














Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
waterman771 schreef:Zeker heeft dit invloed: als je aan de kraan in de slang gaat draaien verloopt de hele afstelling en moet je de stelschroef op de verdamper ook opnieuw gaan afstellen… anders staat ie veels te rijk en verzuipt ie direct bij het starten op gas…
Afstel gegevens voor lpg: stationair ca 1,5-2,0% CO bij 800-1000 toeren, af te stellen op de verdamper.
Dan op toeren: bij 2500-2700 toeren tussen 1 en 1,5/2,0 % CO. Af te stellen met de schroef in de slang.
Doen ze bij de APK ook geen meting ? Ik heb vaker gemerkt na een APK dat ze aan de stelschroef hebben liggen draaien om het CO gehalte binnen de normen te krijgen…..
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.






























Totaal aantal Berichten: 11896
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Dat doen ze. Is de easy way out. Eigenlijk moet je je gassysteem gewoon goed afgesteld hebben staan… Zo heb ik met mijn ouwe gasgestookte hut meerdere APK’s bijgewoond waarbij niet meer aan het gassysteem hoefde te worden gefrut. Afstellen (laten) loont!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nu loopt de dame eindelijk weer maar nu ik niet meer.
Ik heb mijn kruisband van mijn knie gescheurd.
Voorlopig zit ik dus alleen maar achter de pc. en niet achter het stuur.
Maar dat kan ook nog best iets leuks op leveren.
Ik heb van de week via marktplaats een nieuw dashboard gekocht met temperatuur meter.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Dashbord vandaag binnen gekregen.
Heeft iemand ergens een schematje van hoe je het aan moet sluiten.
Moet de draad van de sensor in een van de stekkerblokken?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ja, in de enige vrije. Ik meen boven in de gele, weet ik vrij zeker eigenlijk…
Citroen!
Dank je voor je snelle antwoord.
Nu maar hopen dat hij ook werkt.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Nog even ter bevestiging van DriverD:
Wat een geweldig forum is dit toch he!
Bedankt Ted.
Nu nog even tijd vinden om hem erin te zetten.
Ik weet dat dat zo gebeurd is maar er zijn nog wat zaken die ik dan gelijk aan wil pakken.
Overigens, de startproblemen zijn definitief voorbij.
Door mijn knie blessure heb ik weer twee weken niet gereden. Afgelopen zaterdag had ik de dame al vroeg nodig en zij stond weer stijf bevroren op de parkeerplaats. Maar gewoon vrij wel direct starten! Ben blij dat dit weer achter de rug is.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Nog steeds geen tijd gehad om het nieuwe klokkenspel in te bouwen.
Heb momenteel een enorm druk leven. Wel erg leuk met heel veel uitjes.
Zo ook dit weekend weer. Lekker met het hele gezin en aanhang en nog wat vrienden naar Friesland. En natuurlijk met de DSuper.
Ik heb er echt zin in weer eens een paar uur in mijn dame te zweven.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Weer ruim 850 kilometer erop zitten.
Wat is dat toch goed voor onze dames zo eind rijden.
Ze loopt weer heerlijk. (deed ze eigenlijk al) Maar toch merk je verschil na zon lange rit.
En een gemiddeld verbruik van 1 op 9 op LPG vind ik ook niet slecht.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
1 op 9 LPG vind ik zeer lovenswaardig inderdaad.
En ik ben het met je eens: een auto die een flinke rit gemaakt heeft, dat merk je nog een tijdje. Hoe ouder de auto (en hoe minder vaak gebruikt voor flinke ritten), des te duidelijker je het merkt.
Heerlijk is dat altijd.
De witte dames krijg je er niet onder!
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Na zelf nog eens nagerekend te hebben moet het verbruik 1 op 8,2 zijn.
Ik had het aan mijn zoon gevraagd even uit te reken.
Helaas is het toch waar dat ze tegenwoordig niet goed rekenen meer leren op school. ops:
Maar 1 op 8,2 vind ik nog steeds mooi.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Het blijft maar stil van mij kant.
De reden is dat ik het te druk heb met andere dingen. Voornamelijk lekker veel weg zijn en motor rijden en sleutelen.
Dit heeft mij wel aan het denken gezet. Ik heb best aardig wat tijd. Ik werk in het onderwijs dus lekker veel vakanties. Maar nooit geen tijd voor mijn dame. Dit betekend dus dat mijn interesse ergens anders ligt.
En niet alleen moet ik mijn beschikbare tijd delen met andere hobby’s, maar ook de centen. Vooral de vele reisjes kosten nog al wat. En wat lijd daaronder? Juist de dame voor de deur.
Ik loop er dus serieus aan te denken om te stoppen met deze hobby. De kogel is nog niet echt door de kerk maar mijn verstand zegt stoppen.
Maar mijn hart verzet zich hevig tegen dit besluit.
Wat ook meespeelt is dat mijn vrouw er niet meer achter staat. Zij ziet de dame ook alleen maar achteruit gaan voor de deur en weet inmiddels ook wat het allemaal kost.
Misschien veruil de ik dame ik een 2CV. Minder gecompliceerd iets minder kostbaar en het blijft een oude citroen. En ook niet onbelangrijk. Mijn vrouw is daar helemaal gek van.
Al met al aardig wat overdenkingen hier.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Het zou jammer zijn, ik ken het gevoel wel, heb zo ook mijn peus 404 de deur moeten wijzen. Maar een 2cv kan een hoop goed maken.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Wij hebben twee jaar geleden een uitstapje richting 2cv gemaakt: we vonden hem veel te smal tov wat we gewend waren en zijn weer terug op het oude nest…