58 van de 58
« Eerste  < Vorige 56 57 58
   
De DS van Mr. Smith : Op vakantie La Douce France
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3113
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0 HDI Break Exclusive 100kW BVA6
Gepost: 09 april 2018 10:27 AM
  [ # 856 ]

Dit gereedschap kocht ik ooit bij Chyparse, voor een heel redelijk bedrag:

Op het 1/2” vierkant past je doppendoos.
Je krijgt er gegarandeerd elke bol mee los.
Voor de voorraadbol kan je van bovenaf met wat verlengstukken en een wringijzer met verlengstuk enorm veel kracht uitoefenen.

Het ding werd geleverd met een rvs ring die past op een deelbare bol. Die heb ik wat ingekort zodat hij past op een gelaste bol.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1028
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 09 april 2018 02:24 PM
  [ # 857 ]

OK, die treiterslang meepakken is niet zo’n slecht idee, ik heb nog een originele liggen.
Ik ga proberen de motorsteunen los te maken, daar kan ik redelijk goed bij.

Die sleutel is handig.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1028
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 april 2018 10:33 AM
  [ # 858 ]

Het is maandag en mijn handen ruiken nog nog steeds naar olie en vet
Inmiddels hangt de nieuwe voorraadbol erin én een nieuwe treiterslang.
De bol was echt niet simpel, de motorsteunen zijn losgemaakt en de auto is zeker 3 cm omhoog gekrikt.

treiterslang met verdikking ;

Voor de treiterslang, kon ik er overal goed bij. Wel eventjes benzinepomp eraf gehaald omdat er olielekkage was via pakking. Wel compact sleutelen daar in het vooronder!


Bij nader inspectie, is er een lekkage gevonden aan de koppelingsvergrendeling gemonteerd aan de bak.
Er hangt een druppel LHM en bakolie. Zijn deze dingens te reviseren ?

Verder ben ik erg tevreden van diff lagers van citrotech, kurkdroog!

 

 

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1028
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 25 april 2018 03:20 PM
  [ # 859 ]

Inmiddels zit de treiterslang erop, voorraadbol én remaccu vervangen.
Benzinepomp lekkage aangepakt ( olie )
Koppelingsvergrendeling proper gemaakt om te kijken waar precies die lek zit.

Maar goed.. Inmiddels de oorzaak kunnen achterhalen van de 3 rijen radiator die slechter koelt dan een 2 rijen.
Maar eerst een poll vraagje ; welke radiator van de 2 is goed en welke minder ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
furriegurrie
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1799
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- Xsara 1.6 Plaisir
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 25 april 2018 03:44 PM
  [ # 860 ]

ik zou zeggen de bovenste (of de linker voor de fotograaf). Die heeft veel meer vertikale kanaaltjes en dus meer koelend oppervlak lijkt me….

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2446
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 25 april 2018 04:07 PM
  [ # 861 ]

Ik zeg het zelfde om de zelfde reden.

Ben razend benieuwd wat het probleem met de 3 rijen was!!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1028
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 25 april 2018 04:55 PM
  [ # 862 ]

Goed antwoord!

Het ligt echt aan koelblok. Enkele feiten op een rijtje :

2 rijen radiator ( origineel )
- 56+56 = 112kanaaltjes
- zigzag lamellen
- 6.4kg

3 rijen radiator ( gereviseerd ) ‘slechte’ type :
- 32 +31 +32 = 96kanaaltjes
- horizontale lamellen
- 7.5kg

3 rijen radiator ( gereviseerd ) geode type :
- 54+53+54 = 161 kanaaltjes
- zigzag lamellen
- 8.4kg

De testen bevestigen het verhaal, vorige zaterdag testritten gedaan met 3 radiatoren !!!
De slechte 3 rijen radiator heeft een hoger evenwichtstemperatuur ( 26gr buitentemperatuur )

De goede radiatoren blijven langer koel, de temp meter slaat bij stilstand véél later door naar hoger vak.
Bij minste rijwind terug naar het midden gaan ( +/- 83gr gemeten met IR meter )

De slechte radiator slaat sneller door, en blijft er ook langer hangen.

Temp verschil inkomend water en vertrek : 18 à 19gr met geode radiator.
13 a 14gr met slechte radiator.

 

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2446
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 25 april 2018 05:01 PM
  [ # 863 ]

Dit is een heel interessant en mooi stukje onderzoek!!

Niet om bepaalde bedrijven af te kraken of op te hemelen, maar ik ben wel benieuwd waar je de “goede” en de “slechte” radiator vandaan hebt.
Als je het niet openbaar wil posten, kan je het mij dan per Pb vertellen?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1028
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 25 april 2018 06:10 PM
  [ # 864 ]

Bedrijven afkraken ga ik niet doen. De reden waarom ik dit heb toegelicht,is omdat ik op de eerste plaats mijn bevindingen wil delen.
Ik spit graag dingens uit en ga hiermee tot op het bot. Soms kan ik er mij helemaal in verliezen. Ook heb ik soortgelijke meldingen gezien van andere collega’s hier op het forum.
De leverancier is inmiddels door gans het traject ook op de hoogte en we hebben inmiddels een akkoord bereikt voor de oude radiator.
Het kan zijn dat bepaalde verkooppunten, met dezelfde radiator boer werkt en een periode slechte radiatoren in omloop zijn gebracht.
Indien deze mensen geen terugkoppeling krijgen van ons, kunnen ze niets. Ik heb geen aandelen bij wie dan ook, maar ik kan je wel vertellen hoe je een goede radiator herkent. Aan ieder de keuze waar ie zijn spullen haalt.

@Egbert, ik stuur je een pb

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2446
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 25 april 2018 06:48 PM
  [ # 865 ]

Helemaal met je eens, bedrijven afkraken is zeker niet mijn bedoeling. We moeten blij zijn dat er een aantal bedrijven zijn die zich inspannen om onderdelen te laten maken voor onze DS-en. Daar gaat vaak erg goed en een enkele keer minder goed.
Mooi dat de leverancier van die mindere radiator nu op de hoogte is, dan kan die er iets mee doen.

En nogmaals wat goed dat je dit zo zorgvuldig uit gezocht hebt.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline, C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive.
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1028
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 09 mei 2018 03:19 PM
  [ # 866 ]

Binnenkort ga ik mijn RE aandrijfas vervangen, er is speling aan de wielzijde.
Vraagje die wellicht voor wat discussie gaat zorgen ;

Welk vet schrijft citroen voor, voor de meenemer en tripoides ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1028
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 31 juli 2018 03:51 PM
  [ # 867 ]

Inmiddels was de DS lekker op vakantie :

De wagen doet het goed, we zijn 3500km verder.
Voor ons vertrek 2 nieuwe michelin bandjes gelegd, en kofferbak bekleed.
Verbruik gemiddeld 1L op 9km.
Vebruik olie : 1L op 3500km.
Geen water verbruikt.

Nog wat mooie sfeerplaatjes

 

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
AZ
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1554
Geregistreerd: 16-04-2007

- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Gepost: 31 juli 2018 04:22 PM
  [ # 868 ]

Mooie plaatjes om in de vakantiesfeer te komen.

Profiel  
 
 
58 van de 58
« Eerste  < Vorige 56 57 58
 
© Citroën-Forum 2003 - 2018 | adverteren
Facebook