




















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Sorry, ‘t is mij een beetje te vaag, ik haak af.
Je wilt kennelijk dat iemand je gaat overtuigen een XM te nemen door vooroordelen weg te nemen, zonder zelf de moeite te nemen die vooroordelen op te noemen waar je blijkbaar mee zit.
Ik heb een paar keer met pech gestaan in Frankrijk met gebreken die ik thuis ook zou hebben opgelopen (eruit geblazen bougie, bobine en dynamo), en het is een aantal jaren prima gegaan, zonder wanklank. Aardig gemiddeld dus, meer kan ik er niet van maken….





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Max 500 euro en dan een XM?????
Reken op een 100% rampenbak, goeie gaan inmiddels niet meer voor een appel en een ei over de toonbank…...
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
ambijajance schreef:Sorry, ‘t is mij een beetje te vaag, ik haak af.
Je wilt kennelijk dat iemand je gaat overtuigen een XM te nemen door vooroordelen weg te nemen, zonder zelf de moeite te nemen die vooroordelen op te noemen waar je blijkbaar mee zit.
Ik heb een paar keer met pech gestaan in Frankrijk met gebreken die ik thuis ook zou hebben opgelopen (eruit geblazen bougie, bobine en dynamo), en het is een aantal jaren prima gegaan, zonder wanklank. Aardig gemiddeld dus, meer kan ik er niet van maken….
Het is duidelijk als je een goed bedrag betaalt voor een zeer nette xm bij een autobedrijf, of bij een liefhebber/handelaar, dat het wel goed zit met een xm qua rare problemen.
Die zoek ik niet.
C3 Pluriel 2003
Tjerk schreef:Quinten schreef:Dat de modellen na 94 een verademing zijn qua betrouwbaarheid o.k. er zijn natuurlijk ook exemplaren van 1991 - 1993 waar alles wat je kunt bedenken al aan is vervangen.
De gemiddelde prijs voor de laatste 3 auto’s was 500 euro.
Het gaat om een lmc munsterland van 5.20 mtr met de saab 900 2.0 130 pk 177 nm prima, de safrane 2.2 met tamme 110 pk 175 nm had een beetje moeite maar die woog dik 1400 kilo.
Met die xantia heb ik giga veel ellende gehad, zie verder op het xantia forum.
De 18sx die ik nu heb doet het prima maar kan niet voor de sleurhut.www.marktplaats.nl/217274537
www.marktplaats.nl/221869738
www.marktplaats.nl/221878314Paar voorbeelden.
Maar voor zo weinig geld heb je niet altijd een even goede XM.
De marktplaats linken werken niet meer had ik laatst ook gemerkt, je komt iedere keer op de hoofdpagina, vervelend.
C3 Pluriel 2003








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Waarom een XM?
Gewoon omdat je wilt zweven en wilt genieten van de unieke rijeigenschappen van een grote Citroen.
Grote Citroens op de weg houden is nooit “goedkoop”.
Willem schreef:Max 500 euro en dan een XM?????
Reken op een 100% rampenbak, goeie gaan inmiddels niet meer voor een appel en een ei over de toonbank…...
Willem helemaal mee eens .
Er zijn mensen die luid roepen een XM te hebben gekocht voor dat bedrag maar vertellen er naderhand liever niet bij dat ze door achterstallig onderhoud nog eens een € 3000,- erachteraan hebben gegooid.
Ik bezit zelf twee exemplaren een XM 2.0 16 v destijds naar mijn idee niet duur aangeschaft met een lage kmstand en er nu 70.000km mee gereden zonder problemen alleen normaal onderhoud en na 30000km in bezit nieuwe koppelingsplaten. Overigens heeft mijn 2.0 16 V voldoende koppel naar mijn idee.
De XM V624 heb niet de laagste prijs voor betaald maar ook hier geen problemen en fluitend door de apk’s.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën
ted.kampen schreef:Waarom een XM?
Gewoon omdat je wilt zweven en wilt genieten van de unieke rijeigenschappen van een grote Citroen.Grote Citroens op de weg houden is nooit “goedkoop”.
Daarom is het wel handig om door de kenners wat aanwijzingen te krijgen.
C3 Pluriel 2003
eXaMple schreef:Al aan een diesel gedacht? de trekkracht van een td verslaat praktisch elke benzine uitvoering ( evenveel als v6 en ct )
Mijn broer heeft met mijn auto een boot opgehaald in frankrijk en had niets dan lof over de power.
Aan diesel denk ik ook wel maar tot een paar maanden geleden dat de prijs per liter 1.30 was, heb ik het uit mijn hoofd gezet.
Zeker ook omdat het verbruik voor een zware diesel niet erg veel scheelt met benzine.
C3 Pluriel 2003
citro-power schreef:Zonder kofferbak word het inderdaad een beetje lastig om een trekhaak te monteren en bagage mee te nemen.
Wel erg apart en zeldzaam als er maar 15 in Nederland zijn.Een 3.0 V6 met een automaat is niet zo’n goede combi. Meestal sneuvelen de bakken tussen de 15>200d.km door gebrek aan onderhoud.
Reparatie is erg duur.
o.k. dat is in ieder geval geen optie, mischien is met het eigen gewicht een 2.0 8v ook al een prima uitvoering, zolang hij nog en beetje vers is.
C3 Pluriel 2003
Dit valt ook wel onder het vakantie budget:
Citroen xm 2.0i-16V sx bj.1996 zwart. Advertentienr.:221878314
Terug | Auto’s > Citroën Volgende
Meer foto’s Prijs: 650,-
Datum: 16-01-09 13:48
Gezien: 68 keer
Contact informatie
Telefoon:
Naam:
Woonplaats: Amersfoort, Utrecht
Bekijk alle advertenties van adverteerder
Beschrijving Modelinformatie Historie en kosten Kaart
Model: Overige modellen Bouwjaar: 1996
Brandstof: Benzine Kilometerstand: 256.000 km
Carrosserie: Hatchback (3/5-deurs) Transmissie: Handgeschakeld
Kleur: Zwart Kenteken: NLXF16
Meer modelinformatie
Bouwjaar: 1996
Kilometerstand: 256000 km
Versnellingtype: Handgeschakeld
Aantal deuren: 5
Brandstof: Benzine
Gewicht: 1363 kg
Cylinderinhoud: 1998 cc
Vermogen: 97 kW / 131,92 pk
APK datum: 06-03-2009
BTW/Marge: Marge
Kleur: zwart metallic
Bijzonderheden
Technisch een zeer goede auto. Rijdt perfect!. Eventueel afleverbaar met een nieuwe apk.
TEL: 06-50557280 / 06-39101301
Optielijst
metaalkleur, Comfort-pakket (mistlampen voor, elektrische ramen achter, buitensp.elektr.verstelb.), zonwerend glas, stuurbekrachtiging, airbag bestuurder, c.deurv.+el.ramen voor, startblokkering
Historie en kosten (Uitleg en disclaimer) Nieuwprijs vanaf: € 25.906
Aantal eigenaren tot en met nu: 1
Type laatste eigenaar: Autobedrijf
Eigenaar sinds: 08-07-2008
Lees meer
C3 Pluriel 2003





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ja hoor, ff een trekhaak eronder en gaan….
EDIT, vind ‘m wel raar hoog staan van achter. Mischien zo gedaan voor de foto, maar in dat geval is de voorkant wel erg snel omlaag gedoken…





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Quinten schreef:citro-power schreef:Zonder kofferbak word het inderdaad een beetje lastig om een trekhaak te monteren en bagage mee te nemen.
Wel erg apart en zeldzaam als er maar 15 in Nederland zijn.Een 3.0 V6 met een automaat is niet zo’n goede combi. Meestal sneuvelen de bakken tussen de 15>200d.km door gebrek aan onderhoud.
Reparatie is erg duur.o.k. dat is in ieder geval geen optie, mischien is met het eigen gewicht een 2.0 8v ook al een prima uitvoering, zolang hij nog en beetje vers is.
Ik heb een 2,0 8v, en kom prima weg met m’n caravan van 4,30 oid, maar hij wint geen prijzen t.o.v. al het moderne geweld en SUF’s e.d.






















Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik zou ook gewoon kijken voor een 2.0 8V.
Ik heb er zelf een gehad die ik met 2 ton kocht en waar ik praktisch zonder onderhoud een ton bij heb gezet (wel olie en de dbriem een keer gedaan) Pas toen ik hem aan een vriend kado had gedaan hebben we na een jaar de koppeling moeten doen.
De 2.0i is een waanzinnig betrouwbare motor, en er is vast wel ergens een modelletje te vinden dat airco heeft. Een dikke diesel of turbo of V6 trekt de hut natuurlijk wel gemakkelijker van de plek, maar je gaat toch niet hard rijden. Wellicht dat je in de bergen wat minder snel omhoog komt, maar je gaat natuurlijk ook niet op vakantie omdat je zo’n vreselijke haast hebt.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
En deze? Heb je nog een trekhaak erbij ook.
Ff uitzoeken of apk er weer makkelijk op te krijgen is….
En uiteraard een goede proefrit maken (ik weet niet of dat uberhaupt mogelijk is met een verlopen APK???) incl. rotondes en een langer stuk op de snelweg.
Het komt er gewoon op neer dat een grote factor geluk meespeelt.
ted.kampen schreef:En deze? Heb je nog een trekhaak erbij ook.
Ff uitzoeken of apk er weer makkelijk op te krijgen is….
En uiteraard een goede proefrit maken (ik weet niet of dat uberhaupt mogelijk is met een verlopen APK???) incl. rotondes en een langer stuk op de snelweg.
Het komt er gewoon op neer dat een grote factor geluk meespeelt.
Denk dat je hem voor 250-300 zo mee heb, maar dan staan ze niet te springen om proefritten, de apk punten zijn nog wel een beetje stilstaand te controleren.
Heeft de xm net als de zx ook last van zwakke aandrijfassen/homokineten?
C3 Pluriel 2003