

















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Klopt. Op mijn GTi zat al een grote radiateur, maar pas 1 fan. Heb er een 2e op laten zetten voordat ik met de caravan op pad ging.
cxfanatic schreef:Een grotere radiateur kan zo’n oude CX inderdaad hard gebruiken. Liefst een met twee fans, van een late GTI of turbodiesel.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
waterman771 schreef:xm schreef:Wat ben jij gaan doen na Willem?
Makelaar geworden
ops: bij deze club: http://www.woonmaatschappij.nl
Ach ja het is weer eens wat anders!
Leuk om je hier weer te ontmoeten.
waterman771 schreef:xm schreef:Wat ben jij gaan doen na Willem?
Makelaar geworden
ops: bij deze club: http://www.woonmaatschappij.nl
Ach ja het is weer eens wat anders!
Leuk om je hier weer te ontmoeten.















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
ernst23 schreef:Klopt. Op mijn GTi zat al een grote radiateur, maar pas 1 fan. Heb er een 2e op laten zetten voordat ik met de caravan op pad ging.
cxfanatic schreef:Een grotere radiateur kan zo’n oude CX inderdaad hard gebruiken. Liefst een met twee fans, van een late GTI of turbodiesel.
Ik ken ook wel CX-rijders die een schakelaar aan boord hebben om de tweede fan handmatig te laten inslaan.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Tsja, waarom handmatig als het automatisch kan?
Tis uiteraard makkelijker installeren.
cxfanatic schreef:ernst23 schreef:Klopt. Op mijn GTi zat al een grote radiateur, maar pas 1 fan. Heb er een 2e op laten zetten voordat ik met de caravan op pad ging.
cxfanatic schreef:Een grotere radiateur kan zo’n oude CX inderdaad hard gebruiken. Liefst een met twee fans, van een late GTI of turbodiesel.
Ik ken ook wel CX-rijders die een schakelaar aan boord hebben om de tweede fan handmatig te laten inslaan.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Laatste stand van zaken.
Vandaag heeft de garage (geen citroen specialist) bij mij om de hoek de auto even meegenomen voor een apk keuring.
Helaas bleek aan het einde van de dag dat hij hier weinig heil in zag om de auto zo door de apk te krijgen. (snik snik)
Ik moet morgen nog even persoonlijk met hem gaan praten, maar wil even weten wat voor een citrofiel wel acceptabel is en wat niet.
Wat ik tot dusver gehoord heb is dat er toch behoorlijk wat roest aan de onderkant aanwezig is en met name onder de bestuurdersstoel. Een klein deel onder de dorpels.(een gaatje)
Tevens heb ik zelf al gezien dat er aan de achterkant van de bodem (het deel wat schuin omhoog loopt) een groot deel ontbreekt van het bodem plaatwerk. Achter in de draagarm zit een gat
Motorisch scheen het wel mee te vallen qua werkzaamheden.
Wie heeft er ervaringen met restauratie aan de onderkant? En wat zijn hierbij de grote valkuilen?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
xm schreef:Wie heeft er ervaringen met restauratie aan de onderkant? En wat zijn hierbij de grote valkuilen?
ja, wij, maar dat is een oneerlijk antwoord. het hangt een beetje af van wat je er helemaal voor over hebt. hoe ver je je ‘restauratie’ wil doorvoeren. lassen kost tamelijk veel tijd en daardoor veel geld als je het laat doen. reparaties en verbeteringen kunnen altijd uitgevoerd worden door garages met hart voor een dergelijke auto. maar het moet dan echt wat gaan kosten. het is dus helemaal wat je ervoor over hebt en je zou eens wat offertes kunnen aanvragen bij de specialisten met hart voor jouw auto.
de grote valkuilen zijn gewoon de weggerotte delen die weer opgeknapt moeten worden. over het algemeen heb je het dan over laswerk. maar ook wat uitgelubberde gaten die opgevuld dienen te worden voor je hoogtregeling, misschien. ik heb de onderkant van je auto niet gezien, dus het is een beetje moeilijk te stellen.
met andere woorden, het is een beetje moeilijk hier een duidelijk antwoord op te geven. het hangt helemaal af van de staat van ontbinding.
teveel ontbinding is de rest ook ontbinden,,, financiele kerkhof wat je verder maar kunt verzinnen…
offerte laten maken, en kijken of het je waard is,, zo nee,, opruimen ..
mvgr wupke
de roest is dat allemaal apk afkeur of meer een tip van de garage
verder hoe handig ben je zelf kwa lassen want een garage wordt erg duur vaak
kreazyV8wuppo schreef:teveel ontbinding is de rest ook ontbinden,,, financiele kerkhof wat je verder maar kunt verzinnen…
offerte laten maken, en kijken of het je waard is,, zo nee,, opruimen ..
mvgr wupke
Ben ik ook bang voor!
Maar ik zal morgen eens met de garagehouder uit het dorp gaan praten. Daarna maar naar Van der Laan om eens een expert te laten oordelen.
We zien wel hoe het verloopt.
citroenc2 schreef:de roest is dat allemaal apk afkeur of meer een tip van de garage
verder hoe handig ben je zelf kwa lassen want een garage wordt erg duur vaak
Ik heb de garagehouder zelf nog niet gesproken, maar wat ik heb gehoord van mijn vrouw, zijn er enkele delen als afkeur voor de apk.
Ik werk op een school en mijn collega is een las expert. Dus ik hoop dat dat gaat lukken.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
kreazyV8wuppo schreef:teveel ontbinding is de rest ook ontbinden,,, financiele kerkhof wat je verder maar kunt verzinnen…
offerte laten maken, en kijken of het je waard is,, zo nee,, opruimen ..
mvgr wupke
waarom kan jij dat zo veel bondiger vertellen dan ik?
hoe oud was de tuv eigenlijk :
ik hoop dat de auto blijft rijden en dat het mee valt























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
garagestmarien schreef:kreazyV8wuppo schreef:teveel ontbinding is de rest ook ontbinden,,, financiele kerkhof wat je verder maar kunt verzinnen…
offerte laten maken, en kijken of het je waard is,, zo nee,, opruimen ..
mvgr wupke
waarom kan jij dat zo veel bondiger vertellen dan ik?
Omdat ie in het verleden het vaak genoeg heeft moeten zeggen tegen Citroen rijders.
citroenc2 schreef:hoe oud was de tuv eigenlijk
:
ik hoop dat de auto blijft rijden en dat het mee valt
Ik hoop ook dat ie blijft rijden maar niet als ikzelf daarvoor moet lijden €€€.
De TUV was van juni 2007 geloof ik.
Ik wil er voor gaan maar voor de details zal ik toch eerst de expert moeten raadplegen merk ik al.