5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Een cx athena ‘80 na 10 jaar stilstaan.
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 03 september 2007 04:20 PM
  [ # 61 ]

Klopt. Op mijn GTi zat al een grote radiateur, maar pas 1 fan. Heb er een 2e op laten zetten voordat ik met de caravan op pad ging.

cxfanatic schreef:

Een grotere radiateur kan zo’n oude CX inderdaad hard gebruiken. Liefst een met twee fans, van een late GTI of turbodiesel.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
xm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 04 september 2007 01:23 AM
  [ # 62 ]
waterman771 schreef:
xm schreef:

Wat ben jij gaan doen na Willem?

Makelaar geworden Surprisedops: bij deze club: http://www.woonmaatschappij.nl


Laughing  Laughing Ach ja het is weer eens wat anders!
Leuk om je hier weer te ontmoeten.

Profiel  
 
xm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 04 september 2007 01:24 AM
  [ # 63 ]
waterman771 schreef:
xm schreef:

Wat ben jij gaan doen na Willem?

Makelaar geworden Surprisedops: bij deze club: http://www.woonmaatschappij.nl


Laughing  Laughing Ach ja het is weer eens wat anders!
Leuk om je hier weer te ontmoeten.

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 04 september 2007 03:32 AM
  [ # 64 ]
ernst23 schreef:

Klopt. Op mijn GTi zat al een grote radiateur, maar pas 1 fan. Heb er een 2e op laten zetten voordat ik met de caravan op pad ging.

cxfanatic schreef:

Een grotere radiateur kan zo’n oude CX inderdaad hard gebruiken. Liefst een met twee fans, van een late GTI of turbodiesel.

Ik ken ook wel CX-rijders die een schakelaar aan boord hebben om de tweede fan handmatig te laten inslaan.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 04 september 2007 03:57 PM
  [ # 65 ]

Tsja, waarom handmatig als het automatisch kan?
Tis uiteraard makkelijker installeren.

cxfanatic schreef:
ernst23 schreef:

Klopt. Op mijn GTi zat al een grote radiateur, maar pas 1 fan. Heb er een 2e op laten zetten voordat ik met de caravan op pad ging.

cxfanatic schreef:

Een grotere radiateur kan zo’n oude CX inderdaad hard gebruiken. Liefst een met twee fans, van een late GTI of turbodiesel.

Ik ken ook wel CX-rijders die een schakelaar aan boord hebben om de tweede fan handmatig te laten inslaan.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
xm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 05 september 2007 09:12 PM
  [ # 66 ]

Laatste stand van zaken.

Vandaag heeft de garage (geen citroen specialist) bij mij om de hoek de auto even meegenomen voor een apk keuring.
Helaas bleek aan het einde van de dag dat hij hier weinig heil in zag om de auto zo door de apk te krijgen. (snik snik)
Ik moet morgen nog even persoonlijk met hem gaan praten, maar wil even weten wat voor een citrofiel wel acceptabel is en wat niet.
Wat ik tot dusver gehoord heb is dat er toch behoorlijk wat roest aan de onderkant aanwezig is en met name onder de bestuurdersstoel. Een klein deel onder de dorpels.(een gaatje)
Tevens heb ik zelf al gezien dat er aan de achterkant van de bodem (het deel wat schuin omhoog loopt) een groot deel ontbreekt van het bodem plaatwerk. Achter in de draagarm zit een gat
Motorisch scheen het wel mee te vallen qua werkzaamheden.

Wie heeft er ervaringen met restauratie aan de onderkant? En wat zijn hierbij de grote valkuilen?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 05 september 2007 10:00 PM
  [ # 67 ]
xm schreef:

Wie heeft er ervaringen met restauratie aan de onderkant? En wat zijn hierbij de grote valkuilen?

ja, wij, maar dat is een oneerlijk antwoord. het hangt een beetje af van wat je er helemaal voor over hebt. hoe ver je je ‘restauratie’ wil doorvoeren. lassen kost tamelijk veel tijd en daardoor veel geld als je het laat doen. reparaties en verbeteringen kunnen altijd uitgevoerd worden door garages met hart voor een dergelijke auto. maar het moet dan echt wat gaan kosten. het is dus helemaal wat je ervoor over hebt en je zou eens wat offertes kunnen aanvragen bij de specialisten met hart voor jouw auto.

de grote valkuilen zijn gewoon de weggerotte delen die weer opgeknapt moeten worden. over het algemeen heb je het dan over laswerk. maar ook wat uitgelubberde gaten die opgevuld dienen te worden voor je hoogtregeling, misschien. ik heb de onderkant van je auto niet gezien, dus het is een beetje moeilijk te stellen.

met andere woorden, het is een beetje moeilijk hier een duidelijk antwoord op te geven. het hangt helemaal af van de staat van ontbinding.

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 september 2007 10:13 PM
  [ # 68 ]

teveel ontbinding is de rest ook ontbinden,,, financiele kerkhof wat je verder maar kunt verzinnen…

offerte laten maken, en kijken of het je waard is,, zo nee,, opruimen ..

mvgr wupke Wink

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 september 2007 10:15 PM
  [ # 69 ]

de roest is dat allemaal apk afkeur of meer een tip van de garage

verder hoe handig ben je zelf kwa lassen want een garage wordt erg duur vaak

Profiel  
 
xm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 05 september 2007 10:22 PM
  [ # 70 ]
kreazyV8wuppo schreef:

teveel ontbinding is de rest ook ontbinden,,, financiele kerkhof wat je verder maar kunt verzinnen…

offerte laten maken, en kijken of het je waard is,, zo nee,, opruimen ..

mvgr wupke Wink

Crying or Very sad Ben ik ook bang voor!
Maar ik zal morgen eens met de garagehouder uit het dorp gaan praten. Daarna maar naar Van der Laan om eens een expert te laten oordelen.

Evil or Very Mad  We zien wel hoe het verloopt.

Profiel  
 
xm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 05 september 2007 10:29 PM
  [ # 71 ]
citroenc2 schreef:

de roest is dat allemaal apk afkeur of meer een tip van de garage

verder hoe handig ben je zelf kwa lassen want een garage wordt erg duur vaak

Ik heb de garagehouder zelf nog niet gesproken, maar wat ik heb gehoord van mijn vrouw, zijn er enkele delen als afkeur voor de apk.

Ik werk op een school en mijn collega is een las expert. Dus ik hoop dat dat gaat lukken.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 05 september 2007 10:40 PM
  [ # 72 ]
kreazyV8wuppo schreef:

teveel ontbinding is de rest ook ontbinden,,, financiele kerkhof wat je verder maar kunt verzinnen…

offerte laten maken, en kijken of het je waard is,, zo nee,, opruimen ..

mvgr wupke Wink

waarom kan jij dat zo veel bondiger vertellen dan ik?

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 05 september 2007 10:51 PM
  [ # 73 ]

hoe oud was de tuv eigenlijk Confused:

ik hoop dat de auto blijft rijden en dat het mee valt Wink

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 05 september 2007 11:00 PM
  [ # 74 ]
garagestmarien schreef:
kreazyV8wuppo schreef:

teveel ontbinding is de rest ook ontbinden,,, financiele kerkhof wat je verder maar kunt verzinnen…

offerte laten maken, en kijken of het je waard is,, zo nee,, opruimen ..

mvgr wupke Wink

waarom kan jij dat zo veel bondiger vertellen dan ik?

Omdat ie in het verleden het vaak genoeg heeft moeten zeggen tegen Citroen rijders.

Profiel  
 
xm
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 05 september 2007 11:13 PM
  [ # 75 ]
citroenc2 schreef:

hoe oud was de tuv eigenlijk Confused:

ik hoop dat de auto blijft rijden en dat het mee valt Wink

Ik hoop ook dat ie blijft rijden maar niet als ikzelf daarvoor moet lijden €€€. Confused
De TUV was van juni 2007 geloof ik.

Ik wil er voor gaan maar voor de details zal ik toch eerst de expert moeten raadplegen merk ik al.

Profiel  
 
 
5 van de 8
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook