderste motorsteun, die met 2 moeren 16 vastzit?

Mooi dat zo’n simpele oplossing een irritant getokkel laat ophouden!  Cool

Nee de subframe bevestigingspunten tvh de voetenbak, die zou ik ook eens moeten natrekken nu ik eraan denk Smile

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 08 oktober 2007 08:30 PM
  [ # 115 ]

Die bedoel ik inderdaad.

Zojuist even de BX uitgeleend, en nu ik net op de parkeerplaats kijk zie ik een hele verse vlek LHM liggen, precies in het midden van de auto helemaal aan de voorkant. Als de auto er had gestaan was het onder de drukregelaar geweest…

Gister nog 450 km zonder problemen gereden (moest wel eerst een halve liter LHM bijvullen) maar het gaat nu dus echt hard. Onder de drukregelaar vind ik vooralsnog wat vreemd, daar gaan toch niet al te veel rubberen leidingen heen? Ik hoop niet dat er iets metaligs door is, en dat het beperkt blijft tot een losse wartel (alhoewel Erik alles had vastgedraaid…)

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 08 oktober 2007 09:00 PM
  [ # 116 ]
mkatgert schreef:

Die bedoel ik inderdaad.

Zojuist even de BX uitgeleend, en nu ik net op de parkeerplaats kijk zie ik een hele verse vlek LHM liggen, precies in het midden van de auto helemaal aan de voorkant. Als de auto er had gestaan was het onder de drukregelaar geweest…

Gister nog 450 km zonder problemen gereden (moest wel eerst een halve liter LHM bijvullen) maar het gaat nu dus echt hard. Onder de drukregelaar vind ik vooralsnog wat vreemd, daar gaan toch niet al te veel rubberen leidingen heen? Ik hoop niet dat er iets metaligs door is, en dat het beperkt blijft tot een losse wartel (alhoewel Erik alles had vastgedraaid…)

Uh-oh, nou, misschien is het een lekke kleine octopus (die hele dikke retourslang aan de drukregelaar)?

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27973

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 oktober 2007 10:34 PM
  [ # 117 ]
Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 08 oktober 2007 11:42 PM
  [ # 118 ]

aansluiting retourleiding aan de HD regelaar/evt de O ring onder het hoedje waar de slang aanzit, zijn de lekkage bronnen van de HD regelaars.
zelden maar komt voor de de leidingrubbers in de HD regelaar de lekkage veroorzaken.

mvgr wupke Wink

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten

Gepost: 21 oktober 2007 06:44 PM
  [ # 119 ]

Nou ja, en als je wilt gaan checken waar het vandaan komt blijft alles kurkdroog… Confused  Laughing

Verder valt het me op dat na het aandraaien van de subframebouten het motorgeluid duidelijk harder is geworden in het interieur. Niet storend, maar wel opvallend.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 21 oktober 2007 06:49 PM
  [ # 120 ]

1/ daar heb je ook last van , als je naar de tandarts moet.
het deed daar zeer, maar nu ineens niet meer !...

2/ is normaal, de trillingen worden nu sterker doorgegeven aan de carrosserie…

mvgr wupke Wink

Profiel  

8 van de 13
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook