5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Klapband!
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 26 augustus 2008 06:19 PM
  [ # 61 ]

Hier ook geen enkel probleem met 195/70/R14, ook niet op maximale uitslag.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 06 september 2008 03:12 PM
  [ # 62 ]

Goed merknieuws voor Série1! Ik kwam er laatst weer achter, dat vroege CX-en achter 175/80R14 als maat hadden en geen 185.

Even een check op autobandenmarkt :

Michelin ENERGY XT1 175/80 R14 88T
Prijslijst*: EUR 75,00—> €68,60

Of andere A-merken als:
Pirelli P 3000 175/80 R14 88T
Prijslijst*: EUR 71,50—> €55,40
Dunlop en Continental leveren deze maat ook in H-categorie (nodig voor GTi denk ik, de 2400ie C-matic haalt de 190 ook volgens de boekjes niet).

Dus naast Maxxis, Barum e.d. ook betaalbare Michelin-banden. Dat scheelt toch Very Happy

Binnenkort de 2400ie maar ‘s laten voorzien van 2xMXV-P (185R14) en 2xEnergy (175R14), als mooie Michelin-only balans?

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 06 september 2008 03:26 PM
  [ # 63 ]

Hmmm, volgens mij hadden GTi’s (en dus waarschijnlijk jouw 2400ie ook) altijd 185 rondom. In mijn handleiding staat zelfs een schema voor het regelmatig kruislings omwisselen van alle banden.

Rondom MXV-P ziet er ook wel heel mooi uit!  Cool

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 12 september 2008 12:19 PM
  [ # 64 ]

mmm een idee kwam in me op, maar liever heb ik eerst wat meningen van anderen voordat ik het mogelijk concretiseer.

Wat lijkt jullie de betere plek om een klapband te hebben op een CX met diravi?
aan de voor of achterzijde?

(t is een relatief rare vraag want natuurlijk heb je liever geen klapband. Maar in het geval dat, waar dan?)

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 12 september 2008 01:34 PM
  [ # 65 ]

Ik zou verwachten dat ie achter beter bestuurbaar blijft. Maar ik adviseer gewoon goede banden te kopen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 12 september 2008 02:19 PM
  [ # 66 ]
sans-pareil schreef:

Maar ik adviseer gewoon goede banden te kopen.

ja hehe Smile

maar toch….

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 12 september 2008 03:28 PM
  [ # 67 ]

In verband met de gewichtsverdeling van de auto (zwaartepunt ligt voor) zou ik ook “de voorkeur geven” aan de achterkant…

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 september 2008 03:35 PM
  [ # 68 ]
Rogier Verhoef schreef:

Goed merknieuws voor Série1! Ik kwam er laatst weer achter, dat vroege CX-en achter 175/80R14 als maat hadden en geen 185.

Even een check op autobandenmarkt :

Michelin ENERGY XT1 175/80 R14 88T
Prijslijst*: EUR 75,00—> €68,60

Of andere A-merken als:
Pirelli P 3000 175/80 R14 88T
Prijslijst*: EUR 71,50—> €55,40
Dunlop en Continental leveren deze maat ook in H-categorie (nodig voor GTi denk ik, de 2400ie C-matic haalt de 190 ook volgens de boekjes niet).

Dus naast Maxxis, Barum e.d. ook betaalbare Michelin-banden. Dat scheelt toch Very Happy

Binnenkort de 2400ie maar ‘s laten voorzien van 2xMXV-P (185R14) en 2xEnergy (175R14), als mooie Michelin-only balans?

Let op hé: Als jouw auto origineel op H-banden hoort te staan en je krijgt in België of Duitsland een ongeluk terwijl je met T-banden aan het rondcruisen bent, kun je een vet probleem krijgen. In NL maakt het geen ene fuck uit, onze buurlanden denken daar héél anders over Exclamation

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 12 september 2008 04:25 PM
  [ # 69 ]
waterman771 schreef:

Let op hé: Als jouw auto origineel op H-banden hoort te staan en je krijgt in België of Duitsland een ongeluk terwijl je met T-banden aan het rondcruisen bent, kun je een vet probleem krijgen. In NL maakt het geen ene fuck uit, onze buurlanden denken daar héél anders over Exclamation

Uhh, ook als blijkt uit de situatie dat de snelheid niet bij benadering in de buurt van het maximum voor die band komt en dus helemaal geen oorzaak kan zijn van een ongeluk?

Dat ze er in Duitsland op controleren kan ik me voorstellen, aangezien het gewoon legaal is om hard te rijden.

En trouwens, met winterbanden (zelfde probleem vaak) kun je er ook voor kiezen om een sticker op de binnenkant van je voorruit te plakken met een waarschuwing dat je vanwege de banden bijv. niet harder dan 180 km/h moet rijden.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 12 september 2008 04:31 PM
  [ # 70 ]
mpostma schreef:

Uhh, ook als blijkt uit de situatie dat de snelheid niet bij benadering in de buurt van het maximum voor die band komt en dus helemaal geen oorzaak kan zijn van een ongeluk?

in Belgie moeten je banden voldoen aan de originele montage:

dus als H banden zijn voorgeschreven moeten ook H banden gemonteerd zijn…..

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 12 september 2008 10:13 PM
  [ # 71 ]
Evan schreef:
mpostma schreef:

Uhh, ook als blijkt uit de situatie dat de snelheid niet bij benadering in de buurt van het maximum voor die band komt en dus helemaal geen oorzaak kan zijn van een ongeluk?

in Belgie moeten je banden voldoen aan de originele montage:

dus als H banden zijn voorgeschreven moeten ook H banden gemonteerd zijn…..

Ja en dat is niet enkel voor voertuigen in België ingeschreven.
Eigenlijk is het zo een regel als bij maximum lading, niemand mag zijn voertuig overladen, ook die Pool of Roemeen niet.

Verder vind ik het een stomme regel om een voertuig dat wettelijk maar 120 mag rijden te verplichten om banden tot 240 te laten leggen.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 september 2008 10:17 PM
  [ # 72 ]
mpostma schreef:
waterman771 schreef:

Let op hé: Als jouw auto origineel op H-banden hoort te staan en je krijgt in België of Duitsland een ongeluk terwijl je met T-banden aan het rondcruisen bent, kun je een vet probleem krijgen. In NL maakt het geen ene fuck uit, onze buurlanden denken daar héél anders over Exclamation

Uhh, ook als blijkt uit de situatie dat de snelheid niet bij benadering in de buurt van het maximum voor die band komt en dus helemaal geen oorzaak kan zijn van een ongeluk?

 

Ja, ook dan. Net zo goed als dat je NL’er een boete krijgt als je geen brandblusser in je auto hebt die in BE verplicht is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 15 september 2008 11:23 PM
  [ # 73 ]

Even een vraag… wat voor soort banden zijn de Michelin Energy Savers? Mag ik daar een beetje mee rondscheuren in Belgie/Duitsland of andere landen?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 september 2008 12:24 AM
  [ # 74 ]

Volgens mij is dat een 1 van de nieuwste lijnen van Michelin.

In de markt gezet als een band die brandstof bespaard Wink
Als je meer sportief en grip wil zou ik kijken naar de Pilot Exalto of Premacy lijn, zover die in jouw maat te krijgen is Wink

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 16 september 2008 12:36 AM
  [ # 75 ]

Dus dan zullen dat T-banden zijn en geen H-banden? Dat ik stiekem wel wat duurdere banden had mogen kiezen wist ik inderdaad al. Maar het geldkraantje kan niet altijd open staan, dus moeten er af en toe wat keuze’s worden gemaakt. Maar ik ben wel benieuwd als de CX is voorgeschreven om met H-banden te rijden en de Energy Savers T-banden zijn moet ik ff extra opletten in het buitenland.

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook