Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Bij de Gitane zit aan beide zijden deze beugel en laat zien, dat het is om de bumper niet te ver naar voren te laten schuiven.
Hier in Frankrijk zijn erg veel winkels gesloten tussen de middag. Sommigen zijn wel open en daar is het dan ook lekker rustig.
Snel de winkel in en weer uit en Jacqueline starten. Mooi niet. De startmotor draaide rond alsof de accu leeg was, maar meten bewees het tegendeel. Starten met het draadje recht op de accu gaf geen verbetering. Weer een slechte startmotor dus.
Dan maar even wandelend naar de supermarkt om de Jacqueline af te laten koelen, want hulp was ook in geen velden of wegen te bekennen.
Na de boodschapjes wilde ze gewoon weer starten, wat mijn vermoeden alleen maar extra bevestigt. Tijd voor alweer een nieuwe startmotor. Ik denk dat ik nu toch echt eens een nieuwe wil.

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Tis een wonder op wielen.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
garagestmarien schreef:[
toen deze dame ingezakt stond kon je het al goed zien, maar op deze foto helemaal. Een schoolvoorbeeld van ADAL slijtage….
Balen dat je weer op zoek moet naar een andere startmotor.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Misschien een overbodige opmerking maar je weet nooit: ik heb ook eens gehad dat een nieuwe startmotor na 1 vakantie de geest had gegeven. Een niet passend en te klein hitteschild bleek de oorzaak te zijn. Ik had namelijk een nieuwe (ik dacht Mistubishi) startmotor gemonteerd die met dubbele snelheid draait maar ook dikker is waardoor het originele hitte schild de startmotor niet goed beschermde. Na monteren van een passend hitteschild (grotere blijken dus wel te bestaan) en weer een nieuwe startmotor was het probleem verholpen.
groet,
Freek
CX GTI turbo2, campers: VW T4 2.5tdi 660.000km, VW T5 2.5tdi 510.000km
gehad: VW1302, VW Golf 1100, CX2000, BX16TRS, BX TurboDiesel

- BX 1.9 TURD, de Euro
Je hebt helemaal gelijk, Freek. Maar in dit geval zit er het juiste schild op, dus dat is het niet. Gewoon een oude startmotor, da’s alles.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Vandaag de startmotor vervangen. Dat doen wij gewoon bovenlangs. Draad bij de pluspool los, draad van de dynamo los, de drie bouten los en de startmotor met hitteschild en al wegnemen. Een andere erop gezet die eerst nog gereinigd is van binnen en van buiten en toen bleek, dat de klem van de accupool, zo’n deelbare koperen, toch wel erg zwart zag in dat gat waar de draden ingaan. Zou dat het probleem geweest kunnen zijn? Je weet het niet, je weet het niet.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik begin te geloven dat sans-pareil gelijk gaat hebben, dat voor alles zo ongeveer het middenconsole eruit moet. De aanjager van Jacqueline wilde niet meer draaien en na meten op de aanjager zelf bleek deze wel stroom te krijgen. Dat is de dat ene connectortje. De drie pinnen erboven zijn voor de drie snelheden en zijn massa.
Het euvel zit dus bij de bediening. Dat zit tussen de voorstoelen bij een serie 1. Dus middenconsole eruit en zoeken naar de fout in de massa. Meteen maar even een foto gemaakt van het simpele systeem.
De dikke bruine draad maakt dus contact met de drie koperen strips. Die draad is in orde dus het zit net even ergens anders, waar we geen zin hebben om dat op te sporen en gewoon een nieuwe aardedraad hebben aangelegd. En dan de hele troep weer terugbouwen, wat nog het meeste werk is. Maar het mag weer gaan regenen. Of zo.
die bediening lijkt behoorlijk op wat er in een GSA zit…
CX GTi Turbo 2 - All Black

- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb niet zo heel veel verstand van CX, maar wil wel leren.
We hebben hier een serie 1 Prestige staan. Nou heeft deze een hemel van van dat geperste spul zoals ook in de serie 2. Heeft een berline serie 1 geen baleinen?

Totaal aantal Berichten: 1205
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Volgens mij is bij modeljaar 1978 de berline al overgegaan naar “dat geperste spul”, dat zo fijn loslaat na x jaar.
En zoals het Citroën betaamt mét uitzondering: versies met schuifdak hebben nog de baleinen behouden. Althans, zowel mijn 1989-TRS als mijn 1978-Pallas hebben een schuifdak én de baleinen.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Mijn 78’er heeft ook baleinen, en dat wil ik graag zo houden
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

- BX 1.9 TURD, de Euro
Aha, dus die Prestige hier, zonder zonnedak heeft het originele hemeltje, wat inderdaad nu alleen nog dat geperste spul is. De stof is er al vanaf.
Mijn serie 1 breaks, uit verschillende jaren, hebben allemaal baleinen. Ook dus die uit 84.
serie 2 breaks hebben ook die vinyl hemeltjes met baleinen. en van dat vlokkenspul tegen het dak waarachter het zo prima kan gaan roesten als het vochtig blijft…..
CX GTi Turbo 2 - All Black

- BX 1.9 TURD, de Euro
De break is waarschijnlijk (gelukkig) te lang voor dat geperste spul. Roest is makkelijker te behandelen dan te proberen die stof weer netjes op die persellende te plakken.

Totaal aantal Berichten: 2532
- C35 Hilton XLS
Dus mijn as CX uit 1976 heeft ook baleinen?
Gaaaaaaaaaaf
Citroen c32 Hilton XLS