44 van de 48
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »
   
Spuiten (en slikken). Zweven met een glimlach.
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 juni 2016 10:18 PM
  [ # 646 ]

Dat is 185/80/R14 toch?

Bij mij is er een 185/70/R14 op het reservewiel gegaan, blijkbaar is die maat voor een serie 2 goed genoeg.
Deze maat is wel voordelig te koop van Michelin.

Het blijft altijd lastig met die oude banden maten…

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 26 juni 2016 11:04 PM
  [ # 647 ]

Ik vermoed van wel. Zie nergens een aanduiding voor de hoogte.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4721
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 26 juni 2016 11:55 PM
  [ # 648 ]

Origineel hoort er inderdaad 185/80/r14 onder een serie 1, maar dat is moeilijk verkrijgbaar (buiten de Michelin classic serie). Ik ben voor 195/70/r14 gegaan, de standaard serie 2 band, die prima past, ook onder kap.
Bij een diesel schijnt het niet te passen ivm het isolatie materiaal.
Dat gezegd hebbende: klassieke michelins passen en staan wel het mooist..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 27 juni 2016 12:09 AM
  [ # 649 ]

En kosten 300 euro per stuk. Dan vind ik deze opeens een stuk mooier.
Het zijn banden. Rond, zwart en na tien kilometer zit er poep in dat authentieke profiel.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 juni 2016 12:20 AM
  [ # 650 ]

Origineel hoort er inderdaad 185/80/r14

Die heb ik nu als reserve wiel bij de braek.
Met de bedoeling dat hij bij de prestige komt….

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 15 augustus 2016 02:37 PM
  [ # 651 ]

Weer terug van een probleemloze (maar warme) vakantie. Altijd weer leuk om te merken hoeveel makkelijker ie start met dat warme weer. Wel zoop de CX behoorlijk, gemiddeld 1 op 9, maar wat wil je met 110-120 met aanhanger… En weer even bij de eerste eigenaar langs geweest, laatste (en eerste) keer was in 2009. Ben benieuwd of er een volgende keer komt, monsieur was hard achteruit gegaan. Maar niettemin bijzonder blij om ons en de auto weer te zien.


Voor 1 dag de CX achtergelaten op een plek waar de auto hopelijk nog lang niet aan hoeft te wennen, maar de reden was een leuke. Het kostte een uurtje gewenning maar daarna ging het algemene oordeel over het tijdelijke vervoer ondanks het aparte sturen en de idiote stand van je rechtervoet van “levensgevaarlijk” naar “verslavend leuk”.


En op de terugweg nog even de voorraden aangevuld. Het blijft elke keer een meevaller wat je in zo’n CX krijgt. In sommige opzichten is het goed dat ik geen break meer heb… Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 15 augustus 2016 07:32 PM
  [ # 652 ]

Fijne foto’s. En ook ik vind de zitpositie van een Mehari redelijk bizar. Maar ze zijn leuk!

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 18 augustus 2019 03:35 PM
  [ # 653 ]

Drie jaar geleden alweer… Zweven met een glimlach intussen, maar het blijft de laatste tijd knoeien met de carburateur. Sinds bij het vervangen van een brandstofslang het extra filtertje vergeten is, is er blijkbaar weer wat troep de carburateur ingezogen, met slecht lopen tot gevolg. Carburateur schoongemaakt, nieuw filtertje ervoor, maar nog geen blijvend succes. Nu snap ik de meest voor de hand liggende oplossing, carburateur er weer uit, opnieuw uit elkaar halen, goed reinigen, met compressor nog even goed doorblazen en kijken if het dan beter gaat.

Ga ik dus ook doen maar ik zou graag, aan de hand van de klachten, wat beter snappen wat er in de carburateur gebeurt (of zou moeten gebeuren) waardoor mijn CX doet wat ie doet.

Starten, stationair lopen, geen probleem. Rijden, accelereren, opschakelen, geen probleem. Binnen de bebouwde kom m.a.w. prima bruikbaar. Ook als ik in de 2 vol dooraccellereer tot pakweg 4500 toeren (dat leidt in mijn tweeliter-met-vierbak tot genoeg serie en versnelling om het idee te krijgen dat ik alles test) gaat alles zoals het hoort.
Als ik hetzelfde doe in zijn 3 of (als ik dat haal) in 4 houdt ie bij 3000 toeren echter in en kom ik ook bij volgas niet verder dan pakweg 80 km/u. Bij 3000 toeren is het op, terwijl dat in de lagere versnellingen dus niet zo is. Met een heel lichte rechtervoet kom ik met wat geluk en geduld tot 90-100 km, maar dit is natuurlijk niet als het hoort.

Wat is er in de hogere versnellingen anders waardoor dooraccellereren dan niet meer gaat? En waar moet dus mijn speciale aandacht naar uitgaan bij het reinigen?
Carburateur is de bij mijn 2000 uit 1977 behorende Weber 34DTMR28/250.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 augustus 2019 06:33 PM
  [ # 654 ]

In hogere versnellingen heb je meer snelheid, meer weerstand en dus meer vermogen nodig. En dus ook meer brandstof bij hetzelfde toerental. Een heel lompe test: op hoge toeren in een hoge versnelling de choke een stukje open zetten. Klimt het toerental dan wel verder dan zit er dus ergens een gedeeltelijk verstopping in de carburateur.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 18 augustus 2019 09:41 PM
  [ # 655 ]

Ik kan je volgen, al lijkt me dat dan eerder de brandstoftoevoer in zijn algemeenheid niet deugt als het bij hogere snelheden (en dus de behoefte aan nog meer brandstof) wel optreedt.

Ondertussen een proefritje gemaakt zonder het extra filtertje. Vanuit de gedachte dat die wellicht teveel tegen zou kunnen houden (je probeert eens wat). Geen verbetering. Vervolgens voor de zekerheid de carburateur weer gedemonteerd en schoongemaakt en het filter er weer voor gezet. Een van de lange sproeiers zat wat los in de schroefkop, die voorzichtig wat uitgebogen en weer teruggezet. Verder niets kunnen ontdekken, ook de acceleratiesproeier reageert (op de werkbank) normaal op bewegen van de gashevel. Dus die zit ook niet verstopt. De pakking tussen de beide delen heeft overigens betere tijden gekend, dus daar moet een nieuwe in.

Proefrit gemaakt, en net als je denkt dat het dan wel die sproeier zal zijn geweest omdat er bij 80 km/u nog steeds niets raars is gebeurd, trek je in z’n 2 eens vol door tot 5000 tpm en hop, daar gaan we weer… Horten en stoten… Grmbl…

Overigens maakt het geen verschil of ik met of zonder choke rijd. Toerental en snelheid blijven gelijk. Dat vind ik eigenlijk vreemder dan wanneer het toerental wél zou stijgen… Bij stationair lopen heeft het openen van de choke wél effect op het toerental.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 18 augustus 2019 10:10 PM
  [ # 656 ]

Ik verdenk de 2de trap.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 18 augustus 2019 10:16 PM
  [ # 657 ]

Mijn DS had zo’n probleem door een verstopt filter in de tank. Heeft de CX zo’n filter? Weet ik eerlijk gezegd niet. En ik heb wel eens gehoord over een defecte tank ontluchting. Trekt de tank vacuüm en wil de brandstof ook niet naar de motor. Een rondje zonder benzinedop is een test voor de tweede optie.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 18 augustus 2019 10:18 PM
  [ # 658 ]

Tank is niet al te vol dus dat gaan we morgen dan maar eens proberen.

René Jongejan schreef:

Ik verdenk de 2de trap.

En hoe kom ik erachter of dat zo is?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 18 augustus 2019 10:55 PM
  [ # 659 ]

Brult de auto ook uit de carburateur/inlaattraject tijdens het gasgeven als je vol gas geeft bij 80 km/u?
Dat heb ik met mijn bx gehad, ging ook niet harder dan 100 en later zelfs niet harder meer dan 80.
Ook inhouden/stotteren ed.
Bleek 1 van de uitlaatdempers verstopt te zitten met water roestkorrels en dempingsmateriaal(van dat pruikenhaar)

Zie hier https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/237295

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 18 augustus 2019 11:01 PM
  [ # 660 ]

Hmm daar zeg je wat. Ik meende tijdens het rijden wel tweemaal iets te horen dat past bij wat je beschrijft (maar vandaag voor het eerst). Hoe kom ik erachter of dit inderdaad zo is?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
44 van de 48
« Eerste  < Vorige 42 43 44 45 46 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook