Slecht steelbare auto’s: C3 en C4 vallen in de prijzen.
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 14 juli 2005 01:55 PM

http://www.autoexpress.co.uk/news/58118/thiefbeating_stars_named.html

C3 is door Thatcham (verzekeringstestinstitiuut) verkozen tot meest diefstalveilige “Supermini”, de C4 tot meest diefstalveilige “Small Family Car” en de C4 VTS tot meest diefstalveilige “Performance Car”.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 14 juli 2005 02:00 PM
  [ # 1 ]

Re: Slecht steelbare auto’s: C3 en C4 vallen in de prijzen.

eviltwin schreef:

http://www.autoexpress.co.uk/news/58118/thiefbeating_stars_named.html

C3 is door Thatcham (verzekeringstestinstitiuut) verkozen tot meest diefstalveilige “Supermini”, de C4 tot meest diefstalveilige “Small Family Car” en de C4 VTS tot meest diefstalveilige “Performance Car”.

Een paar jaar geleden kwam bij een onderzoek van de ANWB de Xsara al als een behoorlijk diefstalveilige auto uit de test. De enige reden waarom men de golf beter vond was dat bij de golf het reservewiel IN de auto ligt en dus niet gestolen kan worden. Bij de Xsara hangt ie zoals bij zoveel fransen onder de auto.

Bovendien heb je ook nog eens het subjectieve argument dat veel dieven al niet eens een Citroen willen stelen, dus dat maakt het alleen maar beter Wink

Gr,
Marten

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 14 juli 2005 02:16 PM
  [ # 2 ]

Soortgelijk artikel van een andere bron:

http://www.eveningtimes.co.uk/lo/features/7018922.html

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 14 juli 2005 02:40 PM
  [ # 3 ]

Nice Cool

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Hakkie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 14-01-2005

Gepost: 14 juli 2005 02:48 PM
  [ # 4 ]

Kijk dat zijn pas goede berichten.

En nu maar hopen dat de boeven dit soort berichten ook onder ogen krijgt. Anders moet :42 er weer achteraan en die hebben het al zo vreselijk druk Laughing

ex: Saxo 1.1 gris aluminium
ex: Xsara PHII 1.6i 16v vert hurlevent
ex: C4 1.6i 16v gris aluminium
nu: Saxo 1.4 VTS Zwart

http://www.citroen.nl/NR/rdonlyres/43386BE3-5AB5-413A-948A-96B54FB42281/69034/natuurlijk_citroen.jpg

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 juli 2005 02:52 PM
  [ # 5 ]

Re: Slecht steelbare auto’s: C3 en C4 vallen in de prijzen.

mpostma schreef:
eviltwin schreef:

http://www.autoexpress.co.uk/news/58118/thiefbeating_stars_named.html

C3 is door Thatcham (verzekeringstestinstitiuut) verkozen tot meest diefstalveilige “Supermini”, de C4 tot meest diefstalveilige “Small Family Car” en de C4 VTS tot meest diefstalveilige “Performance Car”.

Een paar jaar geleden kwam bij een onderzoek van de ANWB de Xsara al als een behoorlijk diefstalveilige auto uit de test. De enige reden waarom men de golf beter vond was dat bij de golf het reservewiel IN de auto ligt en dus niet gestolen kan worden. Bij de Xsara hangt ie zoals bij zoveel fransen onder de auto.

Bovendien heb je ook nog eens het subjectieve argument dat veel dieven al niet eens een Citroen willen stelen, dus dat maakt het alleen maar beter Wink

Gr,
Marten

bij een hp geveerde auto als die ingezakt is wordt wiel eronder vandaan halen lastig Wink
maar bij xsara is dat natuurlijk niet het geval.

moet je niet vanbinnenuit het wiel los maken?

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 14 juli 2005 03:56 PM
  [ # 6 ]

stelling 1[list]Slecht steelbaar is wat anders dan minst gestolen.[/list:u]
stelling 2[list]Auto’s waar er veel van zijn worden veel gestolen.
(behalve als zij “raar” zijn dus bijv met HP.)[/list:u]
stelling 3[list]Dieven houden van pauper auto’s[/list:u]
ad 1[list]Maar het helpt wel[/list:u]
ad 2[list]Zet je een HP Citroen omlaag, of zakt’ie in naar een lagere stand dan neemt de kans op diefstal exponentieel af met de hoogte.[/list:u]
ad 3[list]Parkeer je Citroen altijd naast een Astra, Golf of BMW.
Nooit naast een Suzuki, Yugo of Daihatsu. [/list:u]

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
frank
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 12-09-2003

Gepost: 14 juli 2005 04:28 PM
  [ # 7 ]

Das mooi, maar hoe zou het zitten het met de C5?


Dat citroens sowieso niet populair zijn bij het dievengilden, doet me denken aan mijn telefoontje 7 jaar geleden naar mijn verzekerings maatschapij, waarin ik ze vol trots melden dat ik mijn Xantia had laten voorzien van een uitgebreide alarminstalatie en vroeg hoeveel premie me dat wel zou gaan schelen. Kreeg ik een verbaasd antwoord: Een Xantia zij u, tja die zijn er volgens onze gegevens in de afgelopen 5 jaar z’n 3 tal gestolen, u denkt toch zeker niet dat wij u dan een extra korting gaan geven.

C5 1.8 16v break, 10-2002, gris aluminium, pack parking, cruise control
C3 Pluriel trapauto, 10-2003, Oranje

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 14 juli 2005 06:06 PM
  [ # 8 ]
frank schreef:

Das mooi, maar hoe zou het zitten het met de C5?


Dat citroens sowieso niet populair zijn bij het dievengilden, doet me denken aan mijn telefoontje 7 jaar geleden naar mijn verzekerings maatschapij, waarin ik ze vol trots melden dat ik mijn Xantia had laten voorzien van een uitgebreide alarminstalatie en vroeg hoeveel premie me dat wel zou gaan schelen. Kreeg ik een verbaasd antwoord: Een Xantia zij u, tja die zijn er volgens onze gegevens in de afgelopen 5 jaar z’n 3 tal gestolen, u denkt toch zeker niet dat wij u dan een extra korting gaan geven.

Lijkt mij dat ze dus alle Xantia’s (en misschien ook wel C5s) een korting mogen geven!

BTW tegenwoordig is het meestal andersom, vanaf een bepaalde verzekerde nieuwwaarde moeten auto’s een alarmsysteem hebben.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 juli 2005 08:28 PM
  [ # 9 ]

volgens mij had ik wel eens een lijst gezien van bepaalde auto’s en daar stond diefstal gevoeligheid bij.

toen stond er bij de XM dat deze auto niet diefstal gevoelig was met uitzondering van de V6.24
maar das al vrij lang geleden neem aan dat daar nu ook niet erg veel vraag meer naar is Wink

Profiel  
 
robb
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-12-2003

Gepost: 24 juli 2005 03:32 AM
  [ # 10 ]
frank schreef:

Dat citroens sowieso niet populair zijn bij het dievengilden, doet me denken aan mijn telefoontje 7 jaar geleden naar mijn verzekerings maatschapij, waarin ik ze vol trots melden dat ik mijn Xantia had laten voorzien van een uitgebreide alarminstalatie en vroeg hoeveel premie me dat wel zou gaan schelen. Kreeg ik een verbaasd antwoord: Een Xantia zij u, tja die zijn er volgens onze gegevens in de afgelopen 5 jaar z’n 3 tal gestolen, u denkt toch zeker niet dat wij u dan een extra korting gaan geven.

Dat doet mij denken aan een aanvaring met mijn verzmij. Ik had een spiksplinternieuwe Xantia “Allure” gekocht en die was af-fabriek voorzien van een startonderbreker met code; in die tijd (1995) nog niet echt standaard.
Ik was ook benieuwd wat de korting zou zijn. Wel, gevalletje koude kermis: de startonderbrekers van PSA waren niet goedgekeurd. Kostte me 10% meer premie of 5% eigen risico bij diefstal.
Ik ben toen héééééééééél boos geworden en daarna was alles weer goed.

Quand une idée est bonne, le prix n’a pas d’importance.

http://www.citroenmodelcars.nl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook