5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
In aanbouw! BX break V6 24v (ES9J4)
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7309
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 27 januari 2010 09:51 PM
  [ # 61 ]

Goed bezig very good was al bang dat hij ergens in een hoekje stof stond te vergaren hopend op betere tijden.
Gebeurd immers zo vaak met dergelijke projecten…..............

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 27 januari 2010 09:54 PM
  [ # 62 ]

Ja dat hoor je vaker, maar ik bouw hem zeker af! ik moet het! Smile
De uitlaat is het meeste werk, gaat me veel tijd kosten omdat er niet echt veel ruimte achter het blok zit…
Ik denk dat ik hem uiterlijk in Juni klaar heb, maar als het een beetje mee zit… in 2 a 3 maand.

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 27 januari 2010 09:56 PM
  [ # 63 ]

Ik zie dit topic nu pas maar wat een stoere onderneming zeg. Ziet er ook erg profecioneel uit zeg. Ben benieuwd

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 13 februari 2010 01:05 AM
  [ # 64 ]

Even een klein updateje.

De v6 bak heeft een hydraulische trek koppling, ik zelf zie het nut er niet van in om dat hele gebeuren in te bouwen bij de break. De pomp past niet lekker in de BX zonder de boel te verbouwn, en zal daar door veel tijd kosten om in te bouwen.

Een kabel/hydraulisch systeem is mogenlijk, alleen kost het veel tijd om zo iets te maken, dus ga ik voor een kabel systeem, mocht dit niet super werken, dan maak ik als nog een kabel/hydraulisch systeem.

Morgen ga ik het koppelings systeem afmaken, ook hang ik het blok er in om te kijken hoe de uitlaat het beste kan lopen vanaf het uitlaatspruitstuk.

Originele koppelings hevel van een BE bak.

De kabels van het schakel systeem zitten er aan, het werkt perfect!

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7309
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 13 februari 2010 01:07 AM
  [ # 65 ]

Jeetje: het gaat maar door .....Heb je een verwarmde garage of zo ???

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 13 februari 2010 01:12 AM
  [ # 66 ]

Nee niet echt, maar tis net te doen met de deuren goed dicht.

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27910
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 februari 2010 11:51 AM
  [ # 67 ]

Zo’n hydraulische koppeling is toch juist heel fijn?
Dat zou ik niet graag opgeven Wink

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 14 februari 2010 03:17 AM
  [ # 68 ]

K%@#*$#! het past niet… het feest gaat niet door!

Toch moet ik de stabilisatie stang verplaatsen en een hapje uit het subframe halen, de bak kan er anders niet in, maar ik heb al een goed idee!
Ik ga de standaard stab.stang een cm of 4 a 5 opschuiven naar achteren, dan heb ik genoeg ruimte voor de versn.bak.

Er is gelukkig genoeg ruimte tussen de motor en het schutbord, een lus leggen in de voorpijp zal niet heel erg lastig worden Very Happy heb even het standaard uitlaatspruitstuk als voorbeeld gebruikt.

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 14 februari 2010 11:23 AM
  [ # 69 ]

ik weet dat deze motoren ook door renault gebruikt zijn, en hebben die niet toevallig een ander spruitstuk, die verder naar achter staat ?
Als je je stabstang naar achter plaatst zal je ook moeilijker uitkomen met je spruitstuk zo te zien.

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 14 februari 2010 12:43 PM
  [ # 70 ]

Is het zelfde als PSA, maar er komen toch spaghetti’s op.
Als je goed leest/kijkt, zie je dat ik met de versn.bak tegen de stab-as zit, dus daar zit het probleem Wink niet bij de spruitstukken.

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 14 februari 2010 05:20 PM
  [ # 71 ]

Weet je hoeveel kracht er op de ophanging van de stabi-stang komt? Ben benieuwd hoe je die -degelijk- gaat verplaatsen.

Citroen!

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 17 februari 2010 02:01 AM
  [ # 72 ]

Er moet meer blik uit voor de HD-pomp en de dynamo.
Ik ben bezig om de BX dynamo om te klussen, zo dat hij aan het blok past, heb de poelie al over gezet.
Wie weet of ik een Activa pomp kan gebruiken voor de Biks? lijkt mij dat deze te veel druk en liters afgeeft.

Ik heb nu 27cm, maar de bak heeft er 31 nodig, + extra ruimte, kom ik op een 4,5 tot 5cm dat de stang naar achteren moet.
Het blok zit nu perfect!

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 19 februari 2010 01:11 AM
  [ # 73 ]

FF een updateje.
De oude stab.stang rubbers.

Heb de haakseslijper in het subframe gezet, de bak past nu, alleen moet ik nog ietsje meer weg slijpen.

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 19 februari 2010 02:30 AM
  [ # 74 ]

Gewéldig project nog steeds! Ik kan niet wachten om zelf een extreme BX in elkaar te flansen! Smile

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 februari 2010 08:33 AM
  [ # 75 ]

Ga je het subframe wel weer verstevigen ?

Profiel  
 
 
5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook