even inhakend op de velgen: er zijn alternatieven in inch maten maar pas heel goed op. Die van CX Basis zullen ongetwijfeld goed zijn, maar ik heb ik het verleden iets te snel gehandeld door het (oa op internet te vinden) advies op te volgen dat de Evasion velgen geschikt zijn. In belgie een schitterende set gekocht met winterbanden (daar ging het om) en even snel een voorwiel geprobeerd. Thuis kwam de teleurstelling: zelfs zonder de afdekkap liep de band aan in het binnenscherm. Heb er bij de Velgendokter in uden nog wat af laten draaien maar fantastisch werd het niet: de naar binnen staande randen van de afdekkappen moesten er worden afgeslepen en 1 binnenscherm heb ik een flinke klap moeten geven. En dan hield je nog maar een paar mm over. Kortom: de boutafstanden (PCD) waren wel goed maar de ET (off set) waarde niet. Na de winter heb ik ze maar snel weer verkocht. Sommige Alfa wielen schijnen ook te passen; hopelijk beter!
Succes met de zoektocht, freek
Vraagje: Hoe krijg ik de hoofdsteunen uit de rugleuning van de achterbank? Het gaat hier om een bank uit de Prestige.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
Het schijnt dat de poten van de hoofdsteunen verbogen zijn.
Vanmiddag geprobeerd om het water uit de mistlampen te halen. Bij 1 is dat gelukt. De andere die ik wilde openen is het glas van gesprongen. Vond het niet meer waard om de mistlampen te houden, dus die liggen in de container.
Dus wie nog een paar mistlampen heeft liggen voor een redelijk prijsje, houd ik me aanbevolen.
ik heb hier een doos nieuwe glazen liggen voor ver- en breedstralers. Let wel alleen de glazen. DIe zijn namelijk voor diverse types ook los te koop geweest. Dus misschien kun je ook op zoek gaan naar een nieuw glas voor je mistlamp? Ik zou ze niet te snel weggooien.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Heb ze al weg gegooid.
Als ik ze goed heb onderzocht, liep het water via de aansluiting naar binnen.
Zo met een te hoge snelheid over een verkeersdrempel gaan vindt de carterpan niet leuk. Deze is dan ook gescheurd bij het tuitje naar de aftapschroef.

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Zelfs een CX heeft zo zijn grenzen…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Hoe hard ging dat?
Laten we het erop houden dat het niet de maximum toegestane snelheid is geweest. Maargoed, heb al een nieuwe carterpan. Het is alleen nog ff erin schroeven. Woensdag toch de hele dag aan tijd. Voor het weekend rijdt ie weer.
Van harte gefeliciteerd echt intzettend knap
ontzettend is beter
Hopelijk is het subframe niet krom zoals bij een G*** bij sommige mensen… Morgen alle tijd om die carterpan eronder te schroeven.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gemeente aansprakelijk stellen voor te hoge drempels?

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Tja dan erbij vertellen dat jij met een achterlijk hoge snelheid er overheen ben gereden?
Dan mag jij ook de krassen op de weg betalen
Krassen op de weg? Eerder krassen op de carterpan. Als ik het ding eraf heb, kan ik wel ff een fotootje maken.
Als Citroënrijder de gemeente aansprakelijk stellen voor te hoge drempels. Jammer genoeg zijn ze niet zo dom.