skremar schreef:bij mij is het zelfs gebeurd met een saab 9-3 sportsedan van 4 jaar oud en met 150000 km op de teller. Is daar ook een bekend probleem. Zééééééér aangenaam
. vooral als er vanuit saab weinig reactie komt.
mvg
daar had ik nog nooit van gehoord, kan het me wel voorstellen als je een keer een mega smak maakt op een stoep, maar spontaan??
C3 Pluriel 2003
ieksEmmu schreef:Quinten schreef:
als je nou dit topic doorgaat , kan je vast verder met rekenen.
Kom je daar ook wel eens spontaan een sudden silence van 3/4 dag tegen?
C3 Pluriel 2003






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007
- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Kom je daar ook wel eens spontaan een sudden silence van 3/4 dag tegen?
hahaha! een XM van €500 kan ook zo maar een sudden silence van 3/4 dag hebben hoor! Maar met een beetje geduld gaat ie het vanzelf weer doen
Groet, Joost, op dit forum als “Sweef”
foto’s rode sweef:
foto’s groene sweef (gesloopt):
foto’s Mehari (verkocht):
ieksEmmu:
als je nou dit topic doorgaat , kan je vast verder met rekenen.
Van die topic wordt je niet echt vrolijk,....
Wat het bouwjaar van je xm?
C3 Pluriel 2003






















Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
1994
Ik denk dat mijn vorige XM jaarlijks tussen de 1000 en 1500 euro aan onderhoud kostte (2.1TD). Dat vind ik netjes voor zo’n grote auto. Inmiddels verkocht.
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Vandaag, voor mn werk, tijdens de lunch met een stel Fransen (klanten) gesproken over auto’s. Hun reaktie over citroen…..old men’s car…...over mn XM…..that’s not a car, it’s a boat! ....... Later beetje afgezwakt dat comfort perfect is maar te weinig power in the engine’s. Het moge duidelijk zijn dat de Prijzen voor deze klant omhoog gaan!
C5, voorheen XM 2000, XM 1991, CX 1978





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ik hoop ook dat je je klanten de lunch hebt laten betalen…...
ambijajance schreef:Ik hoop ook dat je je klanten de lunch hebt laten betalen…...
Waarom zo??? heeft verder nette reacties en verteld zijn verhaal.
C3 Pluriel 2003





















Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Quinten schreef:ambijajance schreef:Ik hoop ook dat je je klanten de lunch hebt laten betalen…...
Waarom zo??? heeft verder nette reacties en verteld zijn verhaal.
:
:
ted.kampen schreef:En deze? Heb je nog een trekhaak erbij ook.
Ff uitzoeken of apk er weer makkelijk op te krijgen is….
En uiteraard een goede proefrit maken (ik weet niet of dat uberhaupt mogelijk is met een verlopen APK???) incl. rotondes en een langer stuk op de snelweg.
Het komt er gewoon op neer dat een grote factor geluk meespeelt.
Hij is nog steeds te koop
C3 Pluriel 2003
Richard Kruizinga schreef:Ik denk dat mijn vorige XM jaarlijks tussen de 1000 en 1500 euro aan onderhoud kostte (2.1TD). Dat vind ik netjes voor zo’n grote auto. Inmiddels verkocht.
En de auto rijdt weer perfect. Wel een boel aan gedaan inmiddels !
- Motorsteunen zaten los
- Ventielklepje op brandstoffilterbehuizing zat dichtgekit ?!?
- Sensor van koelvloeitsoftemperatuur zat niet meer aan het blok
- ECU vervangen
- Brandstofpomp vervangen
Mag ik je aanraden de volgende keer een andere beunhaas te gebruiken, Richard?
P.s. stuur die reservesleutel nou eens op!






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Eric'sXM schreef:Vandaag, voor mn werk, tijdens de lunch met een stel Fransen (klanten) gesproken over auto’s. Hun reaktie over citroen…..old men’s car…...over mn XM…..that’s not a car, it’s a boat! ....... Later beetje afgezwakt dat comfort perfect is maar te weinig power in the engine’s. Het moge duidelijk zijn dat de Prijzen voor deze klant omhoog gaan!
Duidelijk mensen die zelf nog nooit XM hebben gereden, maar dat gewoon van anderen gehoord hebben.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Quinten schreef:ted.kampen schreef:En deze? Heb je nog een trekhaak erbij ook.
Ff uitzoeken of apk er weer makkelijk op te krijgen is….
En uiteraard een goede proefrit maken (ik weet niet of dat uberhaupt mogelijk is met een verlopen APK???) incl. rotondes en een langer stuk op de snelweg.
Het komt er gewoon op neer dat een grote factor geluk meespeelt.Hij is nog steeds te koop
Nou, sla je slag…..
(of is het misschien een slecht teken dat ie voor deze prijs nog steeds te koop staat?)
De twijfel begingt zich meester van mij te maken, als ik voor maximaal 500,- geen goede xm kan vinden zal dit het eerste franse auto zijn van voor 1996 waarbij dat niet lukt, en ga echt geen cent meer betalen, het is potver 1100 gulden voor een 13 a 16 jaar oude auto.
Voorbeeld van de laatste 5 auto’s
zx avoriaz 1996 115.000km 200,- (zat een rem vast, stabalisator gaar, lichte schade voorscherm, geen apk)
Xantia 1.8 sx 1993 153.000300,- (motor loopt iets rauw bij de start verder 100% jaar apk)
Opel corsa 1.4i 1995 134.000km 300,- (lichte voorschade geen mankementen)
Renault safrane 2.2i 1995 275,- 340.000 (iets door zijn voorveren gezakt verder 100%)
En zo kan ik tientallen auto’s doorblijven gaan
C3 Pluriel 2003