Wie kan mij de ontstekings volgorde van de cilinders vertellen te beginnen vanaf de 1e cilinder.
Alvast bedankt!
Gr. Martin














































Totaal aantal Berichten: 43424
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Re: volgorde ontsteking
Martin schreef:Wie kan mij de ontstekings volgorde van de cilinders vertellen te beginnen vanaf de 1e cilinder.
Alvast bedankt!Gr. Martin
1,3,4,2.
Succes!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Geweldig z’n snelle reactie
Bedankt Waterman

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Zijn er 4-cilinder viertaktmotoren met een andere ontstekingsvolgorde?
Misschien dat DriverD er 1 kent? Ik niet…........
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
GW-tje schreef:Zijn er 4-cilinder viertaktmotoren met een andere ontstekingsvolgorde?
Misschien dat DriverD er 1 kent? Ik niet…........
B.v. Ford Fiesta 1.3i: 1-2-4-3





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Nou vooruit dan:
GS/A: 1-4-3-2
Citroen!
onstekingvolgorde
nog 1 : opel kadett coupe 1200 1.2.4.3
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
GS Birotor: helemaal geen volgorde! Maar is dan ook geen 4 cilinder….
Lijkt me trouwens eens fantastisch om zo’n GS te berijden, of nog beter een AMI met Wankel.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
DriverD schreef:Nou vooruit dan:
GS/A: 1-4-3-2
Yep, den boxert…. niet aan gedacht. En al die andere met 1243. In principe is dat natuurlijk precies hetzelfde als 1342…....
Maar oké, toch leuk. Ik kende deze varianten niet. De boxer uiteraard wel, maar dat is dan ook geen 4-cilinder LIJN….....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je vroeg ook niet naar een LIJN-motor…
Citroen!
ted.kampen schreef:of nog beter een AMI met Wankel.
Heeft dat bestaan dan ?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ja, de M35
Citroen!

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
DriverD schreef:Je vroeg ook niet naar een LIJN-motor…
Klopt, dat was ook de enige randvoorwaarde die ik vergeten was af te bakenen….....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Ontstekingsvolgorde 1342, de rotor wijst naar de 1e cylinder voor ontsteken van 1e cylinder (vliegwielzijde), allemaal voor de motoren met verdeler voorop (tussen motor en bak zeg maar). Mijn bruine DS heeft dit keurig voor elkaar, klopt als een bus…
Ben nu aan het puzzelen met de verdeler op mijn (andere) DV motor, die zit achterop onder de voorruit zeg maar.
Door verdraaien van de motor zonder kleppendeksel staat de rotor bij kantelen van de 4e cylinder naar me toe, naar beneden zeg maar.
En dus niet naar de 1e cylinder.
Welk puzzelstukje ontbreekt nu toch? De verdeler is niet losgeweest, de distributie ook niet…. :
Is er een andere richtlijn bij de DV motoren?














































Totaal aantal Berichten: 43424
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Je moet de 1e cilinder pakken en die op onsteking zetten. Vergeet de 4e.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Goeiemiddag,
in het kader van mijn nieuwe bougiekabels: kan de motor aanslaan wanneer de kabels verkeerd aangesloten zitten ? Of helemaal niet ?