Hmmm, dus ik moet de temperatuurmeter niet aansluiten bij de waterpomp.
Daar zit aan de voorkant inderdaad een sensor in, die zal dus voor de i.e. zijn
En de temperatuurmetersensor moet ik aansluiten op het luchtschuifhuis, die aan de linkerkant van het motorblok zit, waar ik (nog) geen sensor zie?
DS; "Objet de Culte"
Ik heb volgens mij de luchtschuif gevonden, maar er zit geen sensor in maar een messing bout die je er met en schroevendraaier uit kunt draaien.
Kan dat kloppen?
DS; "Objet de Culte"
Voor de zekerheid nog even met Bram van Blikwerk gebeld en die zegt dat de sensor in de waterpomp de temperatuur wel aangeeft????
Ik ben ondertussen op zoek naar die draad in het dashboard die dan in de gele stekker moet.
Waar alleen linksboven nog plek is.
U hoort nog van mij.
En ik van jullie hoop ik…..
DS; "Objet de Culte"





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Plaatjë:
15 is de sensor voor de rode temp.lamp. Die zit dus in de kop bij een niet-IE. Bij een IE zit die sensor tot 7/72 op het deksel van de waterpomp. Bij een IE vanaf 7/72 (modeljaar 1973 dus) zit die sensor op de extra-luchtschuif.
17 en 18 is de sensor voor de temperatuurmeter. Die kan dus in de waterpomp of in de extra-luchtschuif zitten, afhankelijk van auto en modeljaar.
Citroen!
Lucas de Haan schreef:Voor de zekerheid nog even met Bram van Blikwerk gebeld en die zegt dat de sensor in de waterpomp de temperatuur wel aangeeft????
Ik ben ondertussen op zoek naar die draad in het dashboard die dan in de gele stekker moet.
Waar alleen linksboven nog plek is.U hoort nog van mij.
En ik van jullie hoop ik…..
Ik heb geen i.e. maar de mijne zit gewoon in mijn waterpomphuis (onderop), heb een nieuwe sensor gehaald en deze erin gezet doet het prima op mijn temperatuur meter (de orginele heb ik het dan over)
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Lucas de Haan schreef:Voor de zekerheid nog even met Bram van Blikwerk gebeld en die zegt dat de sensor in de waterpomp de temperatuur wel aangeeft????
Ik ben ondertussen op zoek naar die draad in het dashboard die dan in de gele stekker moet.
Waar alleen linksboven nog plek is.U hoort nog van mij.
En ik van jullie hoop ik…..
Bram kan gelijk hebben, maar dat hoeft dus niet. Als je wilt weten of de sensor een sensor voor een temp.meter is, leg je hem in een pan water (of start je de motor) en meet vervolgens de weerstand, als het water warmer wordt. Continue veranderende weerstand=bingo.
Citroen!
Mijn DS is van 72 en in de luchtschuif zit aan de voorkant (en bovenop) een messing bout.
Ik ben dus bang dat er geen temperatuurmeter sensor in zit.
In het dashboard kan ik ook geen los draadje vinden…...
Kortom ik moet een sensor kopen en aan de voorkant in de luchtschuif draaien en een draadje naar het dashboard trekken.
Nu nog de vraag waarom de rode stopknop en het temperatuurwaarschuwingslampje gaan branden…...
Ik heb de elektrische ventilator vanmorgen even getest door de beide draadjes van de sensor onderin de radiator tegen elkaar te houden.
Toen draaide hij.
Nu nog de vraag of ie wel aanslaat als het moet…
p.s. bedankt voor de duidelijke tekening!
DS; "Objet de Culte"
De plaats van de stekker klopt dus!
Bedankt!
DS; "Objet de Culte"





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Geen dank. Heb het allemaal al eens zelf uit moeten zoeken, vroeguh… Gelukkig had ik een goede Revue Technique!
Citroen!
Lucas de Haan schreef:Kortom ik moet een sensor kopen
Heb ik op citromobile bij Huub in ‘t Zandt gekocht, kostte 20E. Heb bij hem nl. ook een temp.meter gehaald (geen verticale maar eentje voor het klokgat) dus ook mijn dank nog voor DriverD’s uitleg hier, deze info heb ik binnnenkort ook nodig!
[Break 20 Familiale ‘71]









Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Ik heb voor het inbouwen de sensor eerst in een pannetje met water gezet, met een branderstje eronder (camping set). Daarbij een temperatuurmeter. Toen bij verschillende temperaturen gekeken wat de uitslag was op de meter. Nu weet ik wat de meter ongeveer aangeeft.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Slim gedaan!
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Lucas de Haan schreef:Hmmm, dus ik moet de temperatuurmeter niet aansluiten bij de waterpomp.
Daar zit aan de voorkant inderdaad een sensor in, die zal dus voor de i.e. zijn
En de temperatuurmetersensor moet ik aansluiten op het luchtschuifhuis, die aan de linkerkant van het motorblok zit, waar ik (nog) geen sensor zie?
Juist! En de draad in de luchtschuif is dacht ik anders dan in het waterpomphuis…....
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Hoi Lucas,
Mooi, zo te zien ben je al aardig opgeschoten.
Succes met de rest, ben wel benieuwd hoe het verder gaat.
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!