8 van de 28
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
La Dame Blanche van C.D.P.F. : Te koop
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 26 augustus 2008 07:48 PM
  [ # 106 ]

De aanhouder wint. Stuurhuis en handremblokken lijken me behoorlijke klussen.

Maar gelukkig geen voor je hoef je geen heftig laswerk te doen. Dat had zo maar gekund bij een auto die een aantal jaren buiten onder een boom stil heeft gestaan.

Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 26 augustus 2008 11:31 PM
  [ # 107 ]

Mijn ervaring met lampjes in een DS, het kan net zo goed aan het defecte lampje liggen, als aan de bekabeling als ook aan de fitting…... (zie draadje   )
Een defecte fitting heeft me wel een nieuw huis opgeleverd en we maken inmiddels plannen om te klussen & verhuizen. Ondertussen vallen de kopers, verkopers, makelaar, notaris en tussenpersoon ons regelmatig lastig met de ene na de andere papier-kraam…..

M’n vrouw zei toen we al een aantal prijzige problemen verholpen hadden dat dit onze eerste en laatste DS zou zijn. Ik kan daarom je verhaal be-amen en er blijft toch stiekem geld in gaan om haar rijdend te houden.
Bij ons geldt dat er een Xantia break met climate control voor de deur staat en nu moet ik me wel in heel vreemde bochten wringen om te verantwoorden dat we in de DS naar zuid-frankrijk gaan. Straks als de kinderen ouder zijn moet dit dus in het hoogseizoen (=warm buiten, sauna binnen)......

Succes !

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 28 augustus 2008 01:20 PM
  [ # 108 ]

Mijn vriendin klaagt ook een beetje over het gebrek aan airco. Ik zou een open dak in je DS bouwen en stiekem de Xantia verkopen!  Laughing

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 28 augustus 2008 03:03 PM
  [ # 109 ]
bartjes schreef:

Bij ons geldt dat er een Xantia break met climate control voor de deur staat en nu moet ik me wel in heel vreemde bochten wringen om te verantwoorden dat we in de DS naar zuid-frankrijk gaan. Straks als de kinderen ouder zijn moet dit dus in het hoogseizoen (=warm buiten, sauna binnen)......

Waar is de tijd gebleven dat de ouders de beslissingen namen? Wij kwamen op onze vakantie ook al een meneer tegen die met spijt vertelde dat zijn DS Break thuis gebleven was en dat de C5 mee was; de kinderen wilden airco. Ik heb een dochter die de DS veel mooier vind dan moderne auto’s, maar ook al zou ze met de airco-auto op vakantie willen, daar heeft ze niets over te zeggen! In de DS begint onze vakantie als we de straat uitrijden, in de aircoauto pas als we er zijn…

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 30 augustus 2008 01:24 AM
  [ # 110 ]

OK. hier weer eens een teken van leven van deze kant.
Helaas heb ik deze week niet zoveel kunnen doen. Werk was de hele week een gekkenhuis, en als ik dan thuis kwam had mijn zoontje vaak krampjes, dus zat ik de hele avond zijn buikje te wrijven Laughing
Bovendien was ik na het eten vaak erg moe door de drukte op mijn werk, en ik sleutel niet graag als ik moe ben, want dan vrees ik dat ik fouten maak.

Natuurlijk was alles zo erg nog niet of ik heb hier en daar toch een half uurtje weten te creëren voor mijzelf en de dame, resulterend in het feit dat ik nu de luchttunnel, reservewiel plus dwarsbalk, accu en radiator verwijderd heb. Nu nog even de fan en accubak eruit slopen en de pret kan beginnen. Ondertussen heb ik bij vriend Jansen weer wat onderdeeltjes gebietst : tripo hoes, klepdekselpakking, nieuwe bougies en bougierubbers. Die laatste drie onderdelen vanwege het feit dat mijn eerste bougiegat olie spuugt, en het is best vervelend om iedere 5 km de boel te moeten ontvetten omdat anders je ontsteking gaat overslaan.  Rolling Eyes
Kan ik meteen even de kleppen stellen, nu ik er toch bij ben en prachtig de BDP van alle cilinders kan zien.

Waarmee het kluslijstje er als volgt uit gaat zien:

[list]-stuurhuishoezen vervangen
-treiterslang checken nu ik er goed bij kan, evt preventief vervangen/ 2de ernaast leggen
-Weer een gradenboogje monteren, 1 of andere onverlaat is deze natuurlijk vergeten terug te monteren in de loop der jaren
-tripoïdehoes vervangen
-klepdeksel verwijderen, schachtrubbers vernieuwen en kleppen stellen
-bougies vervangen
-versnellingsbakolie verversen en kabel strakker stellen (ik hoop van het krakend inschakelen van 3e versnelling af te komen)
-handremblokjes vervangen
-lekzak RA vervangen
-remschijven goed ontvetten (kan nooit kwaad) en remmen ontluchten
-stadslicht repareren/lampje vervangen en koplampen stellen
-algehele inspectie slangen, kabels, rubbers/steunen en roest. Foto’s nemen van de huidige stand van zaken.[/list:u]


Het lijkt me dat dit lijstje me wel weer even van de straat houdt. Maar daar krijg ik dan ook wel wat voor terug! Een goedgekeurde dame, hopelijk… Ach, als ik alle afkeurpunten afwerk moet het goedkomen.

Als reactie op de laatste berichten: ik hoop dat ik mijn zoon snel genoeg met het Citrovirus besmet om hem te laten zeuren dat we met de DS op vakantie moeten (niet dat hij daar veel over te zeggen zal hebben. Tenzij hij voor de DS stemt uiteraard, dan sla ik zijn mening ineens hoog aan Wink ) Het is m.i. onderdeel van de opvoeding om hem met ‘de juiste’ auto’s kennis te laten maken. “Berend Botje ging uit rijden, met zijn DS naar Zuid-Leiden. De weg was recht, de weg was krom, Berend reed graag nog een blokje om” en dat soort slaapliedjes gaat hij mee te stellen krijgen Razz
Ik ben ziek en verpest, ik weet het. Maar ik geniet er zo van.

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 30 augustus 2008 01:31 AM
  [ # 111 ]
Citroën-das-pas-fën schreef:

“Berend Botje ging uit rijden, met zijn DS naar Zuid-Leiden. De weg was recht, de weg was krom, Berend reed graag nog een blokje om”

nuts maar wel haha Deze ga ik ook maar eens uit mijn hoofd, en uit die van mijn zoontjes leren.

Zelfs als je weinig gesleuteld hebt, kan je er nog een uitgebreid verhaal van amken: ga zo door!
Succes (ook met de krampjes etc.)

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 30 augustus 2008 10:43 AM
  [ # 112 ]

De humor legt op straat, meneer Sonneberg….
bleh

(of kent niemand hier deze meneer?)

knuffel

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 30 augustus 2008 02:23 PM
  [ # 113 ]
vlietmansje schreef:

De humor legt op straat, meneer Sonneberg….
bleh

(of kent niemand hier deze meneer?)

Zekers!

‘Je zingt wel aardig, het komt alleen een beetje rottig je strot uit’.

‘Ik denk: daar gaan me kroketten’.

‘Ene Harrie, ik zag het al meteen, een gluiperd van het zuiverste water’.

‘Mijn vader, die legde zijn oor niet op je zieltje te luisteren, een ram voor je bek kon je krijgen’.

En nog vele anderen.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 30 augustus 2008 09:08 PM
  [ # 114 ]

Zeker…

Het Dorp, ik weet nog hoe het was….....

Allermooiste nederlandse liedje allertijden…....

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 31 augustus 2008 02:31 AM
  [ # 115 ]

Ik wist vanavond weer een uurtje te vinden om mijn sloop, eh- restauratiewerkzaamheden voort te zetten.
Koelvin eraf gehaald, accubak verwijderd, LHM-vat een nieuw uitzicht gegeven, en toen kon ik beginnen met het stuurhuis uitbouwen.
Dat ging op zich heel aardig, begonnen met het merken van de positie, losmaken van boutje in stuurbuis, vervolgens hydrauliekleidingen afgekoppeld. Toen kwam ik bij het spoorstangjuk, en daar kreeg ik te maken met 2 problemen. Ten eerste had ik een poelietrekker nodig om dat ding van het tapeind af te krijgen. Dus dát was het knagende gevoel dat ik iets was vergeten te kopen vanmiddag! Bah. Nou ja, kan later nog, zal wel moeten. Eerst maar geheel eruit halen dan. Toen ik echter nog wat beter keek, zag ik ineens waarom mijn dame nog steeds een beetje met de Franse slag stuurt: de rubbers in de scharnieren waarmee de spoorstangen op het juk bevestigd zijn hebben flink speling Evil or Very Mad  Dubbel bah! Nou moet ik daar weer goede rubbers voor zien te krijgen, en die erin persen. Dat stuurhuis gaat dus wat langer duren dan gepland helaas.
Na constatering van deze euvels had ik ineens minder haast om het stuurhuis vanavond nog eruit te krijgen, en ben ik maar opgehouden. Het was inmiddels ook al hardstikke donker.

Toch is er ook nog goed nieuws: iemand die zeer begaan is met het project schoof me vanmiddag een kleine budgetverruiming toe. Nooit weg als je op minimumniveau werkt qua budget, zoals ik Wink
Ach ja, misschien kan ik me nu een poelietrekker veroorloven Razz
Morgen weer met frisse tegenzin verder.

ohja,

vlietmansje schreef:

De humor legt op straat, meneer Sonneberg….

Da’s toevallig! Mijn dame ook, momenteel!
(En ja, zelfs ik met mijn 35 lentes kent die meneer nog. Hollandse cultuurgoed als je het mij vraagt)
“Rangeerder Havermans, het plok is over”

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 31 augustus 2008 03:07 AM
  [ # 116 ]
Citroën-das-pas-fën schreef:

Toen kwam ik bij het spoorstangjuk, en daar kreeg ik te maken met 2 problemen. Ten eerste had ik een poelietrekker nodig om dat ding van het tapeind af te krijgen.

Een poelietrekker is niet nodig. De armen van de hulpstuurhuizen halen (bout er helemaal uithalen) en draaien aan de armen.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 31 augustus 2008 12:19 PM
  [ # 117 ]

Ander gebruikt juk regelen?
Demontage is idd simpel als stuurhuis uit de auto is, kun je geheel kwartslag draaien en wiebelen…

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 31 augustus 2008 01:33 PM
  [ # 118 ]
ted.kampen schreef:
Citroën-das-pas-fën schreef:

Toen kwam ik bij het spoorstangjuk, en daar kreeg ik te maken met 2 problemen. Ten eerste had ik een poelietrekker nodig om dat ding van het tapeind af te krijgen.

Een poelietrekker is niet nodig. De armen van de hulpstuurhuizen halen (bout er helemaal uithalen) en draaien aan de armen.

Juist! en nieuwe rubertjes bij chyparse halen en erin persen.
Geen zorgen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Citroën-das-pas-fën
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008

- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Gepost: 01 september 2008 01:53 AM
  [ # 119 ]
ted.kampen schreef:

Een poelietrekker is niet nodig. De armen van de hulpstuurhuizen halen (bout er helemaal uithalen) en draaien aan de armen.

Huh? OK dan, mooi zo. De wijsheid die ik uit het WPH haalde vond dat het met een poelietrekker moest. Dit is veel makkelijker natuurlijk, bedankt!

bogaard77 schreef:

Juist! en nieuwe rubertjes bij chyparse halen en erin persen.
Geen zorgen!

Dat scheelt alweer wat zorgen idd, kost alleen wat extra tijd. Ik had inmiddels ook al geïnformeerd bij een bedrijf dat klant is bij mijn werkgever, en in allerhande rubbermateriaal doet. Die zei ook al even langs te komen, dan kwam alles vast wel goed. Maar dan heb ik liever origineel denk ik. Het is wel mijn besturing he. Dank voor de tip Bogy.

Dan de voortgang van vanavond:
Na een flinke ruzie tussen mij, het stuurhuis, de spoorstangen en de stuurbuis kwam ik uiteindelijk als overwinnaar uit de strijd.  bravo
Ziehier de boosdoener na een kleine schoonmaakbeurt:

Omdat ik gisteren bijna al het voorbreidend werk had kunnen doen, schoot het best lekker op. En daardoor vond ik na het verwijderen van het stuurhuis nog tijd om een oud gradenboogje nog wat te fatsoeneren en te monteren. Ook kon ik zien dat er nog een rudimentair overblijfsel van een BDP-markering op de poelie staat, dus die hoef ik alleen maar te controleren op juistheid en ff wat duidelijker maken, hopelijk.

Inmiddels moet ik gaan opletten dat er zich geen illegalen of verstekelingen gaan verstoppen in mijn dame, want de motorruimte biedt inmiddels ruime accomodatie voor een spelletje poker over een krat bier met 4 man. Ziehier:

Tot slot nog een foto van de dunne handremblokjes waar de APK goedkeuring op sneuvelde (onder andere):

Waarschijnlijk onnodig om te vermelden dat ik alweer een nieuwe bus remmenreiniger moet gaan halen na vanavond. En nog is alles spekvet Cool
Ook zagen beide hoezen over de tripoïden er nog redelijk uit. Ik had begrepen dat 1 van deze hoezen gescheurd zou zijn en dus nieuwe besteld. Blijkt nu dus dat het probleem waarschijnlijk ligt bij de onderste hoes, bij de fusee Rolling Eyes Morgen maar eens bekijken bij daglicht, en maar weer wat hoesjes bestellen dan. En rubbers voor spoorstangen. De leveranciers zijn weer blij met mijn dame deze maand Confused
Maar OK, ooit komen we op een rijdend, goedgekeurd vehikel uit. Hopelijk nog vóórdat ik het tijdelijke voor het eeuwige verwissel Wink
Als ik eenmaal een goedgekeurde dame bezit kan ik met haar cosmetica bezig. En roestpreventie onder haar rokken. Enneh… *wordt ineens heeel moe*  sleep

Té ver vooruit denken is ook weer niet goed Laughing

Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé

En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 01 september 2008 10:43 AM
  [ # 120 ]

We volgen je vorderingen met respect…en met een tip Idea

Om de motorkap open te houden als de radiateur verwijderd is kun je ook een pen door het scharnier steken, de kap opent verder, je hebt meer werkruimte en -licht!

Alternatief is de boerenverstand-methode, met draadje de kap vastbinden over het dak heen aan de kofferklep… Wink

knuffel

Profiel  
 
 
8 van de 28
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook