7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
   
Een cx athena ‘80 na 10 jaar stilstaan.
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 11 september 2007 09:13 PM
  [ # 91 ]
xm schreef:
citro-power schreef:

Wat ga je er nu mee doen ? (laten ) repareren ?

ConfusedConfused

Even de tijd geven en alles laten bezinken. We zijn er wel goed zat van op dit moment.
Zodra ik de gelegenheid heb eerst even langs V.D. Laan of de cx-club (technisch evenement) om een specialist te laten oordelen.
En trouwens een CX plantenbak in de tuin is ook leuk Smile
Ik ben wel bereid om de wagen op te knappen, maar een bodemloze put (€) zit ik ook niet op te wachten.

Ik denk dat als je het moet laten doen het al snel een financiele bodemloze put word.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 11 september 2007 10:51 PM
  [ # 92 ]

ik denk dat deze draad bewijst ,dat het slimmer is om een kenner de auto te laten beoordelen bij aanschaf..
al dan niet tegen vergoeding, maar het bespaard een hoop ellende achteraf.

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 12 september 2007 12:08 AM
  [ # 93 ]

jammer dat de auto toch niet zo goed blijkt te zijn ik hoop dat het mee valt en dat je de auto toch gaat ptoberen weer op te knappen

zelf heb ik ook een cx opgeknapt die voor de sloop bedoelt was terwijl ik niks van autos wist maar ik zou zeggen probeer het gewoon lukt het niet is er toch ook nix aan de hand lijkt mij Wink

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 12 september 2007 02:10 AM
  [ # 94 ]

Hear hear!

Je KUNT natuurlijk best een risico nemen, als je er maar bewust van bent dat het tegen kan vallen en je je geld (bijna) helemaal kwijt bent. Bij een koopje kun je mazzel hebben. Wil je het risico tot een minimum beperken: Kijk hieronder Wink

kreazyV8wuppo schreef:

ik denk dat deze draad bewijst ,dat het slimmer is om een kenner de auto te laten beoordelen bij aanschaf..
al dan niet tegen vergoeding, maar het bespaard een hoop ellende achteraf.

mvgr wupke: Wink

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
xm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 12 september 2007 08:44 PM
  [ # 95 ]
kreazyV8wuppo schreef:

ik denk dat deze draad bewijst ,dat het slimmer is om een kenner de auto te laten beoordelen bij aanschaf..
al dan niet tegen vergoeding, maar het bespaard een hoop ellende achteraf.

mvgr wupke: Wink

Inderdaad.

Maar evengoed een wijze les waar je weer van leert.
En in het ergste geval heb ik de mooiste en duurste plantenbak van het dorp. Laughing

Profiel  
 
xm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 12 september 2007 08:47 PM
  [ # 96 ]

We zijn nog wel aan het uitzoeken hoe het mogelijk is geweest dat een wagen in een dermate staat toch door de Tüv is gekomen.

Ook al win ik hier niets mee, ik ben toch benieuwd hoe dit kan als die keuring echt zo streng is.

Profiel  
 
xm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 24 september 2007 04:50 PM
  [ # 97 ]
citroenc2 schreef:

jammer dat de auto toch niet zo goed blijkt te zijn ik hoop dat het mee valt en dat je de auto toch gaat ptoberen weer op te knappen

zelf heb ik ook een cx opgeknapt die voor de sloop bedoelt was terwijl ik niks van autos wist maar ik zou zeggen probeer het gewoon lukt het niet is er toch ook nix aan de hand lijkt mij Wink

Ik heb na een tijdje overwegen toch besloten om te kijken wat ik nog met de wagen kan doen om haar te laten rijden.
Echter voordat ik aan al het laswerk begin wil ik de wagen motorisch iets beter laten rijden.
Op dit moment houdt de wagen in zodra ik boven de 2500 toeren kom.
Zodra ik opschakel loopt zij weer verder tot ongeveer 2500- 3000 toeren, maar houdt vervolgens weer in.
Als ik langzaam rij in z’n 2e versnelling dan begint de motor te haperen en moet ik snel terugschakelen.
Is dit een ontstekingsprobleem dat met het vervangen van de bougies is opgelost of moet ik hier denken aan problemen van een geheel andere orde?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 24 september 2007 04:53 PM
  [ # 98 ]

je kan de auto altijd een beurtje geven en kijken wat deze dan doet

Profiel  
 
xm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 24 september 2007 04:54 PM
  [ # 99 ]
citroenc2 schreef:

je kan de auto altijd een beurtje geven en kijken wat deze dan doet

Maar daarvoor wil ik wel wat zekerder over de weg rijden door de files heen.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 24 september 2007 04:57 PM
  [ # 100 ]

even de compressie laten testen , dat zegt bijna alles over de conditie van de motor.
dan kun je nog overwegen om de kleppen te laten stellen, en het brandstof/ontstekingssysteem na laten kijken/afstellen.

mvgr wupke: Wink

Profiel  
 
xm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 11 oktober 2007 11:49 PM
  [ # 101 ]

Ik heb weer even tijd voor de auto gehad, en de bougies maar eens vervangen.
Dus meteen maar ff testen of hij nu geen druk verliest. En verhip, hij trekt weer een stuk beter door. Nu verliest hij geen druk meer, maar onderweg verloor ik wel de aandrijfsnaar van de dynamo. Deze was in een dermate staat van ontbinding dat hij de geest wel moest geven. Maar kort daarop werd de motor heet (gelukkig alweer thuis) en begon het temperatuurlampje te branden. Kap open, en een hoop gepruttel in het expansie vat.  Het was helaas al te donker om goed te kunnen kijken wat er nog meer loos was, dus dat komt morgen wel weer.
Zou het kunnen dat het breken van de dynamo snaar de waterpomp buiten werking heeft gezet? Ik las namelijk in de vraagbaak dat deze met elkaar verband houden. Confused:

Weet iemand of deze aandrijfsnaren bij breezan te koop zijn? En zo ja, naar welke maten moet ik dan vragen?? Surprisedops:

Gr.
Hugo

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 12 oktober 2007 12:04 AM
  [ # 102 ]

Yep, dynamo en waterpomp = dezelfde snaar. Ik heb ook tegen mijn vrouw gezegd: als het dynamolampje gaat branden = stoppen en mij bellen! Dat zal bij mij niet zo gauw gebeuren, want ik vervang dit soort dingen preventief Wink
Bij Brezan en andere AMH’s kunnen ze gewoon in het boek kijken. Dit geldt ook voor remblokken, koppelingsplaten, radiateurs, enz. Altijd eerst daar proberen dus is de tip van vandaag hehe. Ik neem om zeker te zijn altijd het oude deel me, misschien heb je nog stukjes? Misschien staat op een van die stukjes de maat, merk maakt niks uit.

Aandrijfassen hebben ze ook wel, maar zijn erg duur. Kijk voor verkrijgbaarheid en prijsindicatie ff op http://www.partsbase.nl/

xm schreef:

Zou het kunnen dat het breken van de dynamo snaar de waterpomp buiten werking heeft gezet? Ik las namelijk in de vraagbaak dat deze met elkaar verband houden. Confused:

Weet iemand of deze aandrijfsnaren bij breezan te koop zijn? En zo ja, naar welke maten moet ik dan vragen?? Surprisedops:

Gr.
Hugo

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
xm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 12 oktober 2007 12:54 AM
  [ # 103 ]
ernst23 schreef:

Yep, dynamo en waterpomp = dezelfde snaar. Ik heb ook tegen mijn vrouw gezegd: als het dynamolampje gaat branden = stoppen en mij bellen! Dat zal bij mij niet zo gauw gebeuren, want ik vervang dit soort dingen preventief Wink
Bij Brezan en andere AMH’s kunnen ze gewoon in het boek kijken. Dit geldt ook voor remblokken, koppelingsplaten, radiateurs, enz. Altijd eerst daar proberen dus is de tip van vandaag hehe. Ik neem om zeker te zijn altijd het oude deel me, misschien heb je nog stukjes? Misschien staat op een van die stukjes de maat, merk maakt niks uit.

Aandrijfassen hebben ze ook wel, maar zijn erg duur. Kijk voor verkrijgbaarheid en prijsindicatie ff op http://www.partsbase.nl/

xm schreef:

Zou het kunnen dat het breken van de dynamo snaar de waterpomp buiten werking heeft gezet? Ik las namelijk in de vraagbaak dat deze met elkaar verband houden. Confused:

Weet iemand of deze aandrijfsnaren bij breezan te koop zijn? En zo ja, naar welke maten moet ik dan vragen?? Surprisedops:

Gr.
Hugo

Thanks Exclamation
Weer wat wijzer. 1 snaar dus, nou da’s mooi want die ligt hier op tafel.
Er staan wat half leesbare maten op maar daar komen we bij breezan wel uit.
En prefentief dus maar alle snaren vervangen vanaf nu!

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 12 oktober 2007 12:58 AM
  [ # 104 ]

ik ben ff los van welke motor je exact in je tuut heb zitten, maar als met distributie riem, zou ik daar toch de meeste urgentie van maken..

ow jah, las laatst ergens iets over een waterpomp (mits je dat type hebt) er zit een gaatje in, waar je een drup olie in kunt doen, om de as van de pomp te smeren…

is een kleinigheid, maar kan je dus een waterpomp schelen..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
xm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 12 oktober 2007 01:12 AM
  [ # 105 ]
kreazyV8wuppo schreef:

ik ben ff los van welke motor je exact in je tuut heb zitten, maar als met distributie riem, zou ik daar toch de meeste urgentie van maken..

Het motor type is 829 A 501.
Dus met distributie riem. Zal wel in een dergelijke staat verkeren vermoed ik. Dus bedankt voor de tip!
Dit zal wel een van de eerste zaken zijn zodra de koelingsproblemen zijn verholpen. Afgezien van het laswerk voor de apk Wink

Profiel  
 
 
7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook