2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Hortend en stotend
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 01 december 2007 07:39 PM
  [ # 16 ]

Wat is de kleur van je uitlaatgassen?

Profiel  

trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1377

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 01 december 2007 07:42 PM
  [ # 17 ]

Probeer eens met een andere onstekingsmodul.

Mijn 22 break had gelijkaardige symtonen, na het vervangen van de onstekingsmodul was alles weer inorde tot op heden geen last meer van gehad.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 02 december 2007 02:53 PM
  [ # 18 ]

vandaag nog maar eens een poging ondernomen.
Starten ging redelijk vlot,maar ze blijft aleen lopen met choke.
Meteen de retourleiding van het Y-stuk afgetrokken: eerst een dun,later een dikke straal -> pomp is okee.
Eenmaal op temperatuur de choke gepoogd dicht te gooien,maar dan slaat ze onherroepelijk af.
Ontsteking staat goed,en als je gas geeft blijft ze wat na-ijlen…
Dit riekt naar valse lucht,maar nergens een los en/of gescheurd vacuumslangetje ontdekt.
Wanneer ik een poging doe om weg te rijden en met ingeschakelde versnelling de koppeling op laat komen valt het vermogen gewoon weg en laat ze me staan…

Ik word hier een beetje moedeloos van. Crying or Very sad

Vroeger heb ik dit meegemaakt bij m’n brommer, toen bleek een zuigerveer geknapt…
Het zal toch niet…?!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 02 december 2007 03:15 PM
  [ # 19 ]

je kunt met lopende motor wat kruipolie spuiten rond het inlaatfabriek.
remmenreiniger wil ook wel, maar doe dat dan heel zuinig en voorzichtig.
brandgevaar enzo weet je.

als de toeren omhoog gaan, heb je het lek gevonden.

mvgr wupke Wink

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- ID/DS DSuper
Gepost: 02 december 2007 07:46 PM
  [ # 20 ]

Goed, duiken we nogmaals onder de kap.
Thanks Wup Wink
Vandaag is het weer zwaar Scheize, dus dat doen we morgen maar.
Ondertussen heb ik ‘Pino’ nog paraat staan, dus heb ik geen vervoersproblemen… Very Happy

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

thisius
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39

Gepost: 03 december 2007 12:40 AM
  [ # 21 ]

Dank allemaal voor de reakties. De tijd lijkt ook veel spontaan op te lossen. Vandaag opnieuw gestart om nog eens te kijken wat er nou mis is…... En ze doet het zowaar weer!!! Nog niet helemaal soepel, maar dat rij ik vast wel weer gladjes na enkele kilometers. Helaas geen verklaring voor deze tijdelijke storing, iemand een idee?
Nu jij nog Pascal, succes.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 03 december 2007 12:48 AM
  [ # 22 ]
trxke schreef:

Probeer eens met een andere onstekingsmodul.

Mijn 22 break had gelijkaardige symtonen, na het vervangen van de onstekingsmodul was alles weer inorde tot op heden geen last meer van gehad.

in dat geval. controleer eens of je bedrading naar de module in orde is, en het advies van trxke, kost iets van 25 euro, lijkt me een goede optie.

zeker nu het een aan uit storing blijkt te zijn.

mvgr wupke Wink

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten

- ID/DS DSuper
Gepost: 03 december 2007 07:02 PM
  [ # 23 ]

Ik ben er nog niet.

Vandaag gestart, ging redelijk, en na verloop van tijd de choke eraf…
Stationair teruggesteld naar 1000 tpm ongeveer, ontsteking met stroob naar een 11-12 graden en ik dacht: “zo, ze loopt weer lekker”.
Met wat remmenreiniger over alle slangetjes, inlaatspruitstuk en carb gespoten: niets geen toerenverandering, aka: geen valse lucht.
Dus ik denk; “dan stappen we maar eens in en kijken wat ze op de weg doet”....en daar ging het mis:
bij het laten opkomen van de koppeling viel het vermogen weer weg en moest de choke erop om haar aan de praat te houden…

Nou moe?!!

Ik heb dan ook de indruk dat ik het in de carb moet zoeken, misschien is een luchtomloopsproeier losgetrild ofzo.
Ik vind het ook zo vreemd dat ze efkes goed draaide, maar toen ik instapte en in een versnelling het spul in beweging wilde gooien ze het bijltje erbij neergooide…

In de duutse WPH die ik heb (serie I, serie II WPH’s zijn op de een of andere manier niet te vinden), is wel een carb doorsnede te zien, maar geen duidelijk plaatje van alle sproeiers en waar ze zich bevinden.
Ook de afstelschroef voor CO kan ik niet vinden, wel stationair.
Iemand een site waarop ik het WPH serie II kan van downloaden, of kan iemand me een copietje doen (tegen betaling uiteraard)?
Mijn dank is groot.

In de vorige post wordt gerefereerd aan een ontstekingsmoduul: maar een carb-versie heeft toch geen computer/ CPU?
Waar zit dat ding dan?

U ziet het: op CX-gebied moet ik nog het een en ander leren… Surprisedops:

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 03 december 2007 07:38 PM
  [ # 24 ]

Hier staat als het goed is een serie 2 wph:

Ik heb alleen de serie 1 gedownload, dus weet niet zeker of het werkt!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 03 december 2007 07:39 PM
  [ # 25 ]

de module ziet er ZO uit.
natuurlijk met een zwarte kabel eraan, komende van je ontstekings verdeler .

mvgr wupke Wink

Profiel  

ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 735

Gepost: 03 december 2007 08:38 PM
  [ # 26 ]

De module zit onder je linkerkoplamp,als je voor de auto staat rechts dus. Wink
Hij zit op een alu. plaatje gemonteerd.
Op een serie 2 heb je o.a. een voorverwarming in je spruitstuk zitten,en een koudestart inrichting op je carb,die voor een verhoogd stationair toerental zorgt.
Dus choke ,koudestartvoorziening ,en voorverwarming in het spruitstuk.
Dan heb je ook nog de zomer/winterstand in het luchtfilter die defect kan zijn.
Er kan dus van alles mis zijn,en dan heb ik de onsteking nog niet genoemd. Confused

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten

- ID/DS DSuper
Gepost: 03 december 2007 08:49 PM
  [ # 27 ]

Goed, duiken we nogmaals onder de kap…
Ik heb onder de carb op het spruitstuk alleen een paar vacuumaansluitingen, een koelwateraansluiting en een (ik-denk) temperatuursensor zitten.
Nix geen electronica wat betreft een eventuele voorverwarmingsunit.
Ik zal eens zien of ik uit de serie II WPH (mijn dank Frederik Wink ) wat wijzer kan worden.
Die ontstekingsmodule is niet te testen ofzo?
Ik vind het zo jammer een nieuwe aan te schaffen als dat de oorzaak niet blijkt te zijn…

Ik vind het nog veel jammerderter dat ik een mooie Troen ‘voor de deur’ heb staan die momenteel niet rijdt…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

icefire
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 283

- CX 2.2 TRS
Gepost: 03 december 2007 09:01 PM
  [ # 28 ]
ray schreef:

Dan heb je ook nog de zomer/winterstand in het luchtfilter

Zit er een zomer/winterstand op een CX trs? Moet je die dan zelf handmatig omzetten als het winter wordt? Zo ja: waar en hoe?

CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 03 december 2007 09:08 PM
  [ # 29 ]
Pascal schreef:

Goed, duiken we nogmaals onder de kap…
Ik heb onder de carb op het spruitstuk alleen een paar vacuumaansluitingen, een koelwateraansluiting en een (ik-denk) temperatuursensor zitten.
Nix geen electronica wat betreft een eventuele voorverwarmingsunit.
Ik zal eens zien of ik uit de serie II WPH (mijn dank Frederik Wink ) wat wijzer kan worden.
Die ontstekingsmodule is niet te testen ofzo?
Ik vind het zo jammer een nieuwe aan te schaffen als dat de oorzaak niet blijkt te zijn…

Ik vind het nog veel jammerderter dat ik een mooie Troen ‘voor de deur’ heb staan die momenteel niet rijdt…

een module is een ontstekingssignaal versterker voor je bobine aan te sturen.
dat ding kost echt een drol, en vaak helpt het meerdere rare storingen uit je motor te halen.

denk aan ,
brandstofbesparing door betere ontsteking.
meer pit/vermogen door betere verbranding.
een schonere motor door betere verbranding.
en zo kan ik meer dingen verzinnen, welke het nut tot het(preventief) vervangen van die module verantwoorden.

gewoon doen dus, en het kan zeker geen kwaad om er 1 reserve te hebben, als dat ding kaduuk gaat, sta je gewoon STIL..midden in de nacht, in the middle off nowhere Exclamation

dus voor die 25 euro? zou ik het niet laten Exclamation  Exclamation  Exclamation

mvgr wupke Wink

Profiel  

ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 735

Gepost: 03 december 2007 10:11 PM
  [ # 30 ]

Ik weet niet of die zomer/winterstand handmatig of automatisch gaat,zou ik eens in een instructieboekje moeten kijken.
Je kunt dat deel heel makkelijk traceren,normaal moet er een slang vanaf het uitlaatspruitstuk naar het luchtfilter lopen.
Op mijn 20 reflex heb ik een sportfilter zitten,ik heb die oude plastic doos nu op zolder liggen. Wink
Er schijnt een verwarmingselement in het spruitstuk te zitten,anders zou je trxke nog eens moeten vragen,die heeft twee serie 2 cx’en met carb.
Hij heeft er ook al het nodige mee gesleuteld dus….
Ik mag toch al niet klagen met die cx 20 reflex lijkenwagen,heb er alleen nwe olie/filter,en een nwe distributie opgezet.
Loopt altijd,en netjes,heeft 5 jaar stilgestaan!.
Binnenkort een nokkenaskeering vervangen,en preventief de dynamo die ik niet vertrouw.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook