32 van de 40
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
   
dame blanche, jacqueline en haar zusters
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 28 september 2008 12:53 AM
  [ # 466 ]

Leg uit deze logica vat ik niet helemaal.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 28 september 2008 02:18 AM
  [ # 467 ]
garagestmarien schreef:

Vraagje.

De veerbollen achter voor een Prestige zijn toch hetzelfde als die voor een gewone berline?

Volgens mij heeft alleen de break van de sedan afwijkende veerbollen achter.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 september 2008 11:25 AM
  [ # 468 ]

Volgens allerlei bronnen heb je gelijk.

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 28 september 2008 12:08 PM
  [ # 469 ]

Om de hemel te vervangen?

Leg uit deze logica vat ik niet helemaal.

ik spreek niet bepaald uit eigen ervaring;
volgens Bart Ebben halen zij de bestuurdersstoel eruit om ruimte te maken om de hemel te verwijderen, waarna ze de stof vervangen ...

Moet bij mij ook nog gebeuren, vandaar mijn vraag aan Ebben enige tijd geleden.

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 september 2008 12:29 PM
  [ # 470 ]

Is misschien wel handig inderdaad als je de auto op z’n kop legt.
De logica ontgaat me nog steeds. Waarom dan alleen de bestuurdersstoel? En met welk idee?

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 28 september 2008 01:37 PM
  [ # 471 ]

Ik doe ook maar een gooi, gebaseerd op iemand waarvan ik denk (dacht?) dat hij er verstand van heeft ...

Bestaat de hemel niet uit één grote plaat?
In dat geval kan ik me voorstellen dat het moeilijk is die plaat er in zijn geheel uit te halen.

Maar als de voorstoel niet nodig is; dan is het toch ook overbodig de voorruit eruit te halen, zoals Evan schrijft?

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 september 2008 02:09 PM
  [ # 472 ]

Hier heb je het verschil tussen serie 1 en 2. De serie 2 heeft zo’n plaat inderdaad, waarbij mijns inziens de ruit er niet uit hoeft. Bij het baleinensysteem zit de hemel tussen het ruitrubber en dan krijg je de hemel er niet netjes uit als je de ruit er niet uithaalt.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 september 2008 02:11 PM
  [ # 473 ]
garagestmarien schreef:

Hier heb je het verschil tussen serie 1 en 2. De serie 2 heeft zo’n plaat inderdaad, waarbij mijns inziens de ruit er niet uit hoeft. Bij het baleinensysteem zit de hemel tussen het ruitrubber en dan krijg je de hemel er niet netjes uit als je de ruit er niet uithaalt.

Klopt. Er zijn echter ook al serie 1’s met een gelijmde hemel hoor!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 09-02-2008

Gepost: 28 september 2008 02:54 PM
  [ # 474 ]

Hier heb je het verschil tussen serie 1 en 2.

ah, dan was dat de verwarring.
Excuses voor het niet duidelijk vermelden dat ik over een serie 2 sprak Surprisedops:

Klopt. Er zijn echter ook al serie 1’s met een gelijmde hemel hoor

en da’s dan om het makkelijk te houden ...

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 28 september 2008 03:06 PM
  [ # 475 ]
garagestmarien schreef:

Is misschien wel handig inderdaad als je de auto op z’n kop legt.
De logica ontgaat me nog steeds. Waarom dan alleen de bestuurdersstoel? En met welk idee?

Nou ik denk de rechterstoel plat de linkerstoel eruit, dan kun je de hemel laten zakken en via de linkerkant misschien net de hemel eruit “draaien”.

Zo heb ik het wel bij andere auto’s gedaan, nog niet bij een CX.


NOG NIET, want mijn hemel wil ik ook ooit opnieuw lijmen` Very Happy

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 28 september 2008 03:08 PM
  [ # 476 ]
baroen schreef:
garagestmarien schreef:

Vraagje.

De veerbollen achter voor een Prestige zijn toch hetzelfde als die voor een gewone berline?

Volgens mij heeft alleen de break van de sedan afwijkende veerbollen achter.

En de Turbo modellen natuurlijk, maar dat weet iedereen wel.


En een serie 1 is ook soepeler geveerd dan een serie 2, vooral op korte drempeltjes en riggels , hier zal mogelijk ook wel verschillen in de bollen kunnen zitten.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 september 2008 03:13 PM
  [ # 477 ]

Er is mij juist elke keer vertelt dat een Turbo achterop dezelfde bollen heeft als een normale GTi.
Alleen de bollen voorop zijn anders, maar het gedeelte wat anders is is over te zetten op een normale bol begrijp ik Wink

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 september 2008 03:53 PM
  [ # 478 ]

Klopt, alleen de voorbollen van de GTi zijn anders. Achter allemaal één pot nat op de berline. Waarbij de BX break achter dan weer veerbollen heeft van de CX berline.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 september 2008 03:55 PM
  [ # 479 ]
garagestmarien schreef:

Klopt, alleen de voorbollen van de GTi zijn anders. Achter allemaal één pot nat op de berline. Waarbij de BX break achter dan weer veerbollen heeft van de CX berline.

Laughing

Dat snap ik dat een BX break andere bollen heeft Laughing

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 28 september 2008 03:57 PM
  [ # 480 ]

Dat zeg ik BX break = CX berline. Achter.

Profiel  
 
 
32 van de 40
« Eerste  < Vorige 30 31 32 33 34 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook