24 van de 40
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2 (deel 1)
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 december 2008 09:04 PM
  [ # 346 ]
BasisBIX schreef:

Leuke foto’s Cool

Thanx Smile

garagestmarien schreef:

Oh!!! Een pluche CX!

Bijna net zoals die GULF CX break alleen dan wit ipv blauw met oranje Wink

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 01 januari 2009 01:56 PM
  [ # 347 ]

Mooie fotos van je Ice CX.


Ik dacht eerst hij heeft er een foute grote geluidsinstallatie ingelegd…. Laughing

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 januari 2009 02:28 PM
  [ # 348 ]
PHoskam schreef:

Mooie fotos van je Ice CX.


Ik dacht eerst hij heeft er een foute grote geluidsinstallatie ingelegd…. Laughing

Thanx, dat was ook een beetje de woordverwarring die ik wou neerzetten Laughing

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 01 januari 2009 02:34 PM
  [ # 349 ]

Dat is je dan goed gelukt Wink  Ook ik dacht hetzelfde Laughing

Mooie foto’s van een mooie auto! Wees er zuinig op!

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 01 januari 2009 02:38 PM
  [ # 350 ]

Leuke foto’s. Is die hennepkwekerij op de achtergrond ook van jou?  Wink

Citroënloos

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 januari 2009 12:39 PM
  [ # 351 ]
Autofan schreef:

Dat is je dan goed gelukt Wink  Ook ik dacht hetzelfde Laughing

Mooie foto’s van een mooie auto! Wees er zuinig op!

Tuurlijk gaan we er zuinig mee zijn Cool

Iemand trouwens een idee of het omhoogstaan van de motorkap makkelijk te verhelpen is?
Die veer duwt die rechterpunt beetje omhoog, zie je bij veel CXen..

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 januari 2009 12:44 PM
  [ # 352 ]

Die veer is te verstellen aan de montage aan de kap. Daar zitten sleuven in. Daar zou je mee kunnen beginnen, maar de kans is erg groot, dat de kap verbogen is. Wat je eigenlijk zou horen te doen is de motorkap iets oplichten en dan de aan die veer trekken om de kap open te zetten in plaats van de kap zo hoog te duwen, dat de veer in de vergrendeling schiet. Als je snapt wat ik bedoel.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 januari 2009 12:52 PM
  [ # 353 ]

Kap open doe ik meestal met 2 handen. 1 in het midden aan de voorkant van de kap, en de andere hand aan de arm waar de vaar aan vast zit en duw dan de veer in de klik. Dan laat ik beide los.
Denk dat je dat bedoeld Wink

Ben ook bang dat de kap beetje krom is…
Dat zal wel niet makkelijk te fixen zijn?
Goed misschien moet ik van wege roest toch ooit wel aan een nieuwe kap…

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 03 januari 2009 01:26 PM
  [ # 354 ]

Als de klep krom is kan een beetje plaatwerker die wel recht buigen.

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 03 januari 2009 10:13 PM
  [ # 355 ]

ik heb bij mij rijdende prestige de veer eraf gehaald, daar bleef de kap ook een beetje rond staan

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 januari 2009 10:28 PM
  [ # 356 ]
Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 januari 2009 09:44 PM
  [ # 357 ]

Van mede forumer Pascal heb ik 2 zonnekleppen ontvangen, omdat de vooral de bestuurders klep na 3 sec ongeveer weer naar beneden valt Confused
Net even de moeite genoemen om ze netjes schoon te maken en was ze van plan te plaatsen.

Omdat het al schemering werd wou ik mijn lamp uit de achterbak pakken… Dan kom je erachter dat de klep niet open is gegaan op de centrale vergrendeling. Dan maar met de sleutel, duidelijk een zoem te horen maar gaat nog steeds niet open. Na wat rommelen maar besloten er WD40 in te spuiten. Maaaar…. die ligt in de achterbank denk je dan Wink
Na wat kastjes nakijken een bus siliconenspray gevonden, na een tijdje rommelen weer ging die eindelijk open. Ja een busje daar is me WD40, nee dat was te klein, contactspray dus Rolling Eyes
WD40 lag dus toch nog in huis ergens anders Wink

Daarmee ook maar de onderkant van het slot ingespoten waar deze de haak klemt, maar het werkt nu toch nog niet goed. Het slot gaat nu heel lastig open. Laatste keer lukte het me met de afstand bediening. Dicht gaat die weer wel, maar alleen met de sleutel. Ik denk dat ik als het een keer wat lichter is de kofferbak bekleding eraf haal. Nog tips wat dan goed uit te spuiten waardoor het allemaal goed blijft werken voorlopig? Smile

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 15 januari 2009 10:10 PM
  [ # 358 ]

Net als deursloten en hoogteregelaars gewoon zeiknat met een kruipolie of WD40 (is geen kruipolie) inspuiten.
Mijn deuren moeten ook echt dichtgetrokken worden willen ze goed in het slot vallen, ik heb dat wel eens anders gezien…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 januari 2009 11:28 PM
  [ # 359 ]

Ja dat was mijn idee ook, probeer ook even vanaf de achterkant te doen door de bekleding te verwijderen Wink

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 15 januari 2009 11:36 PM
  [ # 360 ]
Arjan Verkade schreef:

Van mede forumer Pascal heb ik 2

Daarmee ook maar de onderkant van het slot ingespoten waar deze de haak klemt, maar het werkt nu toch nog niet goed. Het slot gaat nu heel lastig open. Laatste keer lukte het me met de afstand bediening. Dicht gaat die weer wel, maar alleen met de sleutel. Ik denk dat ik als het een keer wat lichter is de kofferbak bekleding eraf haal. Nog tips wat dan goed uit te spuiten waardoor het allemaal goed blijft werken voorlopig? Smile

gewoon de boel open, wijst zich vanzelf.
bekleding er af, plastic afdekkap over sluitmechanisme er af, paar boutjes en het mechanisme komt los.
boven achter het slot deel duw je tegen een heveltje - smeren dus.
onderaan zit de happer die de haak vastpakt. die happer zit in een metalen huis - reinigen / smeren. deze laatste kan / zal de meeste weerstand geven.
en het slot deel zelf ook reinigen/smeren.
en dan het duw/trekdeel van de centrale vergrendeling idem reinigen/smeren. ook ook de bedrading/stekker aansluiting controleren.

weer een leuk klusje !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
24 van de 40
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook