Ik heb op de Citromobile een klokkenset gekocht met een temperatuurmeter.
Aangezien de klokkenset zelf er niet geweldig uit zag heb ik de temperatuurmeter er uit gehaald en in mijn eigen klokkenset gezet.
Nu weet ik alleen niet welke aansluiting aan de achterkant moet ik moet gebruiken.
p.s. temperatuursensor zit er volgens mij al in, maar even voor de zekerheid: waar hoort die bij een 2300 injectie te zitten?
Alvast bedankt voor de reactie!
p.s.2 is het rode temperatuur waarschuwinglampje aangesloten op de sensor in de radiateur?
Lucas
DS; "Objet de Culte"
heb je de zoekfunctie al gebruikt ?, zo ja had je gezien dat hier al erg veel topic overgaan die hier erg diep op in gaan !, en zo nee begrijp ik je nieuwe topic .
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Ik heb natuurlijk de zoekfunctie gebruikt, maar niets bruikbaars kunnen vinden…....
DS; "Objet de Culte"
p.s.2 is het rode temperatuur waarschuwinglampje aangesloten op de sensor in de radiateur ??? deze zit tussen je inlaatkanaal van je 3e en 4e cilinder.
voor de temp. meter moet je een sensor in je waterpomphuis schroeven (met een beetje mazzel zit hij d’r al in) daarvandaan moet je een elektr. draadje trekken naar de enigste vrije aansluiting van je gele stekkerblok achter je klokkenset. that’s all
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:p.s.2 is het rode temperatuur waarschuwinglampje aangesloten op de sensor in de radiateur ??? deze zit tussen je inlaatkanaal van je 3e en 4e cilinder.
voor de temp. meter moet je een sensor in je waterpomphuis schroeven (met een beetje mazzel zit hij d’r al in) daarvandaan moet je een elektr. draadje trekken naar de enigste vrije aansluiting van je gele stekkerblok achter je klokkenset. that’s all
Volgens mijn wat het de middelsten van deze gele stekkerblok,je zou misschien ook een stekkertje moeten kopen die je in deze blok schuift!
indien je geen sensor in je waterpomhuis heb zitten verkoopt Chyparsee ze.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Re: Inbouwen temperatuurmeter
Lucas de Haan schreef:Ik heb op de Citromobile een klokkenset gekocht met een temperatuurmeter.
Aangezien de klokkenset zelf er niet geweldig uit zag heb ik de temperatuurmeter er uit gehaald en in mijn eigen klokkenset gezet.
Nu weet ik alleen niet welke aansluiting aan de achterkant moet ik moet gebruiken.p.s. temperatuursensor zit er volgens mij al in, maar even voor de zekerheid: waar hoort die bij een 2300 injectie te zitten?
Alvast bedankt voor de reactie!p.s.2 is het rode temperatuur waarschuwinglampje aangesloten op de sensor in de radiateur?
Lucas
Hi Lucas,
Ik denk dat het zelfs in de WPH mooi staat uitgelegd.
Zoniet kan ik je een gescande doc bezorgen.
Mr. Smith
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
citroen23 schreef:p.s.2 is het rode temperatuur waarschuwinglampje aangesloten op de sensor in de radiateur ??? deze zit tussen je inlaatkanaal van je 3e en 4e cilinder.
Niet bij een injectie.
niet bij een injectie?
Waar dan?
DS; "Objet de Culte"





























Totaal aantal Berichten: 10580
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Hallo Lucas,
Sensor in radiateur rechtsonder is thermocontact voor electrische ventilateur. (schakelt in bij +/- 92)
Thermocontact voor rode lampje zit op het huis van de extra (koude motor) luchtschuif. Die zit links van je blok, ongeveer in het midden. Te herkennen aan 2 waterslangen en 2 luchtslangen.
Aan de rechterzijde van het waterpompdeksel zit een grote bout. Die moet er (meestal moeizaam, kijk uit voor scheuren) uit en vervangen worden door de sensor. Als je mazzel hebt zit die er al in.
In de linkerkant van de kop zit vooraan ook een sensor, maar die is voor de injectie. Laten zitten dus. Linksachter op de kop zit ook nog zoiets (nauwelijks zichtbaar); dat is het thermocontact voor de koudstartinjecteur.
Ik hoop dat je met deze informatie vooruit kan.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Lucas de Haan schreef:niet bij een injectie?
Waar dan?
dat is waar ook ops: ben nou net bezig met een carburateur. bij een injectie zit deze op het huis van de extra (koude motor) luchtschuif. Die zit links van je blok, ongeveer in het midden. Te herkennen aan 2 waterslangen en 2 luchtslangen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Bedankt voor de reacties!
Ik zal als ik tijd heb met de godin bezig gaan.
Ik hou jullie op de hoogte.
Lucas
DS; "Objet de Culte"





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Stekkertje voor meter = enige lege in gele blok van 6.
Citroen!
Anders ff samen kijken?
PB maar ff voor geschikte woensdag. Staat de mijne er misschien ook bij, kunnen we van de één naar de ander de zaken afkijken.
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
jantje1948 schreef:Hallo Lucas,
Sensor in radiateur rechtsonder is thermocontact voor electrische ventilateur. (schakelt in bij +/- 92)
Thermocontact voor rode lampje zit op het huis van de extra (koude motor) luchtschuif. Die zit links van je blok, ongeveer in het midden. Te herkennen aan 2 waterslangen en 2 luchtslangen.
Aan de rechterzijde van het waterpompdeksel zit een grote bout. Die moet er (meestal moeizaam, kijk uit voor scheuren) uit en vervangen worden door de sensor. Als je mazzel hebt zit die er al in.
In de linkerkant van de kop zit vooraan ook een sensor, maar die is voor de injectie. Laten zitten dus. Linksachter op de kop zit ook nog zoiets (nauwelijks zichtbaar); dat is het thermocontact voor de koudstartinjecteur.
Ik hoop dat je met deze informatie vooruit kan.
OF:
De sensor van je lampje zit in je watermpomphuis (meestal dacht ik bij de ie) en moet je de sensor voor temp meter in je extra lucht klep maken.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43409
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:jantje1948 schreef:Hallo Lucas,
Sensor in radiateur rechtsonder is thermocontact voor electrische ventilateur. (schakelt in bij +/- 92)
Thermocontact voor rode lampje zit op het huis van de extra (koude motor) luchtschuif. Die zit links van je blok, ongeveer in het midden. Te herkennen aan 2 waterslangen en 2 luchtslangen.
Aan de rechterzijde van het waterpompdeksel zit een grote bout. Die moet er (meestal moeizaam, kijk uit voor scheuren) uit en vervangen worden door de sensor. Als je mazzel hebt zit die er al in.
In de linkerkant van de kop zit vooraan ook een sensor, maar die is voor de injectie. Laten zitten dus. Linksachter op de kop zit ook nog zoiets (nauwelijks zichtbaar); dat is het thermocontact voor de koudstartinjecteur.
Ik hoop dat je met deze informatie vooruit kan.OF:
De sensor van je lampje zit in je watermpomphuis (meestal dacht ik bij de ie) en moet je de sensor voor temp meter in je extra lucht klep maken.
Mee eens! Bij een 23 i.e. weet ik voor bijna 100% dat het termocontact voor het rode lampje in het waterpomphuis zit en dat de sensor voor de temp. meter in het luchtschuif-huisje moet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Me too!
Citroen!