21 van de 39
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »

XM 3.0 V6 Exclusive - Xsara Coupe   Veert weer!!:D
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 13 juni 2007 05:27 PM
  [ # 301 ]

Hmm,

Vanochtend toen ik met de xm vertrok was ik aangenaam verrast door het veren. Ze veerde een stuk beter dan ik gewend was. Na een keer spelen met de hoogteregeling was dit comfort echter weg. Ook liep ze weer te bokken bij rijstand-hoog-rijstand. Normaal zakte ze achter ook in een keer door naar de rijstand, maar nu zakt ze helemaal door naar de grond. Om vervolgens niet hoog genoeg terug te komen.
Ook als ze een keer niet bokt. Iemand daar ideeen over?

Xsara Coupe

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 13 juni 2007 05:32 PM
  [ # 302 ]

Schijnbaar zit er toch ergens vuil of lucht in het systeem…...Veel gymnastieken en alvast gaan sparen voor Hyken Glacial Blue (= de smurfenolie van Renard of Van Bemmelen)

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 13 juni 2007 05:40 PM
  [ # 303 ]

Er zit Kendall in. Is dat slechter dan?

Xsara Coupe

Profiel  

JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 681

Gepost: 13 juni 2007 06:31 PM
  [ # 304 ]

Nee, is precies hetzelfde, “Kendall Hyken™ Glacial Blu Hydraulic Fluid” voluit, oftewel smurfenolie.

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 13 juni 2007 11:28 PM
  [ # 305 ]

Nou, toch weer even een bezoekje aan de dealer.
Conclusie: de dame huppelt alleen de eerste keer. Het geluid klonk ook alsof een van de remblokken aan de schifj blijft plakken. Daardoor kan de auto geen hoogte wisselen en blijft ze druk op bouwen. Dan is t plop, dat de boel ineens los schiet. Ander emogelijkheid is slecht gangbaar stangetje in de hoogteregelaar, maar dat lijkt niet logisch, aangezien eht alleen de eerste keer is.
Dit zou ook tijdens het rijden voor problemen kunnen zorgen…
Verder zou het klikken van de elektrokleppen weg zijn bij de “type 3”

Xsara Coupe

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871

- Xsara Scootertje.
Gepost: 13 juni 2007 11:36 PM
  [ # 306 ]

Het veerprobleem is dus nu wel of niet opgelost? Confused

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 13 juni 2007 11:37 PM
  [ # 307 ]
eXpelliarMus schreef:

Het veerprobleem is dus nu wel of niet opgelost? Confused

hij denk dat het een stukje is opgelost Wink

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 13 juni 2007 11:37 PM
  [ # 308 ]

Ze is nog aardig wisselvallig. Het is iig beter. Laat ik het zo zeggen. De remmen moeten zowiezo eerst ganbaar gemaakt worden. En volgens de dealer is dat echt alles dat uit die auto te halen is…

Xsara Coupe

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871

- Xsara Scootertje.
Gepost: 13 juni 2007 11:44 PM
  [ # 309 ]
Xsara Coupe schreef:

Ze is nog aardig wisselvallig. Het is iig beter. Laat ik het zo zeggen. De remmen moeten zowiezo eerst ganbaar gemaakt worden. En volgens de dealer is dat echt alles dat uit die auto te halen is…

Xsara Coupe

Raarrr!! Is die dealert nou zo goed en wij zo dom? Jij moet er in rijden hij niet, en maar betalen!! Ik vind het maar raar hoor, wel hoop ik dat het goed komt, je rijdt een XM toch niet alleen voor de look’s. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 14 juni 2007 12:07 AM
  [ # 310 ]

Dat van die remmen lijkt me heel raar… bij mij houdt de rem alleen de achterkant omlaag als je het pedaal echt goed ingetrapt houdt. Zo gauw je ‘m ook maar een beetje loslaat, schiet ie achter omhoog.
Ik kan me dus niet voorstellen dat één plakkend remblok de hele veerdruk kan tegenhouden.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 14 juni 2007 01:38 AM
  [ # 311 ]
Xsara Coupe schreef:

Nou, toch weer even een bezoekje aan de dealer.
Conclusie: de dame huppelt alleen de eerste keer. Het geluid klonk ook alsof een van de remblokken aan de schifj blijft plakken. Daardoor kan de auto geen hoogte wisselen en blijft ze druk op bouwen. Dan is t plop, dat de boel ineens los schiet. Ander emogelijkheid is slecht gangbaar stangetje in de hoogteregelaar, maar dat lijkt niet logisch, aangezien eht alleen de eerste keer is.
Dit zou ook tijdens het rijden voor problemen kunnen zorgen…

Xsara Coupe

Als remmen zo zwaar lopen dat ze invloed krijgen op de vering zouden de wielen kokend heet moeten zijn.

Kijk nou eerst eens samen met Lucas en ga dan verder met conclusies trekken.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 14 juni 2007 01:50 AM
  [ # 312 ]

Ga ik doen Wink

Xsara Coupe

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 14 juni 2007 03:39 PM
  [ # 313 ]
Xsara Coupe schreef:

Lijkt me wel heel sterk….... Waar denk je dat die dure solenoid in je hydractief-regelaar voor is?

Plakkende remmen…..Je merkt het vanzelf, maar het kan ook een van de kabels van de parkeerrem zijn. Ik denk ook niet dat dan het probleem in je remmen zit, of in de remservo, want dan heb je andere problemen

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 16 juni 2007 02:26 AM
  [ # 314 ]

Nou, de xm lijkt al beter te gaan reageren dan dat ze hiervoor deed.
Morgen eens met lucas goed gaan bekijken hoe het veert. Feit is dat ik nog nooit in een v6 xm heb gereden hiervoor. Misschien is het ook gewoon zo dat een 16v net iets comfortabeler is of dat mijn vorige 16v buiten mijn weten om op comfortbollen stond.
We wachten gewoon ff af! Vandaag merkte ik iig wel dat hobbels iets soepeler gaan komen..

Als het allemaal lukt morgen dan ga ik binnenkort ook bij arjan een tweedehands veerpootschotel halen om deze te vervangen. Klusje van niets en wel nodig. Zou zonde zijn als deze dame net zo eindigt als de xant op de foto’s in het andere topic!

Xsara Coupe

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 16 juni 2007 06:29 PM
  [ # 315 ]

Nou, ik kom net terug van een ritje met Lucas en ik ben niet gek aan het worden. De xm veert inderdaad niet zoals het zou moeten.
Achter kwam de elektroklep er wel in, maar voor voelde lucas hem niet schakelen. Dit zorgt voor een heel vervelend veergedrag.
Ook voel je ieder klein richeltje, steentje of wit streepje op de weg door in stuur en stoel.
Eerste wat we hebben gedaan is een andere compu er op gezet. In mijn xm zat een H5 compu en lucas had nog een H4 liggen. Dat is al een verschil van dag en nacht. Voor schakelt de elektroklep nu duidelijk wel mee. Hobbels neemt ze weer zoals het hoort.
De auto is over zijn algemeenheid nog wel wat stug, maar ik vrees dat ze rondom xantia activa bollen heeft.
Plan van aanpak is in eerste instantie dat lucas de oude compu gaat opknappen. Alle kwetsbare componenten worden vervangen.
Vervolgens weer kijken hoe dat veert en dan eventueel voor het soepele rondom originele bollen er op.

Xsara Coupe

Profiel  

21 van de 39
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook