













































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Evan schreef:Een interessant gegeven openbaart zich nu al enkele dagen achtereen: de ruitenwisser lijkt zijn stop-stand-geheugen kwijt te zijn.
Eerder was er al het intermitterende probleem dat ie soms al als je het contact aanzette de ruitenwisser in stand 1 aanging en dat was alleen op te lossen door de steker uit de schakelaar te trekken. Aangezien dit samenging met verhogeing van de luchtvochtigheid werd dit geweten aan “water in de zekeringenconsole”(en heb ik er nog steeds weinig aandacht aan besteed). Waar kan het verlies van het “stop-stand-geheugen” te lokaliseren zijn?
De stopstand (nul-positie) word in de ruitenwissermotor geregeld. De genoemde klacht duid op een slechter wordende ruitenwissermotor. Een andere motor erin en klaar. Let wel: een serie 1 motor is anders als die van een serie 2, dus let op wat je pakt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ik zal eens een serie 2 motor opzoeken. Dank.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Laatste tijd de ruitenwisser nauwelijks nodig gehad, dus nog niets aan de rw-motor gedaan ops:
Verder loopt t allemaal wel met de CX. Zuipt wel wat meer nadat de PBV erin gegaan is. 1:7.7 bij gecombineerd gebruik.
Voordeel is wel dat ie veeeel lekkerder rijdt bij lagere toeren en weg trekken.
CX GTi Turbo 2 - All Black






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Evan schreef:Laatste tijd de ruitenwisser nauwelijks nodig gehad, dus nog niets aan de rw-motor gedaan
ops:
Verder loopt t allemaal wel met de CX. Zuipt wel wat meer nadat de PBV erin gegaan is. 1:7.7 bij gecombineerd gebruik.
Voordeel is wel dat ie veeeel lekkerder rijdt bij lagere toeren en weg trekken.
oei !! die PBV leek me juist wel wat. was net zo blij dat ik laatst 1 op 10 heb gehaald (639 km gereden met 63 liter bijvullen - alleen rustige snelweg kms.)
normale/gecombineerd gebruik ligt rond de 1:9.
maar het is een turbo, en een beetje extra turbo en benzine druk maakt het net wat vlotter. maar dus 1:7.7…..
moest jij die PBV zelf nog afstellen met een manometer of iets ??
is dat lastig ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Je kunt een T1 en T2 ook niet met elkaar vergelijken…..
Mijn T1 heeft een intercooler wat de vergelijking ook niet makkelijker maakt, want is dus ook niet meer met een standaard T1 te vergelijken…..
PBV wordt ingesteld met manometer maar we hebben m ingesteld op stationar met de 4gastester eraan om m ietsie rijk te stellen bij stationair toerental. Met als gevolg dat ie dus meer zuipt maar wel erg lekker oppakt. Met als gevolg dat er regelmatig onredelijk veel gas gegeven wordt bij wegrijden natuurlijk en dat helpt niet voor zuinig rijden. Zonder PBV liep ie overigens 1:8 bij gecombineerd verbruik….....
conclusie: het wordt tijd voor de belastingvrije CX25D met trd T2 motor…...
CX GTi Turbo 2 - All Black












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je Turbo is volgend jaar ergens belasting vrij, dan kan er toch gewoon LPG in?
EJ weet wel hoe dat moet


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja gut, EJ heeft voor Evan ook voorgerekend wat het ongeveer kost… en daarvoor kan Evan zeker nog tien brakke slopers uit frankrijk halen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Die 10 slopers gaan op de lange termijn geen kosten besparen, LPG in een belastingvrije CX wel


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Bij de eindeloze stroom slopers kan ik me niet echt voorstellen dat kostenbesparing een overweging is…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Klopt,
daarom probeer ik mezelf wanhopig te overtuigen dat het anders moet…....
maargoed we zullen wel zien.
Overigens is het break-verhaal hierboven geen utopie. Alle benodigde delen zijn er al: 1982 break, zwart vip interieur, TD2 motor met wat nieuwe delen. 15” velgen…...en natuurlijk het broodnodige vervangingsplaatwerk
Verder duurt het volgens goed rekenen tot in 2011 dat 1986’er T1’s belastingvrij worden…...
Eindeloze stroom? bij jou in de schuur staan er meer…....
CX GTi Turbo 2 - All Black
Vandaag aan de brakke sloper uit frankijk gewerkt…. Kwam namelijk glansrijk niet door de apk…..
oa: ruitenwisser, afstelling koplampen, remmen, ashoezen, fuseekogelhoesje, remslang….
Dus begonnen met uitbouwen aandrijfas. Bij een T1 moet je hiertoe de stabilisatorstang losmaken van subframe aan de betreffende zijde, anders kun je het tripodehuis niet door het subframe eruit nemen.
hoezen gewissed, erachter gekomen dat steunlager ook beste tijd gehad heeft…. Later maar eens doen want geen nieuw lager bij de hand. Na even inolien liep ie in ieder geval weer soepel en spelingsarm…....
en passant dus ook maar kogelhoesje onderste fuseekogel aan die kant vervangen. En erachter gekomen dat de remslang niet fris meer was. Met angst en beven remleiding uit de remslang gedraaid. En geluk gehad want die kwam netjes los..!
en dan uiteindelijk bij het loshalen van de remschijf vergeten de aandrijfas vast te zetten teneinde het wiellager op te sluiten…. Derhalve kwam met de remschijf de wielankerplaat mee naar buiten!
in ieder geval was dit een mogelijkheid om het lager even goed te vetten. En dat zonder de 6 bouten los te nemen uit het fusseestuk! (is dus niet de juiste manier)
anway, zaak je weer netjes inelkaar geklopt. Nieuwe schijven en blokken voor. Remmen nog even ontlucht en andere voorbanden geplaatst….
AL eerder gedaan: bodem bestuurder/voetenbak gelast.
accubak/binnenscherm gelast
Kriksteun LA terug gelast en achterscherm L vastgelast voorzijde
ashoes, en fuseestuk links vervangen.
oa nog te doen:
accu vervangen en vastzetten
radio plaatsen
voorstoelen en vloermatten vervangen.
nette deurpanelen opzoeken
plaatwerk (wat slechte plekjes achterkant koets, achterklep en onderranden potieren)
vervangen SIEM koplampen (met BOSCH reflectoren) door originele
grille met verstralers vervangen door normale grille
de wagen poetsen
uiteindelijk setje 15” Alfa LM velgen eronder.
CX GTi Turbo 2 - All Black


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Poetsen? Waarom dan?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
en de LM velgjes zijn dus nu binnen












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat voor uitvoering heb je gekocht?
een ouwe CX 25 D, vanwege het belastingvrije rije, niet van/voor mij overigens
CX GTi Turbo 2 - All Black