21 van de 40
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »

Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2 (deel 1)
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 03 november 2008 10:57 PM
  [ # 301 ]

Er hoort geen fluitconcert te zijn bij het stijgen Wink , zal bij mijn XM ergens toch lucht worden aangezogen in het hydraulisch systeem door een kleine lek (nog steeds niet kunnen vinden).

Is je voorraadbol en diravibol nog goed op druk?

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27954

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 november 2008 12:50 AM
  [ # 302 ]

Net even onze ervaren CX rijder Sans-Pareil in mijn CX laten rijden, was toch blij met het commentaar dat de CX goed rijdt Wink

Die Diravi moet toch maar eens wat aan gedaan worden…
Jammer dat we het ABS systeem nog niet aan de gang gekregen hebben.

Eigenlijk zijn dat nu zo’n beetje de enige punten die nog niet werken.
En natuurlijk nog wat roestpuntjes bijwerken, maar dat krijg je er nu eenmaal gratis bij Wink

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 november 2008 10:59 AM
  [ # 303 ]

De GtiT van Arjan rijdt inderdaad prima. Tegendrukbekrachtiger moet eigenlijk wel even gemaakt worden voor het relaxed rijden op snelheid… zo is ie wel erg gevoelig… ik heb ook eens een gti t gehad waar de tegendrukbekrachtiger altijd stuk was, het is even grappig, maar het wordt op den duur wel wat irritant.

Oh ja en die Kat moet er onderuit natuurlijk Wink. Wel interessant dat de lambda sonde dus niet in de uitlaat zit op die auto… ik vraag me af of ze dan een injectie computer van een M25/666 er in hebben gezet…

Verder deed een rondje in de auto van Arjan mij realiseren dat ik misschien toch weer eens al mijn bollen moet nalopen, dat die waarschijnlijk wel weer aan vullen toe zijn.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 10 november 2008 08:57 PM
  [ # 304 ]
sans-pareil schreef:

Verder deed een rondje in de auto van Arjan mij realiseren dat ik misschien toch weer eens al mijn bollen moet nalopen, dat die waarschijnlijk wel weer aan vullen toe zijn.

Haha Very Happy
Daar kwam ik op de terugweg ook al achter Wink

Zoals je tijdens de rit al zei, soms moet je even iets anders rijden om weer te kunnen waarderen wat je zelf heb Cool

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2426

Gepost: 11 november 2008 01:12 AM
  [ # 305 ]
sans-pareil schreef:

Tegendrukbekrachtiger

is dat het ding wat je stuurbekrachtiging snelheidsafhankelijk maakt, of wat bedoel je?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 11 november 2008 11:34 AM
  [ # 306 ]

yep dat is het ding wat tegendruk geeft bij grotere snelheid. De tegendrukbekrachtiger dus Wink.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Profiel  

maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1066

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 11 november 2008 12:00 PM
  [ # 307 ]
sans-pareil schreef:

yep dat is het ding wat tegendruk geeft bij grotere snelheid. De tegendrukbekrachtiger dus Wink.

Ja en wat heel vervelend is als ie het niet doet, zoals bij mij toe in op weg was naar de sleuteldag. Vloog bijna een rotonde af.
Hopelijk is het het kabeltje dan ben ik snel klaar, of anders de ‘kabelverdeler’ (hoewel ik die al eens vervangen). Tja en anders moet de regulateur centrifuge uit elkaar.

Ik neem aan dat het mankement niet in de Diravi zelf zit.

http://www.sciences-indus-cpge.apinc.org/Regulateur-centrifuge-Diravi

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 11 november 2008 12:15 PM
  [ # 308 ]

Bij mij was de kabel een keer ondersteboven gemonteerd (door een niet nader te noemen garagist in het zuiden van het land) waardoor deze zich langzaam ging ontwinden en uiteindelijk brak. Spannend hoor.

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 11 november 2008 12:31 PM
  [ # 309 ]

Om nog maar te zwijgen over de enkele keer dat je noodgedwongen in een andere auto moet rijden en dan meteen bijna tegen een geparkeerde auto aan knalt omdat het stuur “gewoon” blijft staan…  Laughing

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 12 november 2008 08:35 PM
  [ # 310 ]
fluidphreak schreef:

Om nog maar te zwijgen over de enkele keer dat je noodgedwongen in een andere auto moet rijden en dan meteen bijna tegen een geparkeerde auto aan knalt omdat het stuur “gewoon” blijft staan…  Laughing

Valt mee, rijdt ook gewoon zonder problemen in mijn Xsara Wink

Verder voelt het totaal niet gevaarlijk. Ja hij is (te) gevoelig. Volgens de garage lag het gewoon aan het kabeltje, deze moet dus vervangen worden of gemonteerd als die helemaal weg is dat weet ik niet.

Ik zie eigenlijk ook niet hoe je van een rotonde af kan vliegen, hij gaat toch pas bij hogere snelheid zwaarder sturen? Bij welke snelheid was dat ook alweer? Wink

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 12 november 2008 09:03 PM
  [ # 311 ]
Arjan Verkade schreef:

Bij welke snelheid was dat ook alweer? Wink

Volgens mij was dat bij 80, maar waar ik die wijsheid vandaan heb, weet ik niet.

Profiel  

maartens
> 1000 berichten

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 13 november 2008 11:09 AM
  [ # 312 ]
Arjan Verkade schreef:
fluidphreak schreef:

Ik zie eigenlijk ook niet hoe je van een rotonde af kan vliegen, hij gaat toch pas bij hogere snelheid zwaarder sturen? Bij welke snelheid was dat ook alweer? Wink

Ja ja…. Smile
De rotonde uitsturende merkte ik dat mijn stuur niet meer terugdraaide maar bevroor. Dat was zeker geen 80km/u.
Lees ik het goed dat de regulateur centrifuge (blijft een mooi woord) een ‘aan-uit’ karakter heeft en dus niet geleidelijk de druk op c.q. afbouwt?

Ps: drie keer dit berichtje moeten aanpassen vanwege de taalvouten. Mijn God wat is het nog vroeg…. KOFFIE!

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 13 november 2008 11:15 AM
  [ # 313 ]

Nee hij is geleidelijk…. maar het minimum begint ergens en maximale tegendruk is ook ergens, maar ik weet totaal niet meer waar.

Profiel  

maartens
> 1000 berichten

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 13 november 2008 11:22 AM
  [ # 314 ]

Gezien de constructie van de r.c. ging ik ook uit van een geleidelijke opbouw van druk.
Gevoelsmatig werkt de tegendruk echter al bij een veel lagere snelheid.
Vandaar die ‘slinger’ op de rotonde op zondagmorgen.

Profiel  

maartens
> 1000 berichten

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 13 november 2008 03:06 PM
  [ # 315 ]

Voor hen die willen weten hoe de r.c. werkt: