18 van de 39
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
   
XM 3.0 V6 Exclusive - Xsara Coupe   Veert weer!!:D
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 07 juni 2007 10:23 PM
  [ # 256 ]
Xsara Coupe schreef:

En hoe staat het op de bol? Is dat die combinatie van zwarte inkt of is het er echt in geslagen?
Er staat met zwarte inkt op: 6-075-FG. Zegt dat iets?

Xsara_Coupe

Ingeslagen, je moet goed kijken, want het is lastig te zien.

Op de laatste forumbijeenkomst bij Chyparse bleek ik Xantia achterbollen op m’n voorveerpoten te hebben (!), auto was bij vorige eigenaar dealeronderhouden. Het kan verkeren…

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 07 juni 2007 10:24 PM
  [ # 257 ]

Ik ga ff zoeken. Auto omhoog en kijken maar Laughing 

Xsara Coupe

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 07 juni 2007 10:33 PM
  [ # 258 ]

Achter zit nu idd 30 bar. Dat moet dus goed zijn. Hoe kan die achterkant dan zo week komen?
En ik heb nog maals gevoeld. Maar voor is zo verschrikkelijk stug. Wie in de buurt van zevenhuizen kan dat is voor mij onafhankelijk beoordelen?
Ik krijg mn moeders auto, een verlaagde cmax, veeeeeeeel verder ingedrukt Confused

Xsara Coupe

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 07 juni 2007 10:38 PM
  [ # 259 ]

Nog een puntje: net had ik de auto hoog staan om de boldruk te controleren. Toen deed ik haar naar de rijstand, zakte ze achter helemaal naar de grond. Begon na een tijdje weer op te pompen en ongeveer halverwege normaal en laag was er een floep geluid en schoot ze ineens naar de enahoogste stand. Daarna zakte ze weer terug naar iets onder normaal en daar bleef ze…
Wat kan dat dan weer zijn? Confused

Trouwens nog even aan de achterkant gevoeld toen ze hoog stond. Die voelde toen precies zoals de voorkant in normale stand voelt.

Xsara Coupe

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 07 juni 2007 10:43 PM
  [ # 260 ]

Die huppel waar je het over had das lucht, die word via het LHM vat afgevoerd naar buiten, lijkt mij geen probleem gymnastiek nog maar een paar keer. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 07 juni 2007 10:53 PM
  [ # 261 ]

Lucht zou goed kunnen, maar moet wel (vanzelf) binnen afzienbare tijd verdwijnen. Ik heb dat een keer na een hoogteregelaarrevisie aan de voorkant gehad, was na een paar km over. Achter kan wel wat langer duren.

Staat je wagenhoogte wel goed aan de voorkant als je de schuif in de normale rijstand hebt? Zo hard als jij het beschrijft mag de voorvering niet zijn, lijkt mij.

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 07 juni 2007 10:55 PM
  [ # 262 ]

Wagenhoogte staat mijns inziens goed… Is twee maanden terug ook nog inclusief uitlijnrapport afgesteld bij de dealer.
Ik weet ook niet meer wat ik er van moet denken. Volgens de monteur voelde het nog niet als een lekke bol, maar zat t er wel tegen aan.
Het vreemde is dus dat alle boldrukken aan de voorkant extra comfortabel zouden moeten zijn Confused

Xsara Coupe

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 07 juni 2007 11:02 PM
  [ # 263 ]

En toch… volgens mij is de indrukbaarheid van de voorkant niet maatgevend voor het veercomfort.

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 681
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 07 juni 2007 11:09 PM
  [ # 264 ]

Volgens de monteur voelde het nog niet als een lekke bol, maar zat t er wel tegen aan.

Dan is er wel wat aan de hand. De monteur wist het ook niet?
Misschien wel een te makkelijk advies van mij, maar bij Chyparse hebben ze bakken vol bollen in alle soorten en maten, monteren is daar een secondenkwestie, probeer het daar eens. Als de oorzaak elders ligt hebben ze dat ook zo boven water, ze zijn er in gespecialiseerd. Probeer anders eens telefonisch advies van ze te krijgen…

groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 07 juni 2007 11:11 PM
  [ # 265 ]

Telefonisch zeggen ze niets en afspraken zijn ergens heeeeeeeel ver weg momenteel. Daarbij is het werk van chyparse me op de laatste meeting een beetje tegengevallen. Nu snap ik dat er vaart gemaakt moest worden, maar mijn xm werd nou niet echt met smaak behandeld.

Xsara Coupe

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 07 juni 2007 11:31 PM
  [ # 266 ]

Zit er bij jou in de buurt niet een andere XM specialist? Ik ben persoonlijk geen fan van de officiele dealer’s, ze kleden je uit en het probleem blijft. Evil or Very Mad

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 07 juni 2007 11:34 PM
  [ # 267 ]

Zoals? Die Willem Bil in waddinxveen ga ik zowiezo niet heen. Die wilde wel mn hoogteregelaar maken, maar de kosten zei die pas na de klus.
Misschien die toko in Delfgauw. Die hebben me vorige keer wel snel geholpen. Maar ik zou graag zelf een diagnose stellen met iemand die er verstand van heeft. Ik heb nu al zo ongelooflijk veel geld in die auto gestoken. En bijna alles is nieuw. In de basis is t echt een ongelooflijk goeie auto. Bollen zijn zgan en goed op druk, uitlaat nieuw, banden nieuw, behoorlijk strak van buiten, nieuwe bougiekabels, bougies, compressie als nieuw.
Maar ik wil nu wel een keer comfortabel er in gaan rijden.
Ik begin haast spijt te krijgen van de verkoop van mn 2.0 16v…

Xsara Coupe

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 juni 2007 12:41 AM
  [ # 268 ]
Harm schreef:

En toch… volgens mij is de indrukbaarheid van de voorkant niet maatgevend voor het veercomfort.

Dat idee heb ik ook De voorkant is behoorlijk zwaar in verhouding tot de achterkant. Wat ik me nu nog kan bedenken, veronderstellende dat de hydrauliek verder goed is, dat veerpoten stram kunnen zijn. Dat kan in elk geval bij de BX vergelijkbare ellende veroorzaken. Bij de BX is dat te merken als de BX lang in de hoogste stand blijft hangen en dan in schokjes terugvalt.

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 08 juni 2007 12:41 AM
  [ # 269 ]

Je ziu eens kunnen overwegen om bij Renard in Beneden-Leeuwen langs te gaan. Is ook echt een specialist op het gebied van vering.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 08 juni 2007 12:42 AM
  [ # 270 ]

Geen spijt krijgen hoor, gewoon ff door zoeken het lek komt boven,
ik voel het aan mijn water. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
 
18 van de 39
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook