11 van de 28
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
La Dame Blanche van C.D.P.F. : Te koop
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 22 september 2008 11:27 AM
  [ # 151 ]

inderdaad !, maar wat een kostbare klus zag zo’n lekzak !

en de handrem blokken is best een pest klus, ik had een steeksleutel hiervoor getuned om erbij te komen.

suc6!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 22 september 2008 11:48 AM
  [ # 152 ]
Citroën-das-pas-fën schreef:

Dus vanmiddag begonnen aan het Grote Vervangen Van De Lekzak Rechtsachter
Zo, ik heb de vereiste 3500 woorden weer gehaald

Dit is de samenvatting Laughing

Maar ook nog iets anders: heb je een rubber doorvoertule in het chassis gezet waar de lekslang door heen steekt?
En je kunt ook de slinger gebruiken, ligt onder het reservewiel: prima stukkie staal!

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 22 september 2008 01:05 PM
  [ # 153 ]

Goed werk… Maarrr…

Hoe was de staat van de kogel? Heb je dat vet vervangen door kopervet?
Hoe was de staat van de kom die op de kogel rust?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 23 september 2008 01:45 AM
  [ # 154 ]
vlietmansje schreef:

Citroën-das-pas-fën schreef:
Dus vanmiddag begonnen aan het Grote Vervangen Van De Lekzak Rechtsachter
Zo, ik heb de vereiste 3500 woorden weer gehaald


Dit is de samenvatting

Haha! Ja, zo had het ook wel gekund ja Very Happy

vlietmansje schreef:

Maar ook nog iets anders: heb je een rubber doorvoertule in het chassis gezet waar de lekslang door heen steekt?


Zo’n tule zat er al netjes, anders had het inderdaad aangebracht moeten worden. Ik snap dus niet waarom er de laatste keer zo geprutst is.

vlietmansje schreef:

En je kunt ook de slinger gebruiken, ligt onder het reservewiel: prima stukkie staal!

Ik neem aan dat je bedoelt: als hefboom voor de handremklauwbouten (3 x woordwaarde) ?? Niet eens een raar idee. Overigens ligt de slinger bij mij niet onder het reservewiel maar in de kofferbak Twisted Evil

bogaard77 schreef:

Goed werk… Maarrr…

Hoe was de staat van de kogel? Heb je dat vet vervangen door kopervet?
Hoe was de staat van de kom die op de kogel rust?

De kogel zat schaars in het vet, dus nieuw kopervet op gedaan. Staat van kogel en kom waren redelijk, maar heb beide onderdelen wel op de longlist gezet, samen met een nieuw rubber voor eromheen. Tot nog toe zakt mijn dame dan ook nog altijd netjes en stil door de knieën achter, zonder kraken of knallen dus. Anders had ik kogel, kom en rubber al besteld vóór ik aan deze klus begon, je bent er dan immers toch bij. Mijn dame mag niet knallen, hooguit qua snelheid Wink

lupolo schreef:

inderdaad !, maar wat een kostbare klus zag zo’n lekzak !

Viel mee, lekzak kostte 17,50 IIRC (ik weet het, zo’n imi gaat niet lang mee, maar soit ik weet nu toch hoe het moet…) en een setje Ligarex materiaal kostte me 14,75 voor 25 meter. En dit wilde ik toch al hebben. Prijzen netto ex. BTW. Kopervet hoort iedere zichzelf respecterende sleutelaar aan oldtimers al te hebben. Slangklem kon ik voor bijna niets van mijn werk meenemen.

lupolo schreef:

en de handrem blokken is best een pest klus, ik had een steeksleutel hiervoor getuned om erbij te komen.

Huh!?!!?? Kon jij hier met een steeksleutel bij? Pray tell more!

Ik ben net een soap-scenarioschrijver: als ik niets te vertellen heb maak ik gewoon een aflevering met veel flashbacks Wink

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 23 september 2008 02:54 AM
  [ # 155 ]

Van dit verhaal geniet ik echt!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 23 september 2008 11:26 AM
  [ # 156 ]
Citroën-das-pas-fën schreef:
lupolo schreef:

en de handrem blokken is best een pest klus, ik had een steeksleutel hiervoor getuned om erbij te komen.

Huh!?!!?? Kon jij hier met een steeksleutel bij? Pray tell more!

Voor het lossen van de borgmoeren een platte sleutel 16, vooral en met name aan de motorblokzijde. En een zeer platte sleutel 14 voor de stelbout zelf, die je tussen tang en remblokje moet verstellen.
Gewoon 2 sleutels tegen de slijpsteen, zeg maar…........

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 24 september 2008 01:47 AM
  [ # 157 ]
GW-tje schreef:

Voor het lossen van de borgmoeren een platte sleutel 16, vooral en met name aan de motorblokzijde. En een zeer platte sleutel 14 voor de stelbout zelf, die je tussen tang en remblokje moet verstellen.
Gewoon 2 sleutels tegen de slijpsteen, zeg maar…........

Ah, op die manier. Ik heb geen probleem met het afstellen (nog niet althans), ik krijg de klauwen niet los. Bij mij zitten die vast met bouten die een 22mm kop hebben. Ik kon me al niet voorstellen dat je daar bij kon komen met een steeksleutel Very Happy Maar wel bedankt voor je reactie! Als ik eenmaal aan afstellen toekom ga ik ook maar 2 Kinzo sleutels offeren denk ik Wink

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 24 september 2008 11:56 AM
  [ # 158 ]

Ik zo btw geen kopervet gebruiken in bewegende delen. Dat schuurt. Neem kogellagervet.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DSuper5 73
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 12-04-2007

Gepost: 24 september 2008 03:04 PM
  [ # 159 ]

Je kunt die borgmoeren wel loskrijgen met een afgezaagde ring/steeksleutel.

de steeksleutelkant zaag je er af zodat je er een pijp over kunt schuiven. Bij voorkeur een ringsleutel met zes kanten in plaats van meer, dan heb je minder kans op een gesloopte boutkop.

Dit klusje valt reuze mee. De handremkabel kun je gewoon laten zitten. bij het monteren van de klauw er wel op letten dat hij niet aanloopt op de bovenkant van de remschijf. en de onderste bouten er vantevoren al insteken. eenmaal op zijn plaats kun je ze er niet meer tussen wurmen.

Succes ermee!

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 25 september 2008 02:01 AM
  [ # 160 ]

Dank je voor de tip Dsuper5! Dan moet je het dus wel vanaf de onderkant van de auto doen, begrijp ik? Ik denk dat ik toch maar zoiets ga doen, want ik had mijn vader gevraagd of ik zijn 3/8 doppenset even kon lenen, dus hij kwam deze vandaag even brengen op de zaak. Blijkt er geen dop 19 en geen wringijzer in te zitten…  Rolling Eyes
Binnenkort dus maar even naar een gereedschaphandel om een steek/ring met dunne ring te kopen, want ik ga mijn Hazet spul niet offeren.

Vandaag voor het eerst sinds lange tijd weer eens gezweefd met mijn dame, dit ter motivatie Wink
Heerlijk, in 1 woord. Nadat ze zéér nukkig startte, liep ze na 1 a 2 minuten beter dan ooit. Sturen gaat lekker soepel en voelt beter aan dan eerst. De voorheen voelbare flinke speling is eruit, en ze zegt nu ook lekker ‘sluuurp’ als je het stuur snel terugdraait. Blijkbaar kan ik dus netjes een stuurhuis monteren Mr. Green

Ook leuk: enkele buren stonden buiten te praten terwijl ik naar de DS liep. Het viel blijkbaar op dat ik mijn gewone jas aanhad i.p.v. mijn sleutelkleding, want toen ik ging zitten en mijn gordel omdeed werd er onmiddelijk gevraagd: “Ga je eindelijk rijden?”  Toen ik bevestigend antwoordde, kwamen er enkele blije gezichten (van die mensen die sowieso altijd even vragen hoe het ermee staat als ze me zien sleutelen) en gingen ze er even bij staan.
A;s kleine kinderen stonden ze te wachten totdat ze aansloeg -aanmoedigende gebaren makend Very Happy - en bleven ze kijken toen ze eenmaal liep: “Let op, zo dadelijk komt ie omhoog!” “Hoe bedoel je? Verrek ja, ik zie het! Hoe doet ie dát dan?” etc.
Prachtig!

Morgen koopavond hier, als mijn zoontje enigzins krampvrij is morgen, kan ik misschien even een ring/steeksleutel scoren.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 27 september 2008 01:13 AM
  [ # 161 ]

Ik heb deze week niet gesleuteld verder, vooral vanwege moe/geen tijd, maar achter de schermen blijven we natuurlijk bezig:

Gisteravond een merk X doppenset 3/8 gehaald waar ik dus in kan boren, slijpen en zagen om aangepast gereedschap te maken, indien nodig. Het gebruikte metaal ziet er niet eens zo heel slecht uit gelukkig.

Vandaag kwam op de zaak eindelijk iets binnen wat ik al een tijdje besteld had: een enorm lompe, hitte- en benzinebestendige krimpkous van 10 cm doorsnee, met galsvezel-inlage!  Cool
Deze ga ik gebruiken om een perfecte afdichting tussen keelstuk en carbu te krijgen. De auto zal dan veel beter lopen, vooral op gas. En zolang ze daar nog valse lucht zuigt (waar ik een sterk vermoeden van heb) hoef ik ook niet aan fijnafstellen van de carb te beginnen, dat is dan nutteloos. Was niet goedkoop trouwens, minimum bestelgrootte was 1 meter. Nou ja, heb ik dat in ieder geval liggen voor de volgende 10 DSen op LPG die ik ga kopen.  whistle

En dan was ik woensdag nog vergeten te vermelden dat tijdens mijn plezierritje bleek dat mijn versnellingsbak nu heerlijk soepel en kraakvrij schakelt very good Echt als boterrrrrr…
Daar was ik wel blij mee. Het zal vast komen door de nieuwe olie, maar het aanbrengen van een nieuw rubber op de schakelas en het strakker zetten van de kabel zullen ook geen kwaad gekund hebben. Weer een probleem minder.

Aangezien ik verder geen sleutelacties heb ondernomen wordt dit dus een teleurstellend kort stukje voor mijn 2 fans in Nederland Wink  Ach, wie weet leest er ook nog een Belg mee.

Volgende keer weer een ellenlang zwamverhaal?

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 27 september 2008 12:51 PM
  [ # 162 ]
Citroën-das-pas-fën schreef:

Vandaag kwam op de zaak eindelijk iets binnen wat ik al een tijdje besteld had: een enorm lompe, hitte- en benzinebestendige krimpkous van 10 cm doorsnee, met glasvezel-inlage!  Cool
Deze ga ik gebruiken om een perfecte afdichting tussen keelstuk en carbu te krijgen. De auto zal dan veel beter lopen, vooral op gas. En zolang ze daar nog valse lucht zuigt (waar ik een sterk vermoeden van heb) hoef ik ook niet aan fijnafstellen van de carb te beginnen, dat is dan nutteloos. Was niet goedkoop trouwens, minimum bestelgrootte was 1 meter. Nou ja, heb ik dat in ieder geval liggen voor de volgende 10 DSen op LPG die ik ga kopen.  whistle

Ben benieuwd of dat goed werkt, kun je centimetertje reserveren voor mij, scheelt 1% in de kosten Laughing

knuffel

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 28 september 2008 01:54 AM
  [ # 163 ]

Ik houd een stukje voor je achter vlietmansje! Je hoort nog of het goed werkt.

Vanvond had ik zomaar eens 1,5 uur om aan de Blanke Dame te frunniken, wat een luxe. Als eerste natuurlijk gekeken of de doppenset die ik donderdag aangeschaft heb, op de rechter handremklauw past. En dat deed ie zonder aanpassing!  Grin
Vervolgens gezocht naar een stuk pijp die ik als verlengstuk kon geruiken, maar ik had alleen nog stukken 22mm. CV-pijp liggen. Dit schoof uiteraard wel over het wringijzer maar zat té ruim om fijn te werken, en ik vrees ook dat CV-pijp verbuigt als het erop aankomt, aangezien de wanddikte maar 1,2mm. is. Morgen maar even langsgaan bij mijn ouders, daar ligt vast nog wel een stuk gaspijp 1/2” o.i.d.
Nou ja, ik heb in ieder geval passend gereedschap! Nu moet het gaan lukken om die ver***de blokjes te vervangen.

Mja. Nu had ik dan wel nog een uurtje sleuteltijd over, en die ging ik niet op de bank doorbrengen na een week bijna nietsdoen, kan ik je vertellen! Ik GA dat uur aan de auto besteden, hoe nutteloos de reparatie ook! Te weinig tijd om de uitlaat te vervangen. Ondertussen werd het alweer donker. Donker! Dat was het! Had ik van de week niet gelezen hier op het forum hoe enkele helden hun binnenverlichting en/of deurschakelaar hadden gerepareerd? Willikook! Geen APK-punt, en het kan sommige mensen misschien geen whistle schelen, maar ik vind het prettig als ‘s avonds de binnenverlichting gewoon werkt als je de deur opent. En het maakt de auto ook netjes af IMHO.

We beginnen dus maar eens met voorzichtig de deurschakelaar uit de A-stijl te peuteren. Voorzichtig, als het stekkertje eraf schiet en de A-stijl binnenfloept, dan ben je de Sjaak en moet je het stekkertje weer eruit peuteren met een stevig ijzerdraadje. Ask vlietmansje.
Om het geheel netjes uit de stijl te krijgen helpt het om de schakelaar in te drukken, dat geeft net de ruimt die je nodig hebt. Trek het achterste stekkertje eraf en doe er een tye-ripje om of plak hem aan de A-stijl met plakband. Nu hangt de schakelaar aan de vaste massadraad uit de A-stijl.
Die ziet er ongeveer zo uit: (Phe4r my 1337 ASCII-sk1llz!)

veertje     ring
                
|____________    /
       
_________|            | /
       |
________|   //////   |¦[]===
                
|____________|  \     \
                
|                 \     \
    plastic pin  metalen huls    moer  pen voor stekkertje 


Het draadje dat aan de schakelaar blijft zitten heb ik er niet bij getekend. Waarom? Om het overzichtelijk te houden, omdat ik geen tovenaar met ASCII ben, en omdat je hier toch geen f*ck mee hoeft te doen.

Wat meestal het probleem is, is dat het metalen hulsje en het ringetje dat achter het moertje zit, zo verroest zijn dat ze geen contact meer maken. Duw de plastic pin geheel in, zet er voorzichtig een tang op, en draai het moertje los met een sleutel 6. (of 7, daar wil ik vanaf wezen Rolling Eyes ) Pas op, als je de pin weer loslaat terwijl het moertje eraf is, dan kan de plastic pin uit de behuizing schieten, inclusief de veer. En dan lig je dus weer onder of in de auto te zoeken, dus laat deze met beleid los en vang de pin op, met eventueel de veer. Nu heb je de hele schakelaar gedemonteerd. Zorg nu dat de kant van het moertje waar de ring zat, vrij wordt van roest. Sleutelvijl, mesje, staalborstel, snijbrander, atoombom, het doel heiligt de middelen.
Dan nu de Gouden Tip: Besteed GEEN moeite aan het ringetje, om deze roestvrij te maken. Het krang zal toch niet meer geleiden, hoe mooi blank je hem ook maakt. Vraag niet waarom, maar vervang het kreng gewoon. Ik ben een half uur bezig geweest met mijn linkerdeur, en het werkte pas toen ik het ringetje voor een nieuwe verving. Toen ik dit doorhad, had ik de rechterdeur in 5 minuutjes gefikst. Schroef de stekkeraansluiting met het nieuwe ringetje weer in de plastic pin, die je eerst weer door de veer en de behuizing steekt. Voordat je dat doet, had je de achterkant van de behuizing natuurlijk ook weer even blank gemaakt voor mega-contact. (Moet ik dan alles voorkauwen? Tsssk.  Rolling Eyes )
Sluit het stekkertje weer aan en constateer tevreden dat alles weer perfect werkt. Smeer als laatste de contactvlakken in met wat vaseline, zodat je dit karweitje voorlopig even niet meer hoeft te doen. Sttek nu een sigaar op joint , je DS is weer voorzien van een Luxe Accessoire die ze altijd al had maar nooit werkte.  Wink

De kofferruimte-verlichting zat weer heel anders. Dit was een heerlijk gebrekkig ontwerp waarbij een uiteinde van een massadraadje in een oogje geklemd zit, achterop de plastic pin. De andere aansluiting moet komen van het contact dat de schakelaarbehuizing maakt met het metaal van het chassis…  nuts Nadat ik het draadje had opgevist (die zat natúúrlijk nietmeer aan de schakelaar he) knipte ik het volledig geöxideerde stukje ervan af en maakt een nieuw stukje blank. Adereindhulsje erop geknepen, contacten van de schakelaar weer blank gemaakt, alsmede de rand van het gat waar de schakelaar in zit. Die rand weer met vaseline ingesmeerd, en presto! Huh, het kofferbaklampje werkt nog steeds niet? Na het kapje van het lampje gefrunnikt te hebben, zag ik het euvel direct: er zat helemaal geen lampje in…  Surprisedops: Best wel handig als je dat eerst even checkt. Maar dat zijn jullie wel van mij gewend en ik haat het om jullie teleur te moeten stellen.
Gelukkig bevatte de reservelampenset van de Xsara nog een buislampje, en die Xsara heeft echt van alles aan boord maar niets met een buislampje. Offeren aan de DS dus. En jawel! Een werkende kofferbakverlichting was mijn beloning. En time was up!

Tot zover Deel 2 in de serie “How-to’s waar niemand iets aan heeft”. Ik zie u allen graag weder in de volgende uitzending van dit programma.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 28 september 2008 03:25 AM
  [ # 164 ]

Houd je de 3500 woorden een beeeeetje in de gaten Wink ?

Wordt nog een luxe kar, trouwens!

knuffel

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 29 september 2008 12:28 AM
  [ # 165 ]
vlietmansje schreef:

Houd je de 3500 woorden een beeeeetje in de gaten ?

Well, excuuuse me!  Wink Ik wilde het alleen maar duidelijk uitleggen (op mijn gebruikelijke zéér wijdlopige manier Surprisedops: )

vlietmansje schreef:

Wordt nog een luxe kar, trouwens!

Mja, voor een Dspécial wel ja… Ik vind het gewoon fijn als alles werkt!  Cool

Vandaag heb ik de andere uitlaat eronder gehangen, die ik al een tijdje had liggen. De oude eronderuit was in een kwartiertje gefikst, maar die andere eronder was weer een heel ander verhaal Rolling Eyes  Maargoed, jullie kennen die problematiek zelf ook wel waarschijnlijk. Toen de tweedehands ‘nieuwe’ pijpen met tweedehands ‘nieuw’ pallasdempertje er eindelijk onder hing, startte ik verwachtingsvol de dame, en dat was wel wat stiller ja! Fijn zo, weer een APK puntje wat ik kan afstrepen. Nu nog het gevreesde handremblokken vervangen, en nog even koplampen stellen, en dan kunnen we voor een tweede poging gaan.

Nadat ik de uitlaat had vervangen, heb ik even de voorremmen ontlucht. Ik merkte namelijk bij mijn laatste ritje dat dat hard nodig was. Remmen doorgespoeld met kwart liter LHM ofzo. Nu hopen dat ze weer bijten als een beer, ik vond het inmiddels te laat voor een proefrit.

Vandaag dus een korter verhaal omdat ik volgens vlietmansje gisteren al mijn quotum ruim overschreden heb Razz

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
 
11 van de 28
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook