4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 

boete op koolzaad olie rijden….
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 april 2008 07:14 PM
  [ # 46 ]

Brandstof in je tank gooien mag wel. Anders heb je een probleem bij de pomp. Zolang je niet mengt, mag het dus, mits je die dagaangifte doet. Verplaatsen is iets anders dan ‘maken’, voor zover ik het verhaal kan begrijpen van dat ppo forum waarvan ik niet meer weet hoe ie heet.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Daffodil31LE
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 439

Gepost: 26 april 2008 07:29 PM
  [ # 47 ]
sans-pareil schreef:

ppo forum waarvan ik niet meer weet hoe ie heet.

ppo.nu wellicht?  Wink

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5010

Gepost: 26 april 2008 07:41 PM
  [ # 48 ]
sans-pareil schreef:

Brandstof in je tank gooien mag wel. Anders heb je een probleem bij de pomp. Zolang je niet mengt, mag het dus, mits je die dagaangifte doet. Verplaatsen is iets anders dan ‘maken’, voor zover ik het verhaal kan begrijpen van dat ppo forum waarvan ik niet meer weet hoe ie heet.

Ja, dat klopt: brandstof in je tank gooien mag.

Alleen maak je van een voedingsmiddel (niet alleen accijnzen, maar ook nog eens lage BTW!!!) brandstof door het in je brandstoftank te gooien.
En zelf brandstof maken mag niet (inderdaad: door dat accijnzenverhaal).

Maar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik door op LPG te gaan rijden niet meer zo scherp alles in de gaten houd (op de Xantia reed ik toen de diesel in de buurt van de 1,25 zat op 25% PPO)

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 april 2008 08:01 PM
  [ # 49 ]

Als dat forum idd die ppo.nu is staat daar ergens een topic met scans van brieven van de belastingdienst e.d. Je zal ongetwijfeld ook de rest van de btw moeten afdragen, en ongetwijfeld heeft de belastingdienst geen mechanisme om dat te doen, maar iets in je tank gooien is volgens mij niet hetzelfde als brandstof maken, maar het klinkt wel als iets waarover je kan steggelen met ambtenaren.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5010

Gepost: 26 april 2008 08:13 PM
  [ # 50 ]

Waar ik op doel is jouw verhaal van die accijnsgoederenplaatsen.

Het is inderdaad vergelijkbaar met mengen.
Maargoed, die gebruiker EW op dat ppo-forum is dezelfde als op een paar andere fora (zoals ook hier) en ik ben daar al heel lang niet meer geweest.

Profiel  

hoiwessy
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 126

Gepost: 27 april 2008 02:04 PM
  [ # 51 ]

Er is geen sprake over de vraag op welke brandstof je mag rijden. Je mag elke stof rijden die je wilt. Het is slechts een belasting verhaal en mede daarom het verbod om zelf te produceren. Anders gaat iedereen zelf produceren en missen ze (we) een hoop accijns. Zelfde geldt voor alcoholische drankproductie.

Het is toegestaan zowel te mengen als PPO te gebruiken hoor. Verder tank je in veel landen al gemengd diesel/PPO en volgens mij wordt er al bijgemengd in NL, (verplicht door de overheid). In Frankrijk wordt in elk geval bijgemengd.

Zoals EW al zei; brandstof produceer je zodra je een stof in je tank gooit. Maakt niet uit welke stof dat is. Als je het voor elkaar krijgt lachgas in een tank te krijgen (als aardgas,biogas) moet je gewoon accijns betalen…..hihi. Jean Pain, een Belg, reed in de jaren 70/80 al in een AK op zijn eigen biogas uit een flinke composthoop. Via een compressor op druk in een gasfles op het dak van de besteleend.

Benzine/diesel produceer je niet, dat tank je bij een tankststion en daar is dus al automatisch accijns over betaald bij de daarvoor liggende productie in de accijnsgoederenplaats. Datzelfde geldt voor PPO en alcohol (E85) wat je bij een tankstation tankt.

Ga je zelf alcohol (methanol) of olie (PPO) gebruiken voor je auto of welke motor dan ook mag dat. Je dient enkel aangifte te doen en accijns te betalen.

En hier zit een hele vreemde kronkel. Branstof produceren is verboden maar doe je dit toch dien je wel zelf aangifte te doen en accijns te betalen. Je krijgt geen boete wegens het ongeoorloofd produceren van brandstof.

Om deze belachelijke reden zou iedereen mee moeten werken door te blijven zeggen dat ze in Duitsland de olie in hun tank hebben gegooid. Als iedereen dat zou doen wordt de wet denk ik heel snel (eerlijk voor iedreen) aangepast.

Verder vraag ik m het volgende af;
in NL kun je op een aantal plekken alcohol en PPO en biodiesel tanken. Zou je wettelijk verplicht zijn om het bonnetje bij je te hebben ? Met benzine hoef ik dat ook niet.

Martijn

niets moet, alles moet kunnen

Profiel  

huizing
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 214

Gepost: 27 april 2008 04:52 PM
  [ # 52 ]
hoiwessy schreef:

in NL kun je op een aantal plekken alcohol en PPO en biodiesel tanken. Zou je wettelijk verplicht zijn om het bonnetje bij je te hebben ?

Die PPO kun je in NL niet zomaar tanken, dat moet je aanvragen en is een proefproject. Deze aanvraagdocumenten zijn geregistreerd/te controleren en dus je bewijs. Bonnetje hoeft dus niet.

ex 2.1 Td XM kat ambiance “93
ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005

Profiel  

huizing
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 27 april 2008 04:57 PM
  [ # 53 ]
hoiwessy schreef:

@huizing: Je hebt aangegeven dat je olie uit flesjes in je tank hebt gegooid. Je hebt volgens mij niet aangegeven WAAR je de olie erin hebt gedaan toch…? Als je dat bij de rechter uiteindelijk wel aangeeft is er weinig aan de hand.

Ik heb helemaal niks aangegeven, mijn vriendin is aangehouden en ze hebben een tankmonster genomen en ze moest een verklaring ondertekenen waarin ze “geen verklaring” mocht aangeven. (op tip van de douane) Ze heeft dus niet toegegeven dat ze op sla-olie rijd. Dat zou ook dom mij, want dat doet ze immers ook niet.

ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 27 april 2008 05:27 PM
  [ # 54 ]

Voor België: Kijk maar even op deze site,en wat paso zei,hier ergens vroeger,is dat volgens mij een Europese regelgeving!
Maja! Dan moeten ze ook in elk land toegepast worden volgens die wet,en daar wringt het schoentje nogal eens Cool

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 27 april 2008 05:30 PM
  [ # 55 ]

Dit vond ik op de boven genoemde site:

Verkoop van plantenolie
Plantenolie (= koolzaadolie) is bij ons als volgt verkrijgbaar:

In vaten van 217 L (klassieke olievaten)
In IBC-tanks van 1000 L
Ook kan in bulk geleverd worden via een tankwagen.
Huidige richtprijs plantenolie: 1,017 €/liter + accijns 0,3287 €/liter + Btw (6%) = 1,4265 €/L

!!! Opgelet: Tot de regering er anders over beslist dient u accijnzen te betalen bij het gebruik van plantenolie als dieseltoepassing.  Accijnsvrije plantenolie is enkel mogelijk op voorwaarde dat je als klant rechtstreeks koopt van een hiervoor geregistreerde landbouwer (welke zelf teelt en zelf zijn oogst perst)

Profiel  

hoiwessy
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 28 april 2008 02:01 PM
  [ # 56 ]

@Huizing
Nou ja, voor een bekeuring hoef je dus niet bang te zijn dan

Martijn

Profiel  

hoiwessy
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 30 april 2008 03:28 PM
  [ # 57 ]

@huizing
[Die PPO kun je in NL niet zomaar tanken, dat moet je aanvragen en is een proefproject. Deze aanvraagdocumenten zijn geregistreerd/te controleren en dus je bewijs. Bonnetje hoeft dus niet.]

Als je in Duitsland tankt hoef je je bonnetje toch ook niet te bewaren ?

En hoe zit ‘t dan als in NL ethanol tankt. Met mijn Aca tank ik heel soms wel eens ethanol (ook zelf te destilleren) maar ga echt dat bonnetje niet bewaren. Waarom zou ik ?

Verder, ik zou nooit aangifte doen om accijns te mogen betalen. Daarmee geef je nl. aan dat je de wet hebt overtreden. Je mag in NL geen brandstof maken.

Martijn

Profiel  

huizing
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 01 mei 2008 04:52 PM
  [ # 58 ]

ethanol is hetzelfde verhaal.. je moet er brandstofaccijns over betalen wil de overheid het goed vinden. Heb jij ergens bij een openbaar tankstation in de EU getankt? Dan is het ok, want dan heeft die er accijns over afgedragen, en was het waarschijnlook ook niet goedkoop

Maak je de ethanol zelf, dan mag het weer niet.

Pas trouwens op met ethanol. daarvoor moeten je brandstofleidingen aangepast worden, het rubber gaat daarop reageren. maar een paar procent door de benzine hoeft geen probleem te zijn.

ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005

Profiel  

hoiwessy
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 02 mei 2008 08:45 PM
  [ # 59 ]

Met ethanol/methanol is het volgens mij toch net iets anders. Maar mag je ethanol niet destilleren voor eigen gebruik ? Dan destilleer je alcohol en pas als je het in je tank doet wordt het brandstof. Als je “tankt” in het buitenland (Duitsland) dan hoef je geen accijns te betalen.

Met ethanol tanken bedoel ik E85….hihi dus die paar % zijn er 85. Ik begrijp van jou dat E85 agressief is voor mijn leidingen, dat zal ik dan in de gaten gaan houden want dat wist ik niet.

Martijn

Profiel  

huizing
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 07 juni 2008 02:25 PM
  [ # 60 ]

ik heb een brief van de douane gekregen: de strekking: na laboratorium onderzoek ik gebleken dat er 50% plantaardige olie in uw tank zat en 50% gasolie. U heeft een accijnsgoed vervaardigt en daar staat een naheffing op. Het blijft echter nu bij een waarschuwing… (voor de goede orde: er is geen verklaring, zij stellen ALLEEN door tankmonster onderzoek dat ik een accijnsgoed vervaardigd heb)

dus op zich goed nieuws. Maar moet ik nu nog reageren dat ik plantaardige olie in duitsland bij de pomp tank? (en daar dus accijns over betaald is) En de waarschuwing dus niet terecht is.

Straks houden ze me weer aan.. en verwijzen ze naar de eerdere waarschuwing/constatering..

ex 1.6i ZX 1992
nu 1.6i C4 ambiance 2005

Profiel  

4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook