
















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Er hoort geen fluitconcert te zijn bij het stijgen , zal bij mijn XM ergens toch lucht worden aangezogen in het hydraulisch systeem door een kleine lek (nog steeds niet kunnen vinden).
Is je voorraadbol en diravibol nog goed op druk?
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net even onze ervaren CX rijder Sans-Pareil in mijn CX laten rijden, was toch blij met het commentaar dat de CX goed rijdt
Die Diravi moet toch maar eens wat aan gedaan worden…
Jammer dat we het ABS systeem nog niet aan de gang gekregen hebben.
Eigenlijk zijn dat nu zo’n beetje de enige punten die nog niet werken.
En natuurlijk nog wat roestpuntjes bijwerken, maar dat krijg je er nu eenmaal gratis bij


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De GtiT van Arjan rijdt inderdaad prima. Tegendrukbekrachtiger moet eigenlijk wel even gemaakt worden voor het relaxed rijden op snelheid… zo is ie wel erg gevoelig… ik heb ook eens een gti t gehad waar de tegendrukbekrachtiger altijd stuk was, het is even grappig, maar het wordt op den duur wel wat irritant.
Oh ja en die Kat moet er onderuit natuurlijk . Wel interessant dat de lambda sonde dus niet in de uitlaat zit op die auto… ik vraag me af of ze dan een injectie computer van een M25/666 er in hebben gezet…
Verder deed een rondje in de auto van Arjan mij realiseren dat ik misschien toch weer eens al mijn bollen moet nalopen, dat die waarschijnlijk wel weer aan vullen toe zijn.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:Verder deed een rondje in de auto van Arjan mij realiseren dat ik misschien toch weer eens al mijn bollen moet nalopen, dat die waarschijnlijk wel weer aan vullen toe zijn.
Haha
Daar kwam ik op de terugweg ook al achter
Zoals je tijdens de rit al zei, soms moet je even iets anders rijden om weer te kunnen waarderen wat je zelf heb
sans-pareil schreef:Tegendrukbekrachtiger
is dat het ding wat je stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk maakt, of wat bedoel je?
CX GTi Turbo 2 - All Black


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
yep dat is het ding wat tegendruk geeft bij grotere snelheid. De tegendrukbekrachtiger dus .
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
sans-pareil schreef:yep dat is het ding wat tegendruk geeft bij grotere snelheid. De tegendrukbekrachtiger dus
.
Ja en wat heel vervelend is als ie het niet doet, zoals bij mij toe in op weg was naar de sleuteldag. Vloog bijna een rotonde af.
Hopelijk is het het kabeltje dan ben ik snel klaar, of anders de ‘kabelverdeler’ (hoewel ik die al eens vervangen). Tja en anders moet de regulateur centrifuge uit elkaar.
Ik neem aan dat het mankement niet in de Diravi zelf zit.
http://www.sciences-indus-cpge.apinc.org/Regulateur-centrifuge-Diravi
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Bij mij was de kabel een keer ondersteboven gemonteerd (door een niet nader te noemen garagist in het zuiden van het land) waardoor deze zich langzaam ging ontwinden en uiteindelijk brak. Spannend hoor.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Om nog maar te zwijgen over de enkele keer dat je noodgedwongen in een andere auto moet rijden en dan meteen bijna tegen een geparkeerde auto aan knalt omdat het stuur “gewoon” blijft staan…












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
fluidphreak schreef:Om nog maar te zwijgen over de enkele keer dat je noodgedwongen in een andere auto moet rijden en dan meteen bijna tegen een geparkeerde auto aan knalt omdat het stuur “gewoon” blijft staan…
Valt mee, rijdt ook gewoon zonder problemen in mijn Xsara
Verder voelt het totaal niet gevaarlijk. Ja hij is (te) gevoelig. Volgens de garage lag het gewoon aan het kabeltje, deze moet dus vervangen worden of gemonteerd als die helemaal weg is dat weet ik niet.
Ik zie eigenlijk ook niet hoe je van een rotonde af kan vliegen, hij gaat toch pas bij hogere snelheid zwaarder sturen? Bij welke snelheid was dat ook alweer?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Arjan Verkade schreef:Bij welke snelheid was dat ook alweer?
Volgens mij was dat bij 80, maar waar ik die wijsheid vandaan heb, weet ik niet.











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Arjan Verkade schreef:fluidphreak schreef:
Ik zie eigenlijk ook niet hoe je van een rotonde af kan vliegen, hij gaat toch pas bij hogere snelheid zwaarder sturen? Bij welke snelheid was dat ook alweer?
Ja ja….
![]()
De rotonde uitsturende merkte ik dat mijn stuur niet meer terugdraaide maar bevroor. Dat was zeker geen 80km/u.
Lees ik het goed dat de regulateur centrifuge (blijft een mooi woord) een ‘aan-uit’ karakter heeft en dus niet geleidelijk de druk op c.q. afbouwt?
Ps: drie keer dit berichtje moeten aanpassen vanwege de taalvouten. Mijn God wat is het nog vroeg…. KOFFIE!mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nee hij is geleidelijk…. maar het minimum begint ergens en maximale tegendruk is ook ergens, maar ik weet totaal niet meer waar.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gezien de constructie van de r.c. ging ik ook uit van een geleidelijke opbouw van druk.
Gevoelsmatig werkt de tegendruk echter al bij een veel lagere snelheid.
Vandaar die ‘slinger’ op de rotonde op zondagmorgen.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Voor hen die willen weten hoe de r.c. werkt:
http://www.cpge-brizeux.fr/casiers/marc/20071109_regulateur centrifuge.pdf
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI