14 van de 28
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
La Dame Blanche van C.D.P.F. : Te koop
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 25 oktober 2008 12:04 AM
  [ # 196 ]
Citroën-das-pas-fën schreef:

Zoals ik al eerder zei: ligt hoogstwaarschijnlijk aan mijn zeer koppige karakter, wat anderen voor doorzettingsvermogen aan zien. Wink

Hear hear!

knuffel

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 25 oktober 2008 12:42 AM
  [ # 197 ]
vlietmansje schreef:
Citroën-das-pas-fën schreef:

Zoals ik al eerder zei: ligt hoogstwaarschijnlijk aan mijn zeer koppige karakter, wat anderen voor doorzettingsvermogen aan zien. Wink

Hear hear!

Ja, meestal krijg je een antwoord van “Valt wel mee, hoor”.
Maar nee,..... Citroendaspasfen niet…. Wink  Laughing

Een motor in de huiskamer?? Nou, je moet me toch eens een keer vertellen hoe je dat precies voor elkaar hebt gekregen??? (of zou het aan de vrouw liggen?) Wink

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 25 oktober 2008 11:26 AM
  [ # 198 ]
ted.kampen schreef:

Een motor in de huiskamer?? Nou, je moet me toch eens een keer vertellen hoe je dat precies voor elkaar hebt gekregen??? (of zou het aan de vrouw liggen?) Wink

Of misschien was het wel een ultieme poging om eindelijk ‘ns samen in de huiskamer te zitten.  Confused

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 oktober 2008 11:35 AM
  [ # 199 ]

Haha leuk om dit allemaal zo te lezen. En ook heel herkenbaar.

Maar op de een of andere manier sleutel je (ik in iedergeval) in de winter sneller. Ten eerste door het ongemak van de kou wil je er weer graag van af zijn. En ten tweede blijven de buren binnen door het raam kijken naar wat je aan het doen bent. En ze staan dus niet naast je auto terwijl jij er half onderligt te vertellen dat hun zoontje het zo goed doet op school. Confused

Maar klasse dat je zo doorzet! Succes verder.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 26 oktober 2008 11:47 PM
  [ # 200 ]

Update qua mijn dame: geen. Ik heb gisteravond 2,5 uur gezocht, maar ik kan die nieuwe stelbouten niet meer vinden nono En zonder zo’n bout kan ik dus ook de rechter klauw nog niet terug monteren. Ik ga deze week maar even een nieuwe bout regelen, ik heb toch nog wat kleine dingetjes gezien die ik ook wil vervangen/aanpakken nu ik er toch bij kan. Dus ik moest toch al op pad voor onderdelen. Wel jammer dat ik haar deze week waarschijnlijk niet ter herkeuring kan aanbieden, maarja dat ene weekje moet er dan ook nog maar bij. Ik snap er niks van, ik had die bouten bij de nieuwe handremblokjes gelegd zodat ik ze op dat moment bij de hand zou hebben. Toch lijken ze spoorloos verdwenen Confused

Wolfman schreef:

En ten tweede blijven de buren binnen door het raam kijken naar wat je aan het doen bent. En ze staan dus niet naast je auto terwijl jij er half onderligt te vertellen dat hun zoontje het zo goed doet op school.

Kijk, hier spreekt dus duidelijk iemand die ervaring heeft met buiten sleutelen. Hoe goed bedoeld ook, soms kost al die welgemeende belangstelling me best veel sleuteltijd. Inmiddels heb ik de belangstellende buurtbewoners ‘geleerd’ dat ik gewoon doorsleutel, en dat er dus antwoorden als “Uhhuh” en “Echt waar? En wat deed jij toen?” onder de motorkap of auto vandaan komen terwijl zij hun verhaal doen.
Ik blijf het leuk vinden hoe onze verhalen op elkaar lijken, en onze auto’s ook, Wolfman. We moeten elkaar echt eens IRL ontmoeten.

Erict schreef:

Of misschien was het wel een ultieme poging om eindelijk ‘ns samen in de huiskamer te zitten.


Wie, ik en de motor bedoel je?  whistle

ted.kampen schreef:

Ja, meestal krijg je een antwoord van “Valt wel mee, hoor”.
Maar nee,..... Citroendaspasfen niet….

Heh, je wist tegen wie je het had toch?  Wink  Bovendien zou ik liegen als ik zei dat het wel meeviel. Maar het eindresultaat is het enige dat telt voor mij.

ted.kampen schreef:

Een motor in de huiskamer?? Nou, je moet me toch eens een keer vertellen hoe je dat precies voor elkaar hebt gekregen??? (of zou het aan de vrouw liggen?)

Geloof het of niet, ze stelde het zelf voor… Ze kon mijn gekleum gewoon niet meer aanzien, de schat. Misschien was ze ook wel bang dat ik afstelfouten zou maken, ik rijd op de motor iets wilder namelijk, in de auto ben ik doorgaans heer in het verkeer (vooral in mijn dame).

Omdat ik toch het liefst positief eindig, nog even iets leuks melden:

Mijn vader krijgt steeds meer interesse voor mijn project, en ik lijk hem een beetje aan te steken. Niet meer dan eerlijk, hij heeft mij besmet met het Citrovirus in the first place. Laatst vroeg hij al hoeveel een gemiddelde CX momenteel nog ‘doet’, en of daar dan veel werk aan zit. (Hij heeft 4 CX-en gehad, en die karren hebben mij voorgoed besmet in mijn jeugd)
Nou had ik hem laatst geholpen met een groepenkast met krachtstroomaansluiting voor een vriend van hem, tegen kostprijs. Dat viel zo goedkoop uit, dat die vriend van hem per sé wilde dat ik wat gereedschap bij hem kwam uitzoeken- de man is handelaar daarin. Dat was uiteraard niet tegen dovemansoren gezegd: Hoewel ik vrijwel alles bezit wat je onder normale omstandigheden nodig zou kunnen hebben, had ik nog nooit een momentsleutel aangeschaft. Onnodig te zeggen wat ik uitzocht om mijn arsenaal te completeren dus: een fraaie momentsleutel met doppen en inbus-opzetstukken.  haha Zeg ik: “Ik besef me dat ik iets heel duurs uitzoek, zal ik nog wat bijbetalen dan?”
Zegt die man: “Wou je alleen daarmee weggaan dan? Is dit niet iets leuks voor erbij?” En zo ging ik ook nog weg met een fraaie set ringsleutels met ratelfunctie, van 6 t/m 19mm. Daar was ik wel erg blij mee! Vooral zon momentsleutel kan je natuurlijk niet zonder als serieuze sleutelaar. Eindelijk heb ik er een.

Oh, de woordteller piept: 3500 woorden alweer, gotta go. Iedereen bedankt voor de aanmoedigingen, soms heb ik ze nodig!

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 27 oktober 2008 12:25 AM
  [ # 201 ]
Citroën-das-pas-fën schreef:

Oh, de woordteller piept: 3500 woorden alweer, gotta go. Iedereen bedankt voor de aanmoedigingen, soms heb ik ze nodig!

Je bent kei-handig, maar je kunt niet tellen: het zijn er maar 543… Wink

knuffel

Profiel  
 
snoek1
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS DS20 Pallas
Gepost: 27 oktober 2008 12:32 AM
  [ # 202 ]

wederom erg genoten van de proza Very Happy

DS 20 Pallas DY3 hydr.1972

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 28 oktober 2008 11:03 PM
  [ # 203 ]

Ik wacht met spanning op de andere 2957 woorden. Laughing

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 28 oktober 2008 11:17 PM
  [ # 204 ]

Hebben jullie ze serieus geteld? Nee toch… Eerst mijn héle verhaal lezen, en dan ook nog de woorden tellen, dan heb je echt teveel vrije tijd hoor.  Razz

Gisteren weer stelbouten voor de handremklauwen gehaald, dus ik zal die andere bouten nu ieder moment terugvinden waarschijnlijk Rolling Eyes
Hauptsache ist: ik kan nu tenminste weer verder. Meteen even een waaier aangeschaft, nu ik de radiateur er toch af heb liggen. De wapperaar die er nu op zit mist 1 vin, en sommige anderen hebben wat scheurtjes. Pak ik meteen aan nu ik er toch bij kan. Helaas is onze jongste medebewoner hier flink onrustig vanavond, hopelijk kan ik morgen de andere klauw erop zetten.

OK, kort stukje. Sorry voor diegenen die hardnekkig blijven beweren dat ze al mijn gezwets daadwerkelijk lezen Wink

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 29 oktober 2008 09:58 AM
  [ # 205 ]
Citroën-das-pas-fën schreef:

Hebben jullie ze serieus geteld?

Twintig regels van dertig woorden is 600 woorden, beetje eraf, kom je op 543 Wink

Aanvullende info voor de buiten-sleutelaar…het wordt koud, kijk je uit?  sick
Aanvullende info voor partners…een DS past niet door de schuifpui!  Confused

knuffel

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 29 oktober 2008 08:36 PM
  [ # 206 ]
vlietmansje schreef:

Aanvullende info voor de buiten-sleutelaar…het wordt koud, kijk je uit?  sick
Aanvullende info voor partners…een DS past niet door de schuifpui!  Confused

Als je de schuifpui vervangt door dubbele openslaande deuren van de juiste breedte dan past ze er alsnog door Wink

Zou dat de verbouwing zijn waar Wolfman het onderlaatst over had?

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 30 oktober 2008 12:20 AM
  [ # 207 ]

Mijn dame zou niet eens in onze huiskamer passen, al hadden we openslaande deuren… Ik woon (nu nog) in een soort poppenhuis.
Nu we 1 kind hebben is het echt eivol. Mijn flipperkast moest zelfs wijken voor de box Wink

vlietmansje schreef:

Aanvullende info voor partners…een DS past niet door de schuifpui!

Dat had ze ook al gezien, ze is namelijk slimmer dan ik. Ze opperde laatst dat ik maar een carport moest bouwen in de tuin, dan stond de dame meteen op eigen grond.(ivm bekeuringen voor ongekeurd zijn) En dan kon ik sleutelen terwijl het regent. Ik vraag me echter af of ik die moeite nog moet doen, ik zoek al een tijdje naar een ander huis en criterium nr.1 is uiteraard een garage Very Happy

Vanavond heb ik de linkerklauw van fonkelnieuwe blokjes en een prachtige zo-goed-als nieuwe stelbout voorzien en weer gemonteerd. Beide klauwen zitten dus weer netjes aan het blok. Links zitten de kabel en veer al netjes hoe ze horen, was een half uur bezig met de rechterveer te klooien en toen werd het me te laat. En mn rug deed teveel zeer inmiddels Razz Morgen even een hulpstukje maken om de kabel er weer makkelijk op te kunnen floepen, dan kan de goede waaier erop, en dan kunnen we alweer alles terug gaan zetten! Het ergste is achter de rug, we zien het weer helemaal zitten, en we gaan er weer vol voor Cool Nog even en ze kan weer naar de specialist voor herkeuring. En dan komt de verhouding rijden/sleutelen hopelijk ook wat minder scheef te liggen, heh.

vlietmansje schreef:

Aanvullende info voor de buiten-sleutelaar…het wordt koud, kijk je uit?

Mmmh. Ondanks dat je een mooie garage hebt, ervaar je denk ik hetzelfde als mij. Namelijk: terwijl je voorbereidingen treft om te gaan sleutelen denk je: “Het is toch wel erg koud zeg. Bovendien ben ik moe na die drukke dag, en wat meer zin zou ook geen kwaad kunnen” En dan loop je de tuin uit, de hoek om… en daar staat ze! Op slag verandert alles: Kou? Wat voor kou? Ik ben warm van binnen! Moe? Ja, ik ben het moe dat ze daar zo verloren staat - aan de slag! Geen zin? Wie zei dat? Ze moet vanavond nog af! Waar is die ratelsleutel??


Citroën, Citroën… 53 jaar nadat jullie deze auto uitbrachten brengt ze nog steeds het hoofd op hol van idioten als ik…. en dat dagelijks zelfs. Knap hoor.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 30 oktober 2008 09:21 AM
  [ # 208 ]
Citroën-das-pas-fën schreef:

Ze opperde laatst dat ik maar een carport moest bouwen in de tuin, dan stond de dame meteen op eigen grond.

Idea Waarom vraag je niet een party-tent aan Sinterklaas (van 4x6 meter)?

knuffel

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 30 oktober 2008 10:51 AM
  [ # 209 ]
Citroën-das-pas-fën schreef:

Ik blijf het leuk vinden hoe onze verhalen op elkaar lijken, en onze auto’s ook, Wolfman. We moeten elkaar echt eens IRL ontmoeten.

Lijkt me leuk om een keer naar elkaars auto te kijken. Misschien kunnen we een keer afspreken en willen Sjaak de Bollenboer en Pavang ookwel mee. Zo af en toe komen we bij elkaar en dan hebben we gelijk een leuk ritje.

Citroën-das-pas-fën schreef:


Nog even en ze kan weer naar de specialist voor herkeuring. En dan komt de verhouding rijden/sleutelen hopelijk ook wat minder scheef te liggen, heh.

Dat komt vast goed. Ik had nooit gedacht, gezien de staat van mijn Femme Fatale, Dat ik probleemloos 7000 km zou rijden met haar. Maar inmiddels zitten die kilometers er wel gewoon weer bij. Very Happy
Maar ik moet wel zeggen dat ze inmiddels hard aan een beurt toe is. En het lijstje van zaken die ik nog moet doen groeit wel weer aardig.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 03 november 2008 11:55 PM
  [ # 210 ]

Even weer de vooruitgang posten hier.
Afgelopen zaterdag ben ik bezig geweest met het afmaken van het helse handremblokjes-karwei. Na een tijdje geprutst te hebben met een onwillige kabel en vervolgens een stug tegenwerkende veer, zat alles er weer mooi op. Daarna de hoogte van de klauwen gesteld, klauwen goed vast aangetrokken, en de speling tussen blokjes en schijven afgesteld.
Paar keer op de handrem getrapt om de blokjes te laten ‘zetten’, en toen de afstelling nog eens nagelopen. Dat voelt ff anders op het pedaaltje! Als laatste heb ik nog een stiekem vreugdedansje gemaakt, want dit was het laatste snertklusje -lees: afkeurpunt- voor de APK.

Nu “alleen nog maar” alles terugbouwen en de koplampen afstellen, en dan kan ze terug naar de keuring.

Het hoeft dus geen betoog dat ik zondag graag nog even onder de motorkap dook, hoe koud en mottig het ook was.
Stuurhuis uit de schuur gehaald en teruggeplaatst. Dit ging lekker vlotjes.
Daarna de nokkenaspoelie weer gemonteerd en goed strak vastgezet.(Ontmaagding van mn momentsleutel Twisted Evil ) Inspectie had uitgewezen dat het ding er prima uitziet, gelukkig: geen haarscheurtjes, losse klinknagels of beginnende speling te ontdekken.
Toen was het tijd om de oude ventilator eraf te slopen en de goede gebruikte te monteren die ik inmiddels had opgesnord, met hulp van een forummember hier. (Bedankt nog!)
Daarna heb ik nog de dynamo losgemaakt en uit de auto gehaald. Deze wil ik even goed nakijken, en nu kan ik er -naar verhouding- goed bij. Ik wil weten wat ze geflikt hebben met die vierde aansluiting. Er staat een mooi golfsymbooltje bij, zoals ook wel voor wisselspanning gebruikt wordt.
Ik wilde nog de radiateur terugzetten, maar ik zag dat de slang tussen waterpomp en koperen bocht (die verlopende rubber slang) beschadigd was, de slangklem had enigzins ingesneden. Dus heb ik dat maar laten zitten, eerst even een nieuwe bestellen nu ik er nog zo goed bij kan.
Misschien maar beter ook dat de radiateur nog niet erin gaat, kan ik nog even kleppen stellen en schachtrubbers vernieuwen vanaf de voorkant. Meteen een nieuwe aanduiding voor BDP 1e cilinder maken op nokkenaspoelie.

Maandag: Nieuwe rubberslang besteld, meteen ook maar het stuk waarmee je de radiateur aansluit op de bocht onderaan meebesteld. Als ik toch bezig ben… Nu ik mijn hofleverancier toch aan de telefoon had, meteen even gevraagd of hij een idee had wat men met mijn dynamo geprobeerd heeft. Enkele handige tips gekregen, die man is goud waard.

Toen ik ‘s avonds thuiskwam en zoontjelief naar bed bracht na het eten, bleef hij nogal lang onrustig. Toen hij eindelijk sliep vond ik het te laat om nog onder de kap te duiken, maar ik kon het niet laten om even de dynamo te pakken en de diodebrug eruit te slopen.
Het lijkt er toch echt op dat men een puls uit de dynamo gebruikt voor de toerenteller, waarom ontgaat me echter. Lijkt me niet nauwkeuriger dan puls van de ontsteking, de grootste onnauwkeurigheid zit in de toerenteller zelf bij mijn weten. Het stekkertje wat aan desbetreffende uitgang gesoldeerd is, heeft echter al een tijd geleden losgelaten en rammelt nu los om een vuil uiteinde van een vertinde draad. Dat maakt dus sowieso geen contact meer.
Helaas ligt mijn soldeerbout in een kast op de kamer van mijn zoontje, en die sliep nou net… ik ging het er dus echt niet op wagen om dat ding te pakken Wink  Morgen soldeer ik dat stekkertje wel weer even vast. Dan in de toekomst eens meten of de draad die daarop aangesloten zit, daadwerkelijk de toerenteller is. Als mijn toerenteller weer werkt nadat ik de dynamo hersteld heb, weet ik natuurlijk ook genoeg. Zo mooi zal het wel niet zijn, als de methode die ze in mijn dame geprobeerd hebben zo goed werkte, was het vast wel vaker gedaan.

Nog een sidenote: Die ringsleutels met ratelfunctie zijn echt fan-tas-tisch bij een auto als een DS. Ik kan iedereen aanraden om een setje van die dingen te scoren, heel handig op die plekken waar je weinig ruimte hebt (beugel van dynamo bijvoorbeeld, of de hydro-aansluiting op je stuurhuis).

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
 
14 van de 28
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook