heel mooi allemaal harm, vooral dat beige leer vind ik supergeil en die flatblades ga ik ook maar van je na-apen
Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl
Komt ‘ie inclusief de bedrading? Of moet je die nog los bestellen?
De bedrading kun je gewoon zelf maken, kwestie van een paar draadjes trekken.
heel mooi allemaal harm, vooral dat beige leer vind ik supergeil en die flatblades ga ik ook maar van je na-apen
Flatblades: http://www.smartautoshop.nl . Daar heb ik ze besteld; snel in huis, en niet te duur volgens mij.
Zojuist even bij Van Gompel een sleepring voor de radiobediening wezen halen. Had ie zomaar liggen! En… een fabrieksradio, die ik dus ook maar heb meegenomen. Vanavond maar eens even erin prutsen en kijken of ‘t werkt
Ben weer nieuwsgierig: wat kost dat? 2de hands of nieuw?
groet, Jan
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders
Aha, de fabriekradio… Philips toch? Ben erg benieuwd…foto’s?
Waar heb je die mooie witte knipperlichtjes eigenlijk vandaan, by the way?
Groetjes Erik!
Ben weer nieuwsgierig: wat kost dat? 2de hands of nieuw?
sleepring: 20 euro. Radio: 45 euro omdat de verlichting kapot is (maar da’s wel te fixen).
Waar heb je die mooie witte knipperlichtjes eigenlijk vandaan, by the way?
Van de dealert… kun je nieuw bestellen, kosten iets van 8 euro per stuk
Zo, dat zit! Radio werkt prima, nadat we de displaylampjes hadden vervangen. Verlichting van het scherm is nu iets vlekkerig, maar boeie!
Een verrassing voor me was dat deze fabrieksradio zelfs RDS heeft, da’s wel mooi.
De stuurbediening werkt ook, en er zitten zelfs lampjes in
Nu nog ofwel de sony-wisselaar aansluiten op de radio, of een philips-wisselaar scoren…

Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
jeroenenjan schreef:weet iemand de naam of code van de beigekleur van Harm zijn XM? Of hoe ik er achter kan komen?
Ik heb dezelfde auto en wil het leer herstellen.
De beige leerkleur heet Savanne

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
jeroenenjan schreef:oeps, te snel gereageerd ...
Savanne dus!
Daar ben ik al een stuk verder mee, harstikke bedankt!
Misschien ook iemand die de kleurcode weet?
Ga je hele delen kaal schuren + verven + waxen?
Of alleen wat scheurtjes bijwerken met een stiftje oid?
Ik zou gewoon met de hoofdsteun een lederverfbenodigdhedenwinkel binnenstappen, de kleur zal in die 13 jaar tijd door de zon afwijken van de originele teint beige.
Zo, daarnet weer eens bij de dealert wat onderdelen wezen halen. Mijn nieuwe 3e remlicht is binnen, en mijn nieuwe one-touchschakelaar voor het linker voorraam. Met werkende lampjes dus!
Ook een dashboardplaatje, zo’n blind knopje waar bij mij een ledje inzat. Da’s nu dus weer mooi strak
Hey Harm, cool, zo’n derde remlicht.
Dacht ik ook eens aan. Maar kun je die gewoon los bij de dealert halen dan? :
Die zat oorspronkelijk toch alleen op XMs van na 1998?
Is gewoon te bestellen ja, kost iets van 30 euro. Ik ga eens kijken hoe het mooi op te hangen is aan de achterklep
Alleen is de rand in de kofferbak anders bij de type3 modellen. Die zou ik toch nog proberen te bestellen harm…
Desnoods wil ik je wel ff mijn chassisnummer pb’en, kan de dealer daarop zoeken voor het juiste onderdeelnummer
Het zou het iig wel afmaken!
Xsara Coupe

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
jeroenenjan schreef:Nee, ik wil het leer eerst wat soepeler maken en daarna de barsten opvullen met spul, op kleur brengen en dan invetten.
het klinkt nu alsof ik een deskundige ben, maar dat heb ik van een internetsite voor het herstellen en behandelen van oud leer.
dr is ergens een site van een gozer die zn beige CX stoelen compleet kaal schuurt en opnieuw verft, ziet er echt als nieuw uit! kan alleen de site niet meer vinden…
genoeg spul op die colourlocksite zo te zien!

Totaal aantal Berichten: 6338
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace