Totaal aantal Berichten: 27954
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Bedankt voor de PDF
Ik snap er niet veel van omdat mijn Frans net zo goed is als het Nederlands van de gemiddelde Fransman

- CX 25 GTi Turbo 2
Net 3x gehad dat binnen 2 sec de gehele voorruit beslaat met een hele lichte waas
Ik had hem net daarvoor wel even afgespoten in de waxbox..
Wat me ook opviel dat het 2x op dezelfde plek was..
Leek ook te gebeuren als ik naar beneden reed
Het was gelukkig door de blower iets harder te zetten relatief snel weer weg, in elk geval weer zicht. Sommige hoekjes duurde wat langer.
Is dit toeval of duidt dit op problemen?
Anders iets dat me ook al eens eerder opgevallen is dat als die stationair draait met koppeling ingedrukt je niet veel bijzonders hoort, zodra ik de koppeling laat opkomen (in ze vrij stilstaand) dat je dan meer geluid onder de kap hoort komen. Oftewel de bak draait mee.
Enigsinds normaal dat je die wat hoort? Zou verse olie helpen?
arjan wat betreft het geluid dat je hoort als je de koppeling los laat, komt vermoedelijk uit de bak ik heb namelijk hetzelfde probleem bij mij is de olie toen vervangen door 75/90( was dat oorspronkelijk niet 75/80 )
bij mij haalde dat niks uit misschien heeft iemand nog andere ervaring met een ander type olie?
Ik heb ook zo’n geluid. Ik heb het met Wim vd Laan erover gehad, die zei lager van de prise as is niet goed meer…... Zoiets had ik ook aan bedacht. Bij mij is wel al druklager en toplager vervangen. Druklager kan het natuurlijk ook zijn…... Toplager draait bij ingetrapte koppeling alleen…..
De priseaslagers zijn te vervangen met de bak op de auto. Voor een ervaren iemand zou dat iets van 3,5 tot 4 uur werk zijn vertelde Wim me.
Daar moet ik binnenkort eens aan beginnen….
ik denk niet dat de olie veel gaat doen, of je moet er echt dikke olie in gooien, en dan blijft het een tijdelijke oplossing die ook schakele bij koude bak lastig maakt…...
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Volsynthetische bakolie maakt weldegelijk verschil, maar de bak dient wel helemaal schoon te zijn van mineraal.
ik was er al bang voor dat het eventueel de prise as lagers zijn
ik heb namelijk ook een nieuwe koppeling+toplager erin gemonteerd.
dan moet ik de bak maar een keer gaan reviseren vroeger deed je in de garage er wel eens een weekje ATF op om de bak van binnen weer schoon te laten worden hielp soms ook voor het soepeler schakelen
ik denk dat ik dat bij de cx maar niet uitprobeer

- CX 25 GTi Turbo 2
Oké klinkt als een beetje een standaard iets
Zo te horen kan je daar voorlopig nog wel tijdje mee door rijden?
Net maar eens even naar de sigaretten aansteker verlichting gekeken, die bleef nog wel eens branden nadat ik de autoafsloot
Uiteindelijk geheel vervangen door reserve exemplaar. Nu netjes verlicht als de verlichting van de auto brandt
In de achterdeuren zitten dezelfde sigaretten aanstekers, alleen hier zitten geen stekkertjes bij voor de verlichting Jammer dat ze dat niet aangesloten hebben…
Zover ik nu weet is het meeste nu wel netjes verlicht in mijn interieur. Alleen de raamschakelaar niet, maar die lampjes schijnen meestal wel stuk te zijn..
Ik heb geprobeerd foto’s te maken in het donker, maar met mijn camera helaas niet mogelijk een goed beeld te krijgen. Jammer want ik vind het totaal er mooi verlicht in de CX

- CX 25 GTi Turbo 2
Hoe zit het eigenlijk met de wielbouten van je reserve wiel?
Volgens mij zaten deze velgen met dezelfde bouten vast als de huidige TRX Turbo velgen.
Maar hoe zit het met het stalen reserve wiel? Kunnen daar dezelfde bouten voor gebruikt worden?
Anders zou ik niet weten waar die verstopt zitten
Bij mijn Xsara heb ik andere bouten voor mijn setje lichtmetaal en de stalen velgen, vandaar de vraag

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ga dan maar ergens een setje bouten voor staal scoren.

- CX 25 GTi Turbo 2
Oké, die zijn dus wel anders..
Is er nog en standaard plek voor waar deze vaak in de auto liggen?
Ik ben ze nog niet tegen gekomen
Handig een reserve wiel dat je niet kunt monteren
arjan je hebt het over het reserve wiel bij mij is dit een stalen velg echter zit er op de velg bij de wiel bouten een bus op dit is gedaan omdat dan de bouten van de trx velgen passen .bx gti had vroeger het zelfde probleem volgens mij kunnen die bouten wel eens het zelfde zijn ook die auto had een speciale velg

- BX 1.9 TURD, de Euro
Misschien in die bak in je reservewiel? In je dashboardkastje, of anders drie in het ene bakje van je veerpoot en twee in het andere bakje. Of liggen die al vol met andere zooi?
Ik ga daar toch een topic over starten binnenkort. Wat heb jij in je veerpootbakje liggen.

- CX 25 GTi Turbo 2
cx gti turbo schreef:arjan je hebt het over het reserve wiel bij mij is dit een stalen velg echter zit er op de velg bij de wiel bouten een bus op dit is gedaan omdat dan de bouten van de trx velgen passen .bx gti had vroeger het zelfde probleem volgens mij kunnen die bouten wel eens het zelfde zijn ook die auto had een speciale velg
Oké dus de stalen velg is eigenlijk aangepast voor de wielbouten die ook voor de TRX velgen gebruikt wordt?
@ Wendela
Veerpootbakjes zijn leeg, ik hoef geen gerammel onder de motorkap
Bak in het reserve wiel zit alleen in wat daarvoor geschikt is, tinnen olieblik, krik en wielsleutel
Ligt overigens al maanden met reserve wiel in de achterbak
dat is bij mij het geval ik wil je hier wel een foto van maken maar ik weet niet hoe ik de foto hier kan toevoegen

- CX 25 GTi Turbo 2
Je zal je foto eerst moeten uploaden op een andere website
Dan kan je hier een link plaatsen naar de foto.