5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Inbouwen temperatuurmeter
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 oktober 2009 01:56 PM
  [ # 61 ]
joostie62 schreef:
bogaard77 schreef:

precies. Zit ie bij joostie wel vast?

ga vanavond even proberen om een aarde draadje te verbinden tussen luchtschuifhuis / sensor bout met het chassis.
Ik heb de sensor er een week of wat geleden ingedraaid en meen me te herineren dat het LSH wel vrij vast zat.

grt


Als de unit op het blok vast zit hoeft dat niet,.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10580
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 16 oktober 2009 02:47 PM
  [ # 62 ]

Als de wijzer naar beneden gaat met contact aan, heeft de sensor in ieder geval verbinding met massa.
Weerstand van sensor meten warm en koud; als de weerstand verschillend is is de meter kapot.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 16 oktober 2009 02:52 PM
  [ # 63 ]

De weerstand moet toch juist wijzigen bij veranderende temperatuur? Als de weerstand hetzelfde blijft is die kapot.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 oktober 2009 04:08 PM
  [ # 64 ]

Jan heeft gelijk maar de meter is niet kapot. Met een lampje(kleine weerstand) eraan gaat ie netjes naar boven.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
joostie62
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 13 november 2009 07:43 PM
  [ # 65 ]

Hi ,


nieuwe sensor geplaatst en alles perfecto…... het lag dus aan de “neue sensor” van Sassen.idiot
boel werk maar uiteindelijk wel met resultaat!

bedankt voor suggesties en tips van iedereen.

grt

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 05 oktober 2013 04:28 PM
  [ # 66 ]
DriverD schreef:

Plaatjë:

15 is de sensor voor de rode temp.lamp. Die zit dus in de kop bij een niet-IE. Bij een IE zit die sensor tot 7/72 op het deksel van de waterpomp. Bij een IE vanaf 7/72 (modeljaar 1973 dus) zit die sensor op de extra-luchtschuif.

17 en 18 is de sensor voor de temperatuurmeter. Die kan dus in de waterpomp of in de extra-luchtschuif zitten, afhankelijk van auto en modeljaar.

 

even een oud draadje weer opstarten, ik heb vandaag in België een dashboard gescoord met temperatuur meter, deze moet dus aangesloten worden, zoals ik hierboven lees zou dus bij een 23IE uit 1974 de temperatuursensor in het waterpomphuis moeten zitten.

na deze post van DriverD, plaatst Joostie62 hem bij zijn 1974 IE wel in de extra luchtschuif….

heb ik het nu niet goed gelezen dan, want bij mij zit volgens bovenstaand verhaal de stoplamp op de luchtschuif?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 oktober 2013 04:36 PM
  [ # 67 ]

Daar ben ik ook mee bezig geweest, post 358: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1753562/ (en de volgende pagina)

Bij mij zit de STOP sensor dus op de waterpomp…
De sensor voor de tempmeter is helemaal niet aanwezig, die zou op de extra luchtschuif geplaatst kunnen worden.

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 05 oktober 2013 05:08 PM
  [ # 68 ]

ja, maar de jouwe is van 1972 en dat klopt volgens mijn bovenstaande quote, mijne is van 1974, dus ik hoop de bevestiging te krijgen dat hij daar idd in de waterpomp zit.. heb de auto nog niet terug, dus kan helaas alleen maar gissen voor nu, ben wel enorm blij met mijn nieuwe klokkenspel, echt voor een koopje Smile

edit: ik zie nu wel dan jou auto van 19-10-1972 is en dus model 1973 zou moeten zijn…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 oktober 2013 05:14 PM
  [ # 69 ]

Ja de mijne is modeljaar 1973 Wink
Anders kan het ook geen DS 23 zijn, deze kwam toen op de markt om de DS 21 op te volgen.

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 05 oktober 2013 05:16 PM
  [ # 70 ]

Ah, kijk, zover reikt mijn kennis dus nog niet en ik zit al weken achter elkaar avond na avond te studeren Smile, zal waarschijnlijk af moeten wachten tot ik de auto terug heb om het zelf uit te vinden..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 oktober 2013 05:55 PM
  [ # 71 ]

Daar is het forum natuurlijk voor, om iets van op te steken en zaken te delen Wink

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 05 oktober 2013 07:54 PM
  [ # 72 ]

Als ik het verhaal bij het plaatje goed lees, dan hoort bij een 74-er de sensor voor het rode verklikkerlichtje op de extra luchtschuif en de sensor voor de temp meter op de waterpomp.

Maar als het nu andersom zit zou ik de sensor voor de stoplamp lekker in het waterpomphuis laten zitten. Je loopt namelijk het risico dat je je waterpomphuis sloopt bij het losdraaien.

Profiel  
 
joostie62
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 09-02-2009

Gepost: 08 oktober 2013 06:01 PM
  [ # 73 ]

Hi,
Bij mijn ie23 pallas van 74 zit de rode lamp sensor op het waterpomphuis
en de temperatuur meter sensor op de luchtschuif, precies zo als het hoort volgens mij….

grt

keeping a DS on the road is 90% science and 50% luck…!

BMW 745E 2020
Mini countryman cooper works
Harley Davidson Springer FLSTSI
KTM 1290 superadventure S
DS 23 i.e BVH Pallas airco ‘73
DS 19 BVH Pallas Cabriolet ‘67
Alumax 22Ft 250PK Evinrude
Karmann ghia 2.2 Cabrio
Ford Thunderbird 55 Cabrio
Chevrolet 3100 54
Volvo p1800 64
Ford mustang GT350 6
Range Rover evoque
Buggy VW
Porsche 356 speedster

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook