58 van de 58
« Eerste  < Vorige 56 57 58
   
De DS van Mr. Smith : Groot Onderhoud, Voorraadbol vervangen
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3113
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0 HDI Break Exclusive 100kW BVA6
Gepost: 09 april 2018 10:27 AM
  [ # 856 ]

Dit gereedschap kocht ik ooit bij Chyparse, voor een heel redelijk bedrag:

Op het 1/2” vierkant past je doppendoos.
Je krijgt er gegarandeerd elke bol mee los.
Voor de voorraadbol kan je van bovenaf met wat verlengstukken en een wringijzer met verlengstuk enorm veel kracht uitoefenen.

Het ding werd geleverd met een rvs ring die past op een deelbare bol. Die heb ik wat ingekort zodat hij past op een gelaste bol.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1009
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 09 april 2018 02:24 PM
  [ # 857 ]

OK, die treiterslang meepakken is niet zo’n slecht idee, ik heb nog een originele liggen.
Ik ga proberen de motorsteunen los te maken, daar kan ik redelijk goed bij.

Die sleutel is handig.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1009
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 april 2018 10:33 AM
  [ # 858 ]

Het is maandag en mijn handen ruiken nog nog steeds naar olie en vet
Inmiddels hangt de nieuwe voorraadbol erin én een nieuwe treiterslang.
De bol was echt niet simpel, de motorsteunen zijn losgemaakt en de auto is zeker 3 cm omhoog gekrikt.

treiterslang met verdikking ;

Voor de treiterslang, kon ik er overal goed bij. Wel eventjes benzinepomp eraf gehaald omdat er olielekkage was via pakking. Wel compact sleutelen daar in het vooronder!


Bij nader inspectie, is er een lekkage gevonden aan de koppelingsvergrendeling gemonteerd aan de bak.
Er hangt een druppel LHM en bakolie. Zijn deze dingens te reviseren ?

Verder ben ik erg tevreden van diff lagers van citrotech, kurkdroog!

 

 

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
 
58 van de 58
« Eerste  < Vorige 56 57 58
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook