



















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Arjan Verkade schreef:Volgens deze website niet:
Dr Theo
Er zijn verschillende bronnen![]()
Als het 300cc op 10.000 km is dan is het helemaal niet verkeerd
Volgens mij gebruikt me Xsara zelfs meer, en daar vul ik al nooit bij tussen olie wissels (20.000 km).Stationair later draaien blijf ik dan gewoon doen, alleen het kan dan wel iets korter, want ik doe meestal meer dan 10 sec, maar eigenlijk als je aan het inparkeren ben geweest dan is die denk ik al afgekoeld.
Doe jij je bakolie ook altijd, of is dat niet zovaak nodig?
volgens mijn origineel instructieboekje moet er in de gti turbo van 1985 15w50 in. waarom weet ik ook niet misschien heeft het wel iets met de turbo te maken…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vermoed dat er door de jaren heen hierop wel een aantal wijzigingen voor zijn doorgebrachten
Als ik er aan denk zal ik ook eens in mijn boekje kijken
Overigens heb ik net in mijn vraagbraak ook eens gekeken en de compressie opgezocht. Volgens de vraagbaak is de compressie ook hetzelfde als bij een T1.
Dezelfde gegevens als op de site van Dr Theo












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net kwam ik van me werk en zag ik de CX staan.
Nu viel het me op dat de binnenkant van de voorruit helemaal vochtig is
De buitenkant van de voorruit was wel droog als ik er met me hand over ging en de rest van de ruiten waren zowel binnen als buiten droog.
De CX heeft sinds zaterdag niet meer gelopen, is dat normaal met dit weer dat de binnenkant van de voorruit helemaal vochtig wordt?




Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
dat komt door de weersomstandigheden. Het is vandaag veelal zonnig geweest, zonder veel wind. Dan loopt de temperatuur in de auto behoorlijk op. Zodra de zon (bijna) ondergaat koelt het binnen in de koets heel erg hard af. Omdat kouder wordende lucht minder vocht kan bevatten condenseert het op de scheve voorruit (want hier meeste uitstraling).
Ik had het zelf ook in m’n picasso vandaag.
Verkocht, helaas schade gereden!




























Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Inderdaad, ik heb het de laaste dagen ook in mijn BX, en dan eigenlijk alleen op de achterruit.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik moet zeggen dat ik het bij de Xsara nog nooit gezien heb
Alleen zodra ik erin ga zitten slaat de condens tegen de voorruit












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net even aan het gymastieken geweest nu viel me toch wat op wat ik ook al eerder had gemerkt.
Als ik van de rijstand naar een stand hoger ga (verhoogde of de hoogste maakt niet uit) dan valt de voorkant eerst een stuk naar beneden
Als ik van de verhoogde stand naar de hoogste ga heb ik dat niet.
Dit ken ik van een BX niet, is dat bij een CX normaal?
Ook als ik in de hoogsta sta en ga naar de verhoogde stand dan heb ik niet het idee dat die een beetje zakt
Als ik hem dan in de rijstand zet zakt die netjes rustig naar beneden.
Van de rijstand naar laag dat gaat wat sneller, maar dit is denk ik wel redelijk normaal.
Ook weer aantal bolletje in het interieur vervangen, hoop dat nu alles netjes verlicht is snachts
Die rijhoogte schakelaar is niet verlicht toch?
Zelfs het afsluitbare bakje is weer groen verlicht
Heeft een cx niet dezelfde bronzen busjes voor de hoogteregelaarstang als de xm? Zo ja, dan zou het best eens kunnen dat die vast zit of uitgesleten is… En anders klinkt het als een vervuilde HR..
Xsara Coupe
in die rijhoogteschakelaar zit gewoon zo;n lampje als in je dashboardklokken en je digitale paneel….
CX GTi Turbo 2 - All Black












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het was eigenlijk logisch, zag eigenlijk dat gat al voor het lampje, alleen geen geleidertje. Maar die zitten onder het plastic als je het lampje vast draait maakt die contact.
Die is dus inmiddels ook weer verlicht
Alleen de sigaretten aansteker doet nu al een tijdje raar, dat lampje blijft branden als ik het auto uit zet en de sleutel uit het contact haal
Als ik er dan beetje aan rommel gaat die uiteindelijk wel uit… Daar moet ik nu dus elke keer op letten anders blijft die aan me accu trekken. Niet dat dat met een hele grote vaart gaat lopen, maar hij rijdt ook niet dagelijks nu
Lijkt me dat deze ring alleen verlicht is met contact aan? Of alleen aan als het licht brand?
Soms het het lampje trouwens ook uit als ik de lichten aan zet..
Nog meer meningen over de vering, geen idee of het gelijk is aan een XM




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
nope alhoewel onze xm hydractief is harder dan de cx weegt ook zwaarder… maar een xm zonder hydractief die hier in belgie tamelijk veel zijn geleverd zijn bijna hetzelfde hoor…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik bedoel over dat inzakken na het bedienen van de hoogte
Zie de vorige post van mij.




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
o sorry… wel tja een xm komt percies gecontroleerder omhoog… en ik hoor bij de hydractief ook een hoog gefluit achteraan.. dat is ni bij de cx maar voor de rest heb ik nog niets gemerkt sm cx of bx…..
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Met mijn XM hoor ik ook gefluit achterin bij het stijgen. Ondanks het vervangen van de hoogteregelaars blijft het in de buurt van de achterste hydractive regelaar een fluittoon met het stijgen.
Mijn XM zakt niet in wanneer er naar een hogere stand gezet wordt, juist wanneer er van een hogere stand gezakt moet worden lijkt de achterkant eventjes stil te staan halverwege het zakken om vervolgens netjes te zakken.
Vandaag flink laten gymmen en na een aantal keren ging de achterkant normaal omlaag, het gefluit blijft tijdens het stijgen.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het omhoog en omlaag gaat wel gewoon soepel en zonder geluid bij mij