De douane reed bij toeval achter de XM en heeft m’n vriendin aangehouden.. Vanwege de geur.. monstertje genomen uit de tank.. Boete gaat 4,50 per liter kosten van de MAX tankinhoud. Dus 380 euri. ops: En dat omdat ik PPO in Duitsland heb getankt. pfff..
ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005
Maar dat heb je er al lang uit nietwaar?
Valt opzich nog mee, met de huidige dieselprijzen mag je elke 4e tank (bij 100%)zowat staande gehouden worden.
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Nu heb ik ergens gelezen dat als je in duitsland slaolie (PPO)koopt, je daar in nederland legaal op mag rijden?
Wie weet daar wat uitsluitsel over?
ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005
Waarschijnlijk wel, omdat daar gewoon belasting/accijns over betaald is.
In Nederland mag je ook op slaolie rijden, mits je een boekhouding bijhoudt en je ook accijns betaald over de slaolie.
Of het dan nog de moeite waard is om die paar cent per liter te besparen?
Zoek maar eens op PPO op dit forum want als ik me goed herinner was er al een topic hierover…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wat lullig… Ik meende dat Den Haag had besloten om hier voorlopig nog niet actief op te controleren. En daar is hier toch echt wel sprake van!
Tsja, wat heet actief…
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wat je dus gaat doen is een aparte tank installeren waar de PPO inzit. De echte tank doe je diesel. Kunnen ze monsters nemen zoveel ze willen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
In Duitsland PPO-tanken MAG, en is volledig LEGAAL, wel het bonnetje bewaren…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
bogaard77 schreef:Wat je dus gaat doen is een aparte tank installeren waar de PPO inzit. De echte tank doe je diesel. Kunnen ze monsters nemen zoveel ze willen.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
zou best eens kunnen dat je een hogere kostenpost krijgt.
Je moet namelijk ws je tank laten spoelen. Als ze je nog een keer te pakken hebben is het tarief een stuk hoger. Althans dat is de ervaring van een maat van me die op rode diesel reed.
Die kreeg ook te horen dat bij een volgende controle positief, het tarief veel hoger ligt. Spoelen is geen verplichting, maar het blijft nog heel lang sporen geven in de tank.
Heb je tegen de douane verklaard dat je slaolie uit flesjes in je tank hebt gegooid? Indien ja: Stom geweest. Je had gewoon moeten verklaren dat je in Duitsland of in België plantaardige olie had getankt. Daar kunnen ze namelijk niets tegen doen.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
@gompy58
In rode diesel zit inderdaad een traceerstofje welke lang in het systeem zal blijven. Dit zit niet in gewone plantaardige olie bedoeld voor consumptie.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
bogaard77 schreef:Wat je dus gaat doen is een aparte tank installeren waar de PPO inzit. De echte tank doe je diesel. Kunnen ze monsters nemen zoveel ze willen.
Hoe gek denk je dat ‘ze’ zijn? Dat verhaal kennen ze toch allang van de rode diesel….


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Heb ik hier op het forum niets gelezen over een PPO systeem met 2 afsluiters en een schakelaar op het dashboard. Hiermee kun je met lopende motor overschakelen op diesel. Tegen de tijd dat je staande wordt gehouden, heb jij de schakelaar al omgezet en hebben de agenten gewoon een andere wagen geroken. En het hebben van een tankje zonnebloemolie is geen strafbaar feit, en de installatie op zichzelf ook niet.
Kortom, je kunt er heel creatief mee omgaan!
Als je in Duitsland PPO tankt en het bonnetje vergeet, dan heb je dus een probleem als je aangehouden word . Hebben die eikels van de Douane nou echt niets beters te doen, het lijken wel net agenten die op makkelijke bekeuringen uit zijn
ZX1.4i schreef:Als je in Duitsland PPO tankt en het bonnetje vergeet, dan heb je dus een probleem als je aangehouden word
. Hebben die eikels van de Douane nou echt niets beters te doen, het lijken wel net agenten die op makkelijke bekeuringen uit zijn
Ten eerste word je niet aangehouden maar staande gehouden.
Ten tweede is het geen enkel probleem als je geen Duits bonnetje zou hebben; het is aan de douane om hard te maken dat je slaolie van de supermarkt hebt getankt. Als jij daarentegen uitgebreid gaat vertellen dat je gisteren bij de Aldi een paar dozen olie hebt gekocht en in je tank gemieterd hebt, DAN heb je dus wel een probleem.