











































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Aardige projecten, hoop dat ze er snel weer net zo uit zien als die Prestige die binnen staat
CitroenAZU schreef:Een terrein vol met CX’en w.o. een hele vroege 2200 super origineel NL.
is dat niet in Eindhoven, aan het tuintje voor de deur in te schatten?
ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Da’s volgens mij bij “bayeaux” voor de deur…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat is volgens mij in Eindhoven inderdaad. Ben er ook een paar keer langs gereden. Blijven mooie auto’s de CX, hopelijk zijn er nog over als ik genoeg geld heb .


























Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Was in Eindhoven, leek op een leegstaand garagepand…..
Pascal schreef:Dit wordt er wel eentje voor de snelle beslisser: ze wordt morgen ingeruild op een Alfa (!)....
De auto komt van Dibert (CitroVille Borculo) en is ruim een jaar in bezit.
Omdat het de tweede bedrijfsauto is, moet er wat anders komen; collega’s kunnen er maar slecht mee overweg (?): niet iedereen is gecharmeerd van Diravi en 60 meter neus…
De auto is hard, slechts één deur heeft aandacht nodig (afbladderende lak) en de bedrading naar de bestuurdersdeur ook (CV werkt niet op die deur).Goed: voor 4500 euro wisselt ze van eigenaar, dat is wat hij aan inruil krijgt bij de Alfa-man..
Meer info? Doe me een PB en ik doe je een telefoonnummer van de beste man.
Nogmaals: snel beslissen, morgen isze weg (en kun je haar duurder kopen bij de Alfa-boer in Hoogeveen)...
dan weet ik wel waar deze tercht komt ,of bij autodrome ( denk ik niet ) of bij http://www.berjan.nl/
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Om voor eens en voor altijd de twijfel van de ook door anderen al een paar keer gespotte “serie II” met klassiek kenteken…
Ik sprak vandaag haar eigenaar.
Hij kocht haar als een gewone serie I 2400 GtI uit 1977, maar kreeg er een aanrijding mee waardoor de neus werd beschadigd.
Serie I plaatwerk was duur en hij kon een schade-serie II kopen voor een appel en een ei, dus besloot tot transplantatie van serie II delen in de ‘77-er.
Omdat het originele lederen interieur ook verre van redbaar was heeft hij het serie II interieur ook getransplanteert…
Al met al krijg je dan dit resultaat:
De auto heeft nèt een verse APK, onderhoud wordt door deskundigen gedaan (Citroën sub-concessaire Lubbers) en heeft nu 140K op de klok.
En ja: hij wil ervan af, want z’n pas gestartte eigen zaak vreet geld…
Niet een auto voor de liefhebber die alles tot in de puntjes origineel wil hebben, meer voor iemand die gewoon wil rijden dunkt me.
Al ben ik van mening dat z’n vraagprijs aan de hoge kant is, er valt misschien te onderhandelen…
Interesse?
->
‘Spirit of avant-garde’
waterman771 schreef:Da’s volgens mij bij “bayeaux” voor de deur…
Das Bayeux inderdaad.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Wat moet-ie kosten dan?
€ 4500 toch?





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
-niels- schreef:€ 4500 toch?
Nee dat was een andere die intussen in Hoogeveen bij de Alfa-boer staat.
Dit is in Hengelo en is een 2400 uit ‘77.
Die andere was een ‘86-er, overgangsmodel mèt meegespoten stalen bumpers.
Gewoon bellen met de eigenaar, hoor je meer.
‘Spirit of avant-garde’





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Overigens, die Turbo die bij Citroville vandaan komt, heb ik anderhalf jaar geleden daar nog bekeken. Hij was toen (helaas) net verkocht, ws aan degene die haar nu weer heeft weggedaan. Prijs bij Citroville was toen ook zo’n 4500 euro overigens, relatief laag volgens hen omdat de km-stand vrij hoog is. Zag er op het eerste gezicht goed uit.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Pascal schreef:
77 is natuurlijk orgineel een smalspoor, je kan op deze foto ook goed zien hoe ver de voorwielen naar binnen staan














Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
In veere deze CX Prestige automatic gespot.
Is een 81er en vorig jaar ingevoerd, 54-ZK-JV
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik ben nu twee dagen in Hoogeveen voor m’n werk en ben vanmiddag even bij Berjan wezen kijken…...ze staat daar niet.
Ik kon zo gauw ook even geen verkoper vinden waaraan ik kon vragen of zij die CX inderdaad ingeruild hadden. Het zou natuurlijk ook nog maar zo kunnen dat ze haar meteen afgestoten hebben. Berjan heeft immers voornamelijk vrij recente wagens staan en eigenlijk helemaal geen ouder werk. (ook geen Alfa’s of Fiat’s )