











































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
BasisBIX schreef:Leuke foto’s
Thanx
garagestmarien schreef:Oh!!! Een pluche CX!
Bijna net zoals die GULF CX break alleen dan wit ipv blauw met oranje












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Mooie fotos van je Ice CX.
Ik dacht eerst hij heeft er een foute grote geluidsinstallatie ingelegd….
Wat is Citroën rijden toch formidabel !












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
PHoskam schreef:Mooie fotos van je Ice CX.
Ik dacht eerst hij heeft er een foute grote geluidsinstallatie ingelegd….
Thanx, dat was ook een beetje de woordverwarring die ik wou neerzetten
Dat is je dan goed gelukt Ook ik dacht hetzelfde
Mooie foto’s van een mooie auto! Wees er zuinig op!
Leuke foto’s. Is die hennepkwekerij op de achtergrond ook van jou?
Citroënloos












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Autofan schreef:Dat is je dan goed gelukt
Ook ik dacht hetzelfde
![]()
Mooie foto’s van een mooie auto! Wees er zuinig op!
Tuurlijk gaan we er zuinig mee zijn
Iemand trouwens een idee of het omhoogstaan van de motorkap makkelijk te verhelpen is?
Die veer duwt die rechterpunt beetje omhoog, zie je bij veel CXen..



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die veer is te verstellen aan de montage aan de kap. Daar zitten sleuven in. Daar zou je mee kunnen beginnen, maar de kans is erg groot, dat de kap verbogen is. Wat je eigenlijk zou horen te doen is de motorkap iets oplichten en dan de aan die veer trekken om de kap open te zetten in plaats van de kap zo hoog te duwen, dat de veer in de vergrendeling schiet. Als je snapt wat ik bedoel.












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kap open doe ik meestal met 2 handen. 1 in het midden aan de voorkant van de kap, en de andere hand aan de arm waar de vaar aan vast zit en duw dan de veer in de klik. Dan laat ik beide los.
Denk dat je dat bedoeld
Ben ook bang dat de kap beetje krom is…
Dat zal wel niet makkelijk te fixen zijn?
Goed misschien moet ik van wege roest toch ooit wel aan een nieuwe kap…



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Als de klep krom is kan een beetje plaatwerker die wel recht buigen.












Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik heb bij mij rijdende prestige de veer eraf gehaald, daar bleef de kap ook een beetje rond staan
Wat is Citroën rijden toch formidabel !












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zonder veer blijft die dan wel netjes liggen?












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Van mede forumer Pascal heb ik 2 zonnekleppen ontvangen, omdat de vooral de bestuurders klep na 3 sec ongeveer weer naar beneden valt
Net even de moeite genoemen om ze netjes schoon te maken en was ze van plan te plaatsen.
Omdat het al schemering werd wou ik mijn lamp uit de achterbak pakken… Dan kom je erachter dat de klep niet open is gegaan op de centrale vergrendeling. Dan maar met de sleutel, duidelijk een zoem te horen maar gaat nog steeds niet open. Na wat rommelen maar besloten er WD40 in te spuiten. Maaaar…. die ligt in de achterbank denk je dan
Na wat kastjes nakijken een bus siliconenspray gevonden, na een tijdje rommelen weer ging die eindelijk open. Ja een busje daar is me WD40, nee dat was te klein, contactspray dus
WD40 lag dus toch nog in huis ergens anders
Daarmee ook maar de onderkant van het slot ingespoten waar deze de haak klemt, maar het werkt nu toch nog niet goed. Het slot gaat nu heel lastig open. Laatste keer lukte het me met de afstand bediening. Dicht gaat die weer wel, maar alleen met de sleutel. Ik denk dat ik als het een keer wat lichter is de kofferbak bekleding eraf haal. Nog tips wat dan goed uit te spuiten waardoor het allemaal goed blijft werken voorlopig?





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Net als deursloten en hoogteregelaars gewoon zeiknat met een kruipolie of WD40 (is geen kruipolie) inspuiten.
Mijn deuren moeten ook echt dichtgetrokken worden willen ze goed in het slot vallen, ik heb dat wel eens anders gezien…
‘Spirit of avant-garde’












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja dat was mijn idee ook, probeer ook even vanaf de achterkant te doen door de bekleding te verwijderen






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Van mede forumer Pascal heb ik 2
Daarmee ook maar de onderkant van het slot ingespoten waar deze de haak klemt, maar het werkt nu toch nog niet goed. Het slot gaat nu heel lastig open. Laatste keer lukte het me met de afstand bediening. Dicht gaat die weer wel, maar alleen met de sleutel. Ik denk dat ik als het een keer wat lichter is de kofferbak bekleding eraf haal. Nog tips wat dan goed uit te spuiten waardoor het allemaal goed blijft werken voorlopig?
gewoon de boel open, wijst zich vanzelf.
bekleding er af, plastic afdekkap over sluitmechanisme er af, paar boutjes en het mechanisme komt los.
boven achter het slot deel duw je tegen een heveltje - smeren dus.
onderaan zit de happer die de haak vastpakt. die happer zit in een metalen huis - reinigen / smeren. deze laatste kan / zal de meeste weerstand geven.
en het slot deel zelf ook reinigen/smeren.
en dan het duw/trekdeel van de centrale vergrendeling idem reinigen/smeren. ook ook de bedrading/stekker aansluiting controleren.
weer een leuk klusje !!
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje