Even weer een teken van leven van deze kant.
Ik heb de laaste weken niets meer aan de dame gedaan. Ik heb een schade motorfiets gekocht en ben daar druk mee bezig geweest. Nu wacht ik alleen nog op de spuiter en dan is hij weer klaar.
Sinds Seppe niet meer gereden, maar het afgelopen weekend starten en lopen! De dame rijd en zweeft nog steeds heerlijk.
Maar ik ga haar binnenkort stallen voor de winter. Ons huis moet flink verbouwd gaan worden en ik heb dus geen tijd (ook geen geld meer ops: ) om aan de dame te sleutelen. In het voorjaar komt ze weer buiten en gaan we weer met frisse moed verder.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Gisteren weer eens heerlijk genoten van mijn dame.
We hadden besloten om samen met een bevriend stel eens lekker uit eten te gaan. Dus hadden we een mooi restaurant uitgezocht.
In Amersfoort.
Lekker met zijn vieren een uurtje heen. Lekker door de stad slenteren heerlijk eten en weer lekker een uurtje terug in onze dame. En dat alles in niet aflatende regen.
Al met al een heerlijke dag. En weer geen klap verkeerd van mijn Femme fatale!
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Totaal aantal Berichten: 486
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Waarmee weer is bewezen:
De witten laten hun baasjes nooit zitten!
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Haha,
Ik was van plan om haar ooit grijs te spuiten, maar nu ga ik toch twijfelen…..

Totaal aantal Berichten: 794
- ID/DS DS23H Pallas
Gewoon zo laten! Ziet er super uit. Zo reden ze rond in de zeventiger en begin tachtiger jaren. Slicke en gladde DS’en zijn er al zat…. Als de basis en de techniek maar goed is….
Toevallig pakte ik haar vanochtend weer om met mijn zoontje naar het voetballen te gaan. Mijn Femme Fatale staat buiten onder een paar bomen en lag vol met afgevallen blad.
Ik ben gewoon ingestapt en weggereden. Toen mijn zoon klaar was met voetballen en wij weer in de dame wilde stappen om terug naar huis te rijden zag ik dat die bladeren allemaal donkere vlekken hadden achtergelaten. Ze zag er eigenlijk helemaal niet meer uit.
Maar juist toen sloeg de vonk weer even over. Zoals ze erbij stond op de parkeer plaats tussen alle moderne glimmende auto’s.
Vuil bevlekt en die witte plekken waar ooit eerst roest zat.
Ze zag er geweldig uit vond ik.
En juist nu zeg jij (ted) : gewoon zo laten.
Haha toeval of een SIGN????....

- ID/DS DS23H Pallas
Haha, ik had gewoon het gevoel dat ik je het even moest vertellen (ik meen het trouwens serieus)....
En overigens: mijn zoontje zit ook op voetbal… Wel koud vanochtend he…..
Blijkt wel weer (zoals wel vaker aangegeven op dit forum). Een snoek heeft het of heeft het niet. Ze kan nog zo mooi zijn, maar het gevoel moet goed zijn, dat is het belangrijkste. En een auto door en door kennen geeft de beste band. En jij rijdt. Dat kunnen velen niet zeggen.
ted.kampen schreef:
Blijkt wel weer (zoals wel vaker aangegeven op dit forum). Een snoek heeft het of heeft het niet. Ze kan nog zo mooi zijn, maar het gevoel moet goed zijn, dat is het belangrijkste. En een auto door en door kennen geeft de beste band. En jij rijdt. Dat kunnen velen niet zeggen.
Inderdaad! Op elke moment van de dag, waar dan ook, mijn staat altijd fier op me te wachten. Maar ze heeft ook karakter hoor ; ooit heeft ze me 2x laten zitten op een trouwfeest, juist wanneer er ingestapt moest worden
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Ja die band met mijn dame is er zeker! Die is de laatste tijd weer wat sterker geworden.
Ik ben een paar weken, en nog steeds, bezig geweest met een schade motorfiets op te knappen en de dame was een beetje op het tweede plan graakt. Maar sinds de laatste week wordt de liefde weer heviger.
Ik heb nu griep en zit thuis. (misschien te koud zaterdag langs de zijlijn Ted, ) Ik kwam vanochtend beneden en keek even naar buiten en zag mijn dame met haar neus richting ons huis voor de deur geparkeerd staan. Pas toen er mensen langs liepen en naar mij keken besefte ik dat ik stond te staren naar mijn Femme Fatale.
Haha weer helemaal verliefd.
Ik wacht toch nog maar even met het stallen voor de winter. Zolang er nog niet gepekeld is blijft ze lekker voor mijn deur staan.
Wel merk ik dat het langer duurt voordat zij omhoog komt wanneer ik haar koud start. Nergen geen lekkage dus het moet ergens intern een beetje lekken. Maar dat gaat een klus worden voor het voorjaar. Dan gelijk maar de remmen eens in orde maken, ze schokken nog steeds een beetje (remschijf krom?)
En dan een ruimte zoeken waar ik haar een paar weken kan laten staan voor het laatste laswerk dat nog moet gebeuren.
Ik twijfel alleen nu nog of ik haar nu een beurt moet geven of dat ook maar tot het voorjaar laat wachten. Ze heeft nu net iets meer dan 5000KM gereden sinds de laatste beurt.
Na ruim drie weken niet gelopen te hebben wilde ik haar vandaag weer een keer starten. Echter had zij besloten dat dit niet zon goed idee was met deze kou en weigerde zij mee te werken.
Nu vind ik het niet echt vreemd dat ze niet wilde. Met deze kou en dan drie weken werkeloos buiten staan. Ik denk dat een hoop moderne auto’s dan ook niet willen.
Maar wat is nu de beste manier om haar toch over te halen om een stukje te gaan rijden vandaag?
Ik heb een starthulp. Nu staat ze aan de lader.
Zijn er zaken die ik kan doen om de kansen te verhogen dat ze start?
Of is het gewoon een kwestie van ddorblijven staren met de starthulp totdat ze haar verzet opgeeft?
Is het schadelijk voor de electronica om je auto langere tijd proberen te starten met een starthulp?

Totaal aantal Berichten: 760
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Wolfman schreef:Ik heb een starthulp. Nu staat ze aan de lader.
Zijn er zaken die ik kan doen om de kansen te verhogen dat ze start?
Of is het gewoon een kwestie van ddorblijven staren met de starthulp totdat ze haar verzet opgeeft?
Is het schadelijk voor de electronica om je auto langere tijd proberen te starten met een starthulp?
Om maar achteraan te beginnen: als je met “starthulp” zo’n doos met daarin een accu bedoelt, kan dat geen kwaad voor de elektronica. Je auto ziet het verschil tussen de eigen accu en een daaraan parallel geschakelde hulp-accu namelijk niet. Bovendien: er zit in een Dsuper eigenlijk niks wat we als echte “elektronica"zouden benoemen, behalve een paar stevige diodes in de dynamo en evt. de radio.
Doorstarten dus, maar… steeds even starten, dan twee maal zo lang rust. Tijdens starten krijgt de startmotor het nogal zwaar, die moet ook kunnen afkoelen. Bovendien trekt je accu tijdens de rust even bij. Dus: 5 seconden startmotor, dan 10 seconden rust.
Weet je zeker dat zie niet (al) verzopen is (benzinelucht uit de uitlaatpijp)? Zo niet, dan zou je even een vingerhoedje benzine rechtsreeks in de carburateur kunnen gieten vóór de volgende poging.
Zo wel: gas nog éénmaal tot de vloer intrappen, NIET meer loslaten (steeds als je het pedaal intrapt spuit de acceleratiepomp van de carburateur een scheutje benzine extra in de inlaat), doorstarten tot de overmatige benzine uit de motor geventileerd is.
Succes.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
nltecoko bedankt.
Ik had er van de week geen zin meer in. Koud en chagerijnig.
Ik kom net thuis van mijn werk en dacht laat ik het nog eens proberen. Ik moet vanavond weg en dan kan ik mooi mijn Femme fatale nemen.
Ik stap in, draai de sleutel om zonder verwachting en…..gelijk lopen.
Nou moe dacht ik. Maar niet moielijk doen nu. Het is een echte dame en die zijn niet te begrijpen meestal. Even lekker een klein rondje gereden en vanavond eindelijk weer eens een stukje zweven.
Als de pekel wegblijft is voor mij het seizoen weer begonnen.

Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
wolfman schreef:
Als de pekel wegblijft is voor mij het seizoen weer begonnen.
Wolfman, dan moeten we maar weer eens afspreken, en als jij je plaatwerk op wilt gaan knappen kan ik je er misschien wel bij helpen.
Goeten Peter.
Hoi Pavang,
Ja dat lijkt mij super!
Maar weet wel waar je aan begint he! Er is een hoop te lassen aan mijn dame. ops:

- ID/DS DS23H Pallas
Met onopgeknapt plaatwerk kun je wel lekker het hele jaar doorrijden: dat is ook fijn. En je ziet wel: ze houden niet van stilstaan.