Ik ga zeker verslag doen hier! En uiteraard hoop ook ik dat het helemaal goed komt
Laat ik de xm toch nog maar een weekje staan…
Xsara Coupe

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik volg het maar half, maar zaten er niet toevallig Xantia Activa bollen op???? Zo’n Activa is van zichzelf al een hele stugge auto…...De druk in de bol kan wel goed zijn, maar het dempertje (het gaatje + plaatjes) in de bol is ook stugger.
Sloop ook eens de hydractief-computer open en zoek naar doorgebrande componenten. Als je het met beleid doet, dan kan er niks kapot aan gaan.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Er zaten idd activa bollen onder, maar die zijn door de dealer vervangen voor splinternieuwe xm bollen.
Eind van deze week ga ik met Lucas Unger de auto is door de molen halen. Veercompu uitwisselen met een andere, elektrokleppen stuk voor stuk uitsluiten en zowiezo een rondje om te beoordelen of het helemaal aan mij ligt…
Xsara Coupe
Ben ook zeer benieuwd. Mijn break veert ook niet echt lekker. Nu had de dealer wel gezegd dat een rondje bollen geen kwaad zou kunnen….
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Rondje bollen had bij mij geen zin. T ligt echt aan iets anders.
Enne, die ds is ook wel leuk hoor, maar ze zijn zo duur
Ben wel stiekum aan t kijken voor een citroenetje er bij, maar dat is nog lang niet zeker….
Xsara Coupe
Xsara Coupe schreef:Rondje bollen had bij mij geen zin. T ligt echt aan iets anders.
Enne, die ds is ook wel leuk hoor, maar ze zijn zo duur![]()
Ben wel stiekum aan t kijken voor een citroenetje er bij, maar dat is nog lang niet zeker….Xsara Coupe
En ik vind dat je dat moet doen!
(ps, msn doet kut.. berichten komen niet aan..)
Ben ook bezig met een XM….
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Xsara Coupe schreef:Rondje bollen had bij mij geen zin. T ligt echt aan iets anders.
Enne, die ds is ook wel leuk hoor, maar ze zijn zo duur![]()
Ben wel stiekum aan t kijken voor een citroenetje er bij, maar dat is nog lang niet zeker….Xsara Coupe
die AX?
Geen ax, sneller, leuker en groter. Maar ik zeg verder niets en ik leg Erik bij deze ook een spreekverbod op
Xsara Coupe
Over dat klikken, bij de auto van Harm en mij (allebei serie 2) hoor je na een seconde de deur open te doen: ‘klik - piiiiiiiiiii…’ om vervolgens na gesloten deur na een halve minuut weer klik te horen en weg ‘piiiiiiiii….’ wat me overigens het hoogfrequente / modulerende signaal op de kleppen lijkt.
Groetjes Erik!

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Gisteren gechecked, als je ter hoogte van de b-stijl door je knieen gaat en de deur dicht doet, dan hoor je ze in koor zoemen
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:Gisteren gechecked, als je ter hoogte van de b-stijl door je knieen gaat en de deur dicht doet, dan hoor je ze in koor zoemen
Zelfde hier, ook als je achterklep opent hoor je daarna *klik. Dat hoor jij niet marco?
Grappig, dat geklik en gezoem heeft mijn Type 2 ook.
In het begin vond ik het wat apart, maar nu noem ik het
“leven”. Zon’ HP geveerde auto leeft gewoon meer.
Achterkant die omhoog komt etc.
Als je de deur opent (en niet sluit) blijft ze bij mij denk ik
ongeveer 10 minuten door zoemen. Vervolgens gaan ook alle
lampjes uit. Dit ter voorkoming van het leeglopen van de accu.
Deur open, en direct sluiten zal wel eens 30 s. kunnen zijn
voor het gezoem weer stopt.
Zelfde geldt geloof ik ook voor de achterklep ja.
En ach soms twijfel ik ook wel of mijne niet per ongeluk nog
is blijven hangen in de sport stand. Totdat ik hem er weer opzet,
en dan voel je het verschil vrij snel.
Ik hoop dat je het bovenwater krijgt.
KB
XM 2.0 CT VSX
Als je een kopbout kan vastdraaien, kan je ook een veerbol losdraaien !!!

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
KlaasBaas schreef:het
“leven”. Zon’ HP geveerde auto leeft gewoon meer.
bij mijn type 1 piept ie ook.
ook heerlijk: na een drempel ff een pufje van de voiture.